اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

دراین مقاله توضیحات لازم در خصوص اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402را جمع آوریم کرده ایم.

بعد از برگزاری کنکور سراسری 1402 که در نیمه اول تیرماه انجام شد، نوبت به اعلام نتایج کنکور می رسد. اعلام  نتایج اولیه  آزمون سراسری 1402 در حدود یکماه بعداز برگزاری آزمون سراسری  به صورت کارنامه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

نتایج کنکور سراسری برای همه گروه های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنرو زبان)  در سه مرحله مختلف بصورت  نتایج اولیه، نتایج نهایی و کارنامه نهایی کنکور سراسری منتشر می شود.

اطلاع از زمان اعلام نتایج اولیه برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا پس ازاعلام نتایج اولیه، داوطلبان  باید بفکر انتخاب رشته کنکور سراسری باشند.

آخرین گام بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری 1402، انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 است. هرسال دو الی سه روز بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، دفترچه ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 در سایت سنجش منتشر می شود. که در این دفترچه تمام موارد مورد نیاز برای داشتن یک انتخاب رشته مناسب جمع آوری شده است.

پس از این مرحله نوبت به اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 می رسد که بر اساس آن محل قبولی فرد مشخص می گردد .

همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402هم منتشر میشود. که داوطلبان با مطالعه دفترچه انتخاب رشته و همچنین با دردست داشتن کارنامه اولیه خود اقدام به انتخاب رشته دردانشگاه مورد علاقه خود می کنند.

با توجه به سال گذشته نتایج اولیه آزمون در دهه دوم مرداد در سایت سنجش منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، و کارنامه نهایی احتمالا در نیمه دوم شهریور منتشر خواهد شد.

داوطلبان با در دست داشتن نتایج اولیه کنکورخود که شامل اطلاعاتی از قبیل درصد دروس امتحانی و رتبه و ترازاکتسابی داوطلب است به انتخاب رشته خود می پردازد. و در پایان با اعلام نتایج نهایی، داوطلب از نتیجه انتخاب رشته و محل قبولی خود آگاه می شود.

لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برخلاف مرحله ثبت نام به صورت جداگانه توسط سایت سنجش به آدرس سایت  sanjesh.org و آزمون به آدرس سایت azmoon.org صورت می گیرد.


نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

1. کلیه شرکت کنندگان کنکور سراسری پس از برگزاری کنکور، بعد از انتشار کارنامه اولیه باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرد.

نتایج اولیه کنکور سراسری 99

2. بعد از ورود به سایت مذکورو با کلیک برروی کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1402 با تصویر زیر رو به رو می شوند.

نتایج اولیه کنکور سراسری 99

روش اول :
 در این روش شرکت کنندگان می توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای شامل شماره شناسنامه و سال تولد و شماره داوطلبی روی کارت ورود به جلسه ، نتایج کنکور1402 خود را مشاهده نمایند .

 روش دوم : 
در این روش شرکت کنندگان می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نام خود که شامل شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی موجود در رسید ثبت نام که پس از اتمام مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1402 از سایت سازمان سنجش دریافت کرده اند و شماره شناسنامه می تواند نتایج خود را مشاهده نمایند. 

روش سوم : 
دراین روش شرکت کنندگان می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی شماره پرونده و شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه ، کارنامه کنکور خود را مشاهده کنند .

داوطلبانی که نسبت به نتیجه کنکور سراسری خود اعتراض دارند  بایستی  به این نکته توجه کنند که اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402  فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

همانطور که قبلا ذکر شده بود، انتخاب رشته کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه انجام خواهد شد ولی در حال حاضر زمان دقیق انتخاب رشته کنکور 1402 مشخص نیست. به محض اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، این پست به روز رسانی خواهد شد.