کنکور سراسری 99

در این مطلب خلاصه ای از نکته ها و جزئیاتی که باید در مورد کنکورسراسری 99 بدانید آورده شده است.

با تقسیم شدن نظام آموزشی کشوربه دو گروه نظام جدید (مقطع دوازدهم) و نظام قدیم (پیش دانشگاهی)، کنکور سراسری سال 99 اولین کنکور پس از تغییرات بوجود آمده خواهد بود.

مطابق با گفته مسئولین سازمان سنجش ابتدا بنابراین بود که در کنکورسراسری سال 99 فقط یک آزمون (بصورت یک مجموعه سوال) در هریک از گروه های آموزشی (علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان) آن هم مطابق منابع آموزشی نظام جدید برگزار شود و برای داوطلبان نظام قدیم مانند کنکور 98 سوال جداگانه ای طرح نشود. اما برطبق جدید ترین مصوبه سازمان، برای کنکور 99 ، همانند کنکور 98 و برای آخرین بار به طرح دو نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم بصورت مجزا طراحی صورت میگیرد.

به طور کلی کنکور سراسری به سه شاخه کلی تقسیم می شود که عبارتند از:

  1. ثبت نام کنکور سراسری
  2. انتخاب رشته کنکور سراسری
  3. مشاوره کنکور سراسری

در این جا ما می خواهیم به تمام زیر مجموعه های هریک ازگزینه های بالا بپردازیم. که هرکدام از آن ها چه مجموعه هایی را در بر میگیرند.

ثبت نام کنکور سراسری

مدارک لازم برای ثبت نام کنکورسراسری 99

داوطلبان کنکور باید توجه داشته باشند که برای ثبت نام در کنکورباید اقدام به جمع آوری یکسری مدارک مهم و پایه نمایند که در هنگام ثبت نام به مشکل جدی ای برخورد نکنند.

مدارک شناسایی شامل:

1.شناسنامه و کارت ملی

2.شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

3.کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی

4.کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی

5.کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت

6.کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد

7.معدل کتبی دیپلم

8.کد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

9.کدپیگیری مربوط به رزمندگان

10.اسکن عکس فایل داوطلب

مدارک تحصیلی شامل:

1.مدرک کاردانی مورد تایید وزارت مربوطه

2.گواهینامه دوره پیش دانشگاهی

3.دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا سه ساله نظام جدید

4.مدارک تحصیلی داوطلب حتما قبل از 31 شهریور 98 آماده باشد ، به عبارت دیگر قبل از این تاریخ داوطلب باید فارغ التحصیل شده باشد.

5.داوطلبانی که با مدرک فوق دیپلم پزشکی یا غیرپزشکی در آزمون شرکت می کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند.

در صورتی که داوطلب دارای دو مدرک تحصیلی دیپلم باشد، باید دقت نماید که از مدرک هماهنگ با رشته انتخابی ، برای ثبت نام استفاده نماید.

داوطلبان گرامی میتوانند برای اطلاعات بیشتردر خصوص کارت اعتباری، کد پیگیری رزمندگان، کد 13 رقمی داوطلبان غیر ایرانی و یا مطرح کردن هرگونه سوال  درخصوص هریک از آیتم های گفته شده  بر روی مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99  کلیک کنند.

هزینه ثبت نام کنکورسراسری 99

همزمان با مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام، داوطلبان می بایست در مدت زمان معینی که ازطرف  سازمان سنجش مقررشده است وارد سایت  sanjesh.org شوند و اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند. در این کارت شماره سریال 12 رقمی موجود است که برای ثبت نام ضروری است و داوطلبان برای ثبت نام خود مستلزم به خرید این کارت اعتباری هستند.

هر داوطلب مجاز خواهد بود در( یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی ، انسانی و تجربی) و یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور (هنر و زبان) شرکت کند ولی باید برای هر گروه آزمایشی یک کارت اعتباری جداگانه خریداری نماید.

داوطلبان می بایست برای پرداخت هزینه کنکور سراسری از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده نمایند.

در صورت تمایل به آگاهی از نحوه پرداخت هزینه کنکور و آشنایی با تعرفه های قبلی کارت اعتباری می توانید برروی  هزینه ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

سایت ثبت نام کنکورسراسری 99

همانطور که مستحضر هستید هرساله سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری کنکور سراسری است. داوطلبان کنکور سراسری می توانند در طی بازه تعیین شده برای ثبت نام به سایت  سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است که برای ثبت نام کنکور هر دانشگاهی اعم از روزانه، شبانه، پیام نور و پردیس خودگردان باید همه به سایت سنجش مراجعه کرده و سایت جداگانه ای به این منظور برای ثبت نام وجود ندارد.

همزمان با فرارسیدن بازه زمانی مقرر برای ثبت نام دواطلبان با چالش های زیادی در خصوص ثبت نام خود در سایت سنجش مواجهه می شوند.

برای حل این موضوع و همچنین آموزش کامل نحوه ثبت نام در سایت سنجش می توانید برروی سایت ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک فرمایید و به راحتی این چالش را پشت سر بگذارید.

دفترچه راهنما ثبت نام کنکورسراسری 99

همزمان با مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام کنکورسراسری 99، در همان روزهای اولیه دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99   برروی سایت سنجش sanjesh.org قرارمیگیرد.

وظیفه مهم و خطیر داوطلبان این است که قبل از اقدام به ثبت نام کنکور سراسری 99 ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکورسراسری 99 را دریافت و با تمام جزئیات آن را مطالعه کنند و پس از پردازش تمام قوانین و ضوابطی که سازمان سنجش در خصوص کنکور سراسری در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور  ارائه کرده است اقدام به ثبت نام نهایی نمایند.

به محض انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکورسراسری 99 از طریق سازمان سنجش، لینک دریافت دفترچه راهنما ثبت نام کنکور99 فعال می شود.

برای آگاهی کامل از تمام قوانین وشرایطی  که در دفترچه راهنمای ثبت نام وجود دارد می توانید برروی دفترچه راهنما ثبت نام  کنکور سراسری 99  کلیلک فرمایید.

تاریخ ثبت نام کنکورسراسری 99

ثبت نام کنکور همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های داوطلبان بوده است. که علاوه بر استرس اینکه از زمان ثبت نام عقب نمانند همچنین نگرانی های بسیاری در مورد مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99  را هم دارند

هنوز زمان مشخص و دقیقی از طرف سازمان سنجش به منظور نحوه برگزاری کنکور99، زمان  و شرایط شرکت در کنکور99 اعلام نشده است. اما طبق روال هرساله  احتمالا در مهرماه 98 اطلاعیه ای از طریق سازمان سنجش به این منظور منتشر خواهد شد.که باتوجه به آن داوطلبان می توانند به پرسش های خود پاسخ بدهند.

ثبت نام کنکورسراسری 99 طبق سوابق سال های گذشته می توانیم پیش بینی کنیم که در نیمه دوم بهمن ماه شروع و تا اوایل اسفندماه 98 ادامه می یابد.

همزمان با شروع تاریخ ثبت نام کنکورسراسری 99 در همان روزها دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 هم منتشر می شود. از داوطلبان گرامی خواهمشمندم که قبل از تکمیل فرم ثبت نام کنکورسراسری99، دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99  را با دقت کافی مطالعه نموده و بعد نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

جهت دسترسی به جزئیات بیشتر میتوانید برروی تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99  کلیک فرمایید.

تمدید مهلت ثبت نام کنکورسراسری 99

همانطور که بیشتر شما در جریان هستید، برطق  روال سال های گذشته سازمان سنجش کشوردر یک بازه زمانی مشخص به منظور  ثبت نام کنکورسراسری  زمان مشخصی را برای  متقاضیان شرکت در این آزمون  رقابتی تعیین می کند.

شرکت کنندگان باید همواره نسبت به تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99 آگاه باشند و حتما در تایم مقرر شده با مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99  اقدام نمایند.

سازمان سنجش کشور برای داوطلبانی که بنا به هر دلیلی از ثبت نام کنکورسراسری99 جا مانده اند، یک بازه زمانی چندروز را بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام اصلی درنظر میگیرد که این بازه زمانی فرصتی دوباره برای داوطلبانی است که به هر دلیلی از ثبت نام جامانده اند. طبق سوابق سال های گذشته پیش بینی می شود که امسال هم برای متقاضیان ثبت نام کنکورسراسری 99 این بازه زمانی مهلت مجدد را درنظر بگیرند.

همزمان با اعلام هرگونه اعلایه ای از سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام کنکور99 و تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری99، این پست به روز رسانی خواهد شد.

فرصت مجدد کنکورسراسری 99

مطابق با سال گذشته که  ثبت نام کنکور98 از 24بهمن آغاز و تا 6 اسفند ادامه پیدا کرد، مطابق بااین آمار ثبت نام کنکور99 هم احتمالا در نیمه دوم بهمن ماه 98 آغاز وتا دهه اول اسفند ادامه پیدا خواهدکرد.

پس از این بازه زمانی یک بازه زمانی مجدد چندروزه  باعنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکورسراسری 99  درنظر میگیرند تا جاماندگان آزمون مهلتی دیگر برای ثبت نام داشته باشند.

آخرین فرصتی که از سازمان سنجش به داوطلبانی که از مهلت مجدد کنکورسراسری99 آگاه نشده بودند، می دهد، فرصت مجدد کنکور سراسری 99 است که این برهه زمانی ، آخرین فرصت داوطلبان برای ثبت نام است.

برای آگاهی از جزئیات کامل این اطلاعیه می توانید برروی فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک فرمایید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99

برای شرکت در کنکور سراسری99، سازمان سنجش یکسری قواعد وضوابتی  را در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 قرار داده است. که داوطلبان گرامی باید قبل از اقدام به ثبت نام کنکورسراسری 99 ابتدا دفترچه راهنما را با دقت کافی مطالعه و بعد اقدام به ثبت نام نمایند.

همزمان با اعلام تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99 در همان روزهای اولیه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور برروی سایت سنجش قرار میگیرد.

شرایط کامل ثبت نام کنکور سراسری99 که بطور کامل در دفترچه راهنما ثبت نام ذکر شده است، شامل: شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، سهمیه های کنکور سراسری، شرایط مشمولین نظام وظیفه، شرایط مشمولین نظام وظیفه، شرایط ثبت نام دانشجویان اخراجی، محرومیت ازکنکور سراسری، شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان،شاهد و امام صادق، شرایط مصاحبه دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی و.....

هریک از بندهای گفته شده در بالا شامل مطالب کلیدی و مهم است، لطفا برای آشنایی کامل  ازهریک از بندهای گفته شده برروی دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک فرمایید.

همچنین لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری99 در آنجا موجود است وبه راحتی میتوانید دفترچه راهنمای کنکور سراسری99 را دانلود فرمایید.

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 99

از سال 92 به بعد، کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده اند. و همانطور که در جریان هستید متقاضیان هر دو گروه بطور همزمان در یک آزمون کلی که آن هم آزمون کنکورسراسری99 است، شرکت می کنند.

داوطلبان باید پس اعلام تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99  به سایت سنجش مراجعه کرده ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 را دانلود کرده وبا دقت کافی آن را مطالعه کنند وسپس با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 99  بصورت اینترنتی اقدام به ثبت نام خود کنند.

برای آموزش راهنمای  ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری 99 به صورت شماتیک می توانید برروی نحوه  ثبت نام در سایت سنجش برای کنکور سراسری   کلیلک فرمایید.

سوابق تحصیلی برای کنکورسراسری 99

یکی از مهم ترین چالش هایی که داوطلبان کنکور هرساله با آن مواجه هستتند و همچنین سوالات خیلی زیادی در این باره ذهن آنها را درگیر می کند، مسئله سوابق تحصیلی است.

مطابق با سال های گذشته، امسال هم سوابق تحصیلی همانند سال های دیگر برای کنکورسراسری 99،طبق تایدیه  رسمی مجلس شورای سنجش کشوراعمال خواهد شد.

منظور از سوابق تحصیلی، معدل دروسی است که بصورت نهایی، کشوری و سراسری برگزار شده است.

طبق اطلاعیه ای که سازمان سنجش در تاریخ 97/06/26 به منظور تاثیر معدل  در کنکور سراسری 99 اعلام کردند به این صورت است که سوابق تحصیلی برای دیپلمه های نظام قدیم که دیپلم خود را از سال 84 الی 97 اخذ نموده اند، حداکثر 25 درصد با تاثیر قطعی است. و همچنین در مورد مدرک پیش دانشگاهی داوطلبانی که مدرک خود را از سوال 92 به بعد اخذ کرده اند ، 5 %  درصد است.

در صورت تغییر هریک از این درصد ها از طرف سازمان سنجش این پست به روزرسانی خواهد شد.

برای دانستن تمام جزییات و نحوه محاسبه تاثیر معدل و تاثیر آن برروی نتیجه کنکور سراسری می توانید بروی سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری99 کلیک کنید.

تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه کنکورسراسری 99

سازمان سنجش کشور هرساله در حدود یک بازه زمانی 4 الی 5 روز قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری، اطلاعیه ای در خصوص دریافت کارت ورود به جلسه برروی سایت سنجش قرار میدهد. که همه داوطلبان کنکوربرای شرکت در کنکور سراسری99  موظف به دریافت این کارت هستند. هنوز اطلاعیه ای مشخصی در این مورد صادر نشده است.

کنکور سال 98 در مورخ سیزدهم وچهاردهم تیرماه 98 برگزار شد و تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه کنکور 98 در بازه زمانی 9 الی 12 تیرماه 98 بود.

به محض انتشار هرگونه اطلاعیه ای از سازمان سنجش، در این سایت قرار خواهد گرفت و اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان برگزاری کنکورسراسری 99

کنکور سراسری هرساله معمولا در نیمه اول تیرماه در هر دو نوبت صبح و بعدازظهر در 5 گروه آموزشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) توسط سازمان سنجش برگزار می شود.

داوطلبان آزمون سراسری امسال در دو گروه نظام جدید (3-3-6) و نظام قدیم تقسیم شده بودند. میشه گفت کنکور سراسری99 حساس ترین و پراسترس ترین کنکورهای چندسال گذشته باتوجه به تغییر نظام قدیم به نظام جدید ( پایه دوازدهم) است.

ابتدا بنا براین بود که در آزمون سراسری99 فقط یک آزمون ( یک مجموعه سوال) برای هریک از گروه های آزمایشی آن هم مطابق منابع آموزشی نظام جدید99 برگزار شود.و برای داوطلبان نظام قدیم مانند کنکور 98 سوال جداگانه ای طرح نشود.

اما برطبق جدید ترین مصوبه سازمان برگزاری کنکور99 همانند کنکور98 و برای آخرین بار به طرح دو نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم بصورت مجزا صورت خواهد گرفت.

هنوز زمان مشخصی در خصوص زمان ونحوه برگزاری کنکورسراسری99 از طرف سازمان سنجش منتشر نشده است.ولی باتوجه به سال های گذشته احتمالا امسال هم کنکور99 در نیمه اول تیرماه 99 برگزارشود.

در صورت انتشار هرگونه جدول زمان بندی در خصوص زمان برگزاری کنکورسراسری 99 ، در این سایت لینک دانلود قرار خواهد گرفت.

سهمیه های موجود در کنکورسراسری 99

همواره سوال های زیادی در مورد انواع سهمیه ها و چگونگی اثر آنها برروی تراز و انتخاب رشته کنکورسراسری99 وجود دارد.

در اینجا مختصری به توضیح دسته بندی انواع سهمیه ها و میزان تاثیرپذیری آنها می پردازیم.

همچنین می توانید با دانلود دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 از نحوه تاثیر سهمیه ها مطلع شوید.

علاقمندان به جمع آوری اطلاعات جامع تر در خصوص سهمیه ها میتوانند بر روی لینک سهمیه های موجود در کنکور سراسری 99 کلیک فرمایند.

به طور کلی سهمیه های موجود در کنکورسراسری99 به صورت زیر دسته بندی می شوند:

سهمیه مناطق در کنکور سراسری 99 -> به طورکلی مناطق زندگی افراد به سه دسته منطقه1، منطقه2 و منطقه 3 تقسیم بندی می شوند. اساس این ترتیب بندی ها براساس دسترسی افراد به امکانات آموزشی ،رفاهی است.

منطقه 1 جزء مناطقی است که دسترسی آسان وسریعی به امکانات آموزشی و تفریحی دارند.

منطقه 2 جزء مناطقی است که میزان دسترسی آنها در حد متوسط است.

و منطقه 3 جزء مناطق محروم دسته بندی می شود.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری99  -> طبق جدیدترین مصوبه صادر شده 25% برای داوطلبان دارای  مدرک دیپلم و 5% برای مدرک پیش دانشگاهی است.

سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری99 ->  سهمیه 25% به همسروفرزندان شهدا و مفقودالاثر-   آزادگان همسرو فرزندان آنان- جانبازان 25%همراه با همسر و فرزندان آنها

سهمیه بومی گزینی -> درمورد رشته هایی است که تقریبا در تمام استان ها اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.                  

سهمیه 25 درصدی ایثارگران  ->  6 ماه بصورت داوطلب در جبهه های جنگ بوده باشند.

سهمیه 5 درصدی ایثارگران ->  6 ماه بصورت داوطلبانه در جبهه های جنگ بوده باشند.

سهمیه رزمندگان  -> حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس را داشته باشند.

سهمیه بهیاری -> سهمیه 5% برای داوطلبان رشته پرستاری

در صورت تمایل به اطلاعات بیشتراز دیگر سهمیه ها  برروی لینک  سهمیه های موجود در کنکور سراسری 99 کلیک نمایید.

شرایط نظام وظیفه برای آقایان درکنکورسراسری 99

طبق آمار گزارش شده،در حدود 42.02% داوطلبان کنکورسراسری98 را آقایان به خود اختصاص داده اند.

با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 برای هر داوطلب وجود دارد، مسئله نظام وظیفه  مهمترین بند در خصوص آقایان است.

در اینجا به بررسی کلی شرایط نظام وظیفه برای آقایان میخواهیم بپردازیم.

برای آگاهی کامل در مورد تبصره های موجود در خصوص هر بند می توانید برروی شرایط نظام وظیفه آقایان در کنکور سراسری 99 کلیک فرمایید.

1.كارت پايان خدمت هوشمند

2. كارت معافيت دايم هوشمند (كفالت ، پزشكی ، ايثارگران و موارد خاص)

3. مشمولان دارای برگ معافيت موقت بدون غيبت(پزشكی،كفالت و ساير ...) در مدت اعتبار آن

4. دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه (پیش دانشگاهی) كه به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصيل بوده و تا تاريخ 98/6/31 در سنوات مجاز تحصيلی فارغ التحصيل می شوند .

5. فارغ التحصيلان مقطع متوسطه (دارای مدرک پیش دانشگاهی) بشرط اتمام تحصيل حداكثر تا 20 سالگی بصورت پيوسته و حضوری (مدارس روزانه،بزرگسالان و آموزش از راه دور) و در صورتی که  وارد غيبت نشده باشند.

6. دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت ( قبل از 18سالگی تمام) موفق به اخذ پيش دانشگاهی به صورت حضوری يا غيرحضوری( داوطلب آزاد)شده باشند به شرط نداشتن غيبت.

7. مشمولان دوره متوسطه يا پيش دانشگاهی که در سنوات مجاز تحصیلی بعنوان دانش آموز رسمی فارغ التحصیل شده و دارای برگ آماده به خدمت بدون غيبت بوده كه تاريخ اعزام آنان سپری نشده باشد.

8. كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته (دانش آموز رسمی) به شرطی كه در مقاطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند .

9. كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 98/6/31 به پايان مي رسد.( اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه ، گواهی يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند.)

10.طلاب علوم دينی دارنده مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافيت تحصيلی حوزه.

11. كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح با ارايه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از سازمان مربوط برای ادامه تحصيل .

دانشجويان انصرافی بدون غیبت چنانچه از تاریخ 90/8/22 (ابلاغ قانون جدید وظیفه عمومی) الزاماً یک بارانصراف از تحصیل داده باشند و تاریخ انصراف آنها نیز در سنوات اولیه بوده باشد و همچنين از تاريخ انصراف در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يک سال سپری نشده باشد.

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکورسراسری 99

یکی از کدهای ضروری که هر ساله برای ثبت نام کنکورسراسری به آن نیاز داریم کدمنطقه برای سوایق تحصیلی است.

کد منطقه برای سوابق تحصیلی هرسال از طرف آموزش و پرورش اعلام می شود. واین کد مربوط به منطقه ای است که در آنجا مشغول به تحصیل بوده اید.

این کد ها در بعضی مناطق هرساله تغییر میکند. بنابراین نسبت به دریافت به روزترین کد اعلام شده باید آگاه باشید.

باید توجه داشته باشید که کد منطقه سکونت خود را به اشتباه در هنگام ثبت نام کنکورسراسری99 به جای کد منطقه تحصیل خود وارد ننمایید.

تا کنون اطلاعیه ای در خصوص کدهای منطقه اعلام نشده است به محض انتشار، در این سایت قرارداده خواهد شد. وتنها با کلیک برروی لینک دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری 99 میتوانید از کد منطقه تحصیل خود آگاه شوید.

ثبت نام دانشگاه شاهد 98-99

دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه های روزانه کشور در تهران است. زمان ثبت نام در دانشگاه شاهد همزمان مطابق با تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99  است.

علاقمندان می بایست در بازه زمانی که از سازمان سنجش برای ثبت نام کنکورسراسری اعلام میشود، اقدام به ثبت نام خود کنند. برای ورود به دانشگاه شاهد علاوه بر شرکت در آزمون سراسری، یک مصاحبه حضوری هم وجود دارد.

که هرساله  دانشگاه شاهد مازاد بر ظرفیت خود داوطلب جذب و در مصاحبه حضوری فقط تعداد معینی راجذب می کنند.

شرایط پذیرش عمومی دانشگاه شاهد بصورت زیر است:

 گزینش دانشجو بر اساس مصاحبه و انجام آزمون کتبی می‌ باشد .

اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام

اعتقاد و التزام عملی به ولایت‌ فقیه ، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی

عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی ، هواداری از احزاب و سازمان‌ ها و گروه‌ های غیرقانونی

نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر

پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه

رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شئونات اسلامی برای بانوان و آقایان  اعتقاد و التزام عملی به چادر برای بانوان ضروری است.

 داوطلبان علاقمند به شرکت در این دانشگاه و برای دست یابی به تمام قوانین و شرایط  و مدارک لازم برای ثبت نام در این دانشگاه میتوانند برروی ثبت نام دانشگاه شاهد 98-99 کلیک کنند.

ثبت نام دانشگاه امام صادق 98-99

ثبت نام در دانشگاه امام صادق همانندثبت نام دانشگاه شاهد علاوه بر شرکت در آزمون سراسری99، یک مصاحبه حضوری هم دارد.

دانشگاه امام صادق یک دانشگاه غیردولتی است. ولی به شرط گذراندن همه ی مراحل مصاحبه ، هیچ گونه شهریه ای از داوطلب گرفته نمیشود.

دانشگاه امام صادق معمولا در مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته و همچنین دکتری دانشجو می پذیرد باتوجه به اینکه دانشگاه امام صادق معمولا دانشجو براساس دومرحله گزینش دانشجو پذیرش انجام می دهد، داوطلبان باید برای ثبت نام در این دانشگاه از مراحل مختلفی از جمله مصاحبه و آزمون عملی علاوه بر کنکور سراسری بگذرند.

داوطلبان علاقمند برای شرکت در این آزمون باید همزمان با اعلام تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99 ، با پرداخت، هزینه ثبت نام کنکور سراسری 99  و دریافت شماره پرونده نسبت به ثبت نام خود درپایگاه اینترنتی دانشگاه امام صادق اقدام نمایند.

شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه امام صادق مطابق با شرایط عمومی موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکورسراسری 99 یکسان است. ولی شرایط خصوصی پذیرش در این دانشگاه شامل:

پذیرش این دانشگاه از دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته های نظری ( ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی و علوم انسانی ) می باشد.

این دانشگاه فقط ازمتولدین سال 1377 به بعد اقدام به پذیرش دانشجو می نماید و هیچ دلیلی موجب تغییر این قانون در پذیرش سال 98-99 این دانشگاه نمی باشد.

اعتقاد به دین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری

پایبندی به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه

دارا بودن سلامت جسمی و روانی

جزییات بیشتر و شرایط لازم برای شرکت در این دانشگاه در لینک ثبت نام دانشگاه امام صادق 98-99 موجود می باشد.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 98-99

همانطور که مستحضر هستید، وزارت آموزش وپرورش کشور هر ساله از طریق برگزاری کنکورسراسری اقدام به جذب نیرو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم  میکند.

یکسری شرایط خاص در خصوص پذیرش دانشجو اعم از انجام مصاحبه، معاینه و آزمون عملی وجود دارد. که داوطلبان علاقمند پس از کسب تراز ورتبه قبولی دراعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 وارد مرحله دوم که انتخاب رشته کنکور سراسری 99است می شوند. و با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99می توانند در دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته نمایند. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه پس از گذراندن تمام مراحل گفته شده در بالا در نهایت وارد به مرحله مصاحبه حضوری می شوند.

جهت دست یابی به اطلاعات کامل در مورد شرایط خصوصی و عمومی موجود درثبت نام دانشگاه فرهنگیان 98-99 می توانید برروی لینک کلیک فرماید.


انتخاب رشته کنکورسراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری 99 

طبق روال هرسال پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، که برروی سایت سنجش قرار میگیرد، شرکت کنندگان آزمون باید در بازه زمانی معینی که از سازمان سنجش اعلام می شود، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. شرکت کنندگان آزمون سراسری می توانند با دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 تمام رشته ها،ظرفیت ها و دانشگاه ها آگاه بشوند. انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین وحساس ترین انتخاب های موجود در زندگی هرفردی است. داوطلبان گرامی باید به دقت و با آگاهی کامل انتخاب رشته بپردازند. زیرا انتخاب رشته شما می توانند روی سرنوشت وآینده کاری و زندگی شما تاثیر مستقیمی را بگذارد.

برای دریافت اطالاعات جامع در خصوص انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می توانید برروی لینک کلیک فرمایید.

به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکورسراسری 99، در این سایت لینک دانلود دفترچه قرار داده خواهد شد.

اعلام نتایج اولیه کنکورسراسری 99

باافزایش چشمگیر تعداد داوطلبان کنکور سراسری هرسال نسبت به سال گذشته ، رقابت در این آزمون بزرگ نفس گیر می شود . آزمون سراسری هرساله در دهه دوم تیرماه برگزار می شود. و ما این احتمال را می دهیم که مطابق با سال های گذشته ، کنکور99 هم احتمالا در این بازه زمانی برگزار شود.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99  به صورت کارنامه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. نتایج کنکور سراسری برای همه گروه های آزمایشی در سه مرحله مختلف نتایج اولیه، نتایج نهایی و کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 منتشر می شود. اطلاع از زمان اعلام نتایج اولیه برای داوطلبان به منظور انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت می باشد.

همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکورسراسری 99 دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 هم منتشر میشود. که داوطلبان با مطالعه دفترچه انتخاب رشته و همچنین با دردست داشتن کارنامه اولیه خود اقدام به انتخاب رشته دردانشگاه مورد علاقه خود می کنند.

با توجه به سال گذشته نتایج اولیه آزمون در دهه اول مرداد در سایت سنجش منتشر و در اختیار داوطلبان قرار گرفت، امسال  هم احتمالا کارنامه اولیه کنکورسراسری 99 در دهه دوم مرداد و کارنامه نهایی احتمالا در نیمه دوم شهریور منتشر خواهد شد.

داوطلبان با در دست داشتن نتایج اولیه کنکورخود که شامل اطلاعاتی از قبیل درصد دروس امتحانی و رتبه و ترازاکتسابی داوطلب است به انتخاب رشته خود می پردازند. و در پایان با اعلام نتایج نهایی، داوطلب از نتیجه انتخاب رشته و محل قبولی خود آگاه می شود.

لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برخلاف مرحله ثبت نام به صورت جداگانه توسط سایت سنجش به آدرس سایت  sanjesh.org و آزمون به آدرس سایت azmoon.org صورت می گیرد.

اعلام نتایج نهایی کنکورسراسری 99

تا کنون زمان مشخصی از طریق سایت یا منابع معتبر و قابل اطمینان به منظور اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 اعلام نشده است. اما بر اساس سوابق سال های گذشته نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ، احتمالا در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

همچنین داوطلبین گرامی  با توجه به نتایج کارنامه نهایی خود می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه های دوره روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان وهمچنین دانشگاه آزاد اسلامی  مورد پذیرش کنند.

در صورت تمایل برای آگاهی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های سراسری می توانید برروی کلمه ثبت نام کلیک کنید.

مرحله زمان انجام توضیحات
ثبت نام نیمه دوم بهمن ماه 98  
مشاهده وکنترل اطلاعات ثبت نامی نیمه دوم بهمن ماه 98  
دریافت کارت ورود به جلسه دهه اول تیرماه 99  
برگزاری آزمون دهه دوم تیرماه 99  
نتایج اولیه دهه دوم مرداد99 نتیجه بصورت اینترنتی اعلام می شود.
انتخاب رشته دهه دوم مرداد99 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مهلت اعلام شده و براساس ظرفیت های اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، رشته های مورد علاقه خود را بصورت اینترنتی اعلام می کنند.
اعلام نتایج نهایی نیمه دوم شهریود99  

دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکورسراسری 99

  سازمان سنجش چندروز قبل از آغاز بازه زمانی انتخاب رشته، که تقریبا همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکورسراسری 99 می باشد، اقدام به انتشار دفترچه های گروه های مختلف آزمایشی که برای 3 گروه ریاضی، تجربی، انسانی بصورت مجزا و برای داوطلبان کنکورهنر وزبان نیز تنها یک دفترچه مشترک است، برروی سایت می نماید.

داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه کنکور و مطالعه بادقت آن برای انتخاب رشته آماده بشوند.در این مرحله متقاضیان براساس رتبه وتراز کسب کرده در کارنامه اولیه خود اقدام به انتخاب رشته می کنند..دفترچه انتخاب رشته شامل کلیه رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان می باشد.

همه داوطلبان می توانند حداکثر 150 رشته از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 انتخاب نمایند.

قابل به ذکراست که داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های روزانه و نوبت دوم نشده اند، نمی توانند از رشته های تحصیلی این دانشگاه ها انتخاب نمایند.و فقط میتوانند 150 انتخاب خود را از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان انتخاب نمایند.


مشاوره کنکور سراسری

نحوه محاسبه تراز و ظرفیت قبولی نظام جدید و قدیم 99

کنکور 98 تنها کنکوری بود که دارای دو گروه داوطلب، نظام قدیم و نظام جدید بود. از این رو چالش های بسیار زیادی برای داوطلبان بوجود آمده بود.

همانطور که مستحضر هستید سال 98 برای هردو گروه نظام قدیم و نظام جدید، دو گروه سوال جداگانه طرح شده بود، لذا از نظر سختی وآسانی سطح سوالات، هردو گروه مشابه هم بودند و همچنین از مباحث مشترک دو نظام بصورت یکسان سوال طرح شده بود.

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای داوطلبان بوجود آمده است بحث محاسبه تراز وظرفیت قبولی هر دوگروه نظام قدیم و جدید است.

بنا به اطلاعیه سازمان سنجش کشوردر سال98  در خصوص محاسبه تراز برای هر دوگروه، ظرفیت دانشگاه ها و گزینش بصورت رقابتی و براساس نمره نهایی در هر زیرگروه انجام شد. و اینکه قانون خاصی به منظور تعیین ظرفیت جداگانه ای برای داوطلبان دو گروه وجود ندارد.بلکه هر داوطلب براساس رتبه اکتسابی خود در قبولی دانشگاه شانس دارد.

و همچنین  به دلیل اینکه کنکور99 هم مشابه کنکور98 دارای دو گروه داوطلب شرکت کننده با دو نظام متفاوت است، پیش بینی ها به این صورت است  که نحوه محاسبه ترازو ظرفیت قبولی نظام جدید وقدیم 99 مطابق با نحوه محاسبه تراز و ظرفیت قبولی نظام جدیدوقدیم 98 باشد.

تاثیر معدل

یکی از مهم ترین چالش هایی که داوطلبان کنکور هرساله با آن مواجه هستتند و همچنین سوالات خیلی زیادی در این باره ذهن آنها را درگیر می کند، مسئله سوابق تحصیلی یا تاثیر معدل است .

مطابق به سال های گذشته، امسال هم سوابق تحصیلی همانند سال های دیگر بر کنکورسراسری 99، طبق تایدیه  رسمی مجلس شورای سنجش اعمال خواهد شد.منظور از سوابق تحصیلی، معدل دروسی است که بصورت نهایی، کشوری و سراسری برگزارشده است.

طبق اطلاعیه ای که سازمان سنجش به منظور تاثیر معدل درکنکور سراسری 99 اعلام کردند به این صورت است که سوابق تحصیلی برای دیپلمه های نظام قدیم که دیپلم خود را از سال 84 الی 97 اخذ نموده اند، حداکثر 25 درصد با تاثیر قطعی است. و همچنین در مورد مدرک پیش دانشگاهی داوطلبانی که مدرک خود را از سوال 92 به بعد اخذ کرده اند ، 5 %  درصد است.

در صورت تغییر هریک از این درصد ها از طرف سازمان سنجش این پست به روزرسانی خواهد شد.

می توانید به سایت سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری99 مراجعه فرمایید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه ها

همانطور که مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشوردر سال 98 گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در کنکور ۹۸ بیشتر از تعداد متقاضیان بود و امکان ثبت‌نام این کنکور برای متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها هم فراهم بود.

براساس مصوبه سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو، حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته محل‌های دانشگاهی که متقاضی کمتری نسبت به رشته‌های دیگر داشت، در تمامی زیرنظام‌هایآموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام شد و برگزاری کنکور برای ۱۵ درصد دیگر صورت گرفت

مشاور عالی سازمان سنجش کشور افزود: در سال جاری بر اساس مصوبه شورای سازمان سنجش  و پذیرش، قرار شد پذیرش تکمیل ظرفیت در ۸ هزار و ۷۷۰ کد رشته محل در بهمن‌ ماه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت گرفت  و از افراد متقاضی خواسته‌ شده بود که در صورت تمایل به کد رشته محل‌های اعلام‌شده، درخواست خود را برای ثبت‌نام به همان مراکز آموزش عالی ارسال کنند و محدودیتی برای انتخاب چند کد رشته وجود نداشت و در نهایت یک محل انتخابی برایشان انتخاب شد.

 همچنین دکتر ابراهیمی خدایی گفتند: سیستم پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی داوطلبان کنکور باز بود و هر زمانی که دواطلب درخواست پذیرش در دانشگاهها ارسال کند ما برای دو نیم سال یعنی مهر و بهمن آنها را پذیرش خواهیم کرد .

طبیعتا وقتی دانشجویی در نیم سال مهرماه تعیین تکلیف شد ، مجددا این سیستم از آبان ماه فعال خواهد شد تا پذیرش برای بهمن ماه صورت بگیرد . بنابراین فرآیند به هیچ عنوان متوقف نمی شود و فقط شیوه پذیرش متفاوت شده است .

براساس مصوبه های موجود در سال 98 و همچنین بنا به شباهت کنکور99 با کنکور98می توانیم این پیش بینی ها را درخصوص کنکور 99 داشته باشیم.

منابع کنکورسراسری 99 برای نظام جدید و قدیم

منابع کنکور 99 همانند منابع کنکور 98 است. که برای داوطلبان نظام قدیم شامل دروس سه سال پایانی دبیرستان و پیش دانشگاهی است و برای داوطلبان نظام جدید کنکور 99 شامل دروس سه سال پایانی متوسطه دوم می باشد.

طبق آخرین مصوبه منتشر شده از سازمان سنجش کشور امسال هم همانند سال 99 به طرح سوالات جداگانه برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم خواهیم پرداخت.

در صورت انتشار هرگونه تغییری در منابع درسی این پست در اسرع وقت بروز رسانی خواهد شد.

شهریه رشته های پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان نوعی از دانشگاه های دولتی ، دارای شهریه است ، همچنین پذیرش دانشجو با رتبه های بالاتر از دانشگاه های روزانه را دارد.رشته های پردیس خودگردان در رشته پزشکی بیشترین میزان شهریه را دارد و هرساله 10 الی 15% به هزینه شهریه ها اضافه می شود. پذیرش در دانشگاه پردیس خودگردان دارای شرایط عمومی واختصاصی است. که این شرایط عبارتنداز:

شرایط عمومی ثبت‌نام و پذیرش در دانشگاه پردیس خودگردان 98 – 99

دارا بودن شرایط عمومی موجود در دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون سراسری سال 99 و همچنین داشتن سلامت جسمانی و روانی کامل برای تحصیل در رشته موردعلاقه طبق جدول نقص عضو غیر مؤثر که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی شماره 2 آزمون سراسری سال 99 آمده است.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام و پذیرش در پردیس دانشگاهی خودگردان 98 – 99

داوطلبان باید قادر به پرداخت شهریه باشند.

 قبول‌شدگان باید هزینه‌های تسهیلاتی و رفاهی را به‌طور جداگانه پرداخت کنند.

 زمان اعلام نتایج هم‌زمان با اعلام نتـایج آزمـون سراسـری در دوره‌های متمرکز بوده و در صورت عدم تکمیل ظرفیت، صرفاً برای یک نوبت، توسط سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل ظرفیت انجام خواهد شد.

محل تشکیل کلاس‌های دروس تئوری و علوم پایه در پردیس‌های خودگردان و یا هر مکانی که دانشگاه صلاح بداند، می‌باشد.

 هرگونه انتقال و میهمان شدن از پردیس خودگردان به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های دیگر داخل کشور، ممنوع می‌باشد. روشن است نقل‌وانتقال و میهمـان شـدن از یک پردیس به پردیس دیگر در صورت موافقت پردیس مبدأ و مقصد، با رعایت سایر ضوابط واردشده در آیین‌نامه انتقال مربوط به پردیس‌های خودگردان، مشکلی ندارد.

 تأکیـد می‌گردد که دانش‌آموختگان ملزم به گذراندن لایحه طرح نیروی انسانی، مشابه سایر دانش‌آموختگان می‌باشند.

 در پایان دوره به دانش‌آموختگان پردیس دانشگاهی خودگردان  مدرک تحصیلی مشـابه دیگـر دانشجویان همان دانشگاه‌ها، اعطاء می‌شود.

در صورت نیاز به آگاهی از شهریه رشته های مختلف  می توانید برروی لینک شهریه رشته های پردیس خودگردان کلیک کنید.

تاثیر سهمیه

می توان به جرات گفت که سهمیه ها تاثیر زیادی برروی تراز و رتبه قبولی شرکت کنندگان دارد.و می توانند آینده یک فرد را به کلی تغییر دهد.

سهمیه ها  انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها با توجه به شرایط و تبصره های خاص خود اعلام میشود. برای آگاهی کامل از جزییات سهمیه ها و میزان درصد قابل اعمال آنها می توانید به لینک سهمیه های موجود در کنکورسراسری 99 مراجعه فرمایید.