مدارک ثبت نام کنکور سراسری 99

در این مقاله به جمع آوری تمام مدارک مهم وضروری در خصوص ثبت نام کنکور سراسری 99 پرداخته ایم. و همچنین امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را دریابید و هرگونه ابهام و شبهه ای که در این خصوص وجود داشته است، رفع شود.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکورسراسری 99

به جرات می توانیم بگوییم یکی از بزرگترین ماراتن های زندگی هرفردی، ثبت نام در کنکورسراسری است.

ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهم ترین اقدامات هر فرد است.زیرا با ثبت نام در این آزمون رقابتی سراسری و همچنین شرکت در آن، هر فرد آینده خود را رقم می زند.

بنابراین دانش آموزان به محض به پایان رساندن دوره های پایه تحصیلی خود و همزمان با نزدیک شدن به کنکور سراسری، آنها به  فکر ثبت نام در کنکور سراسری می افتند.

کنکور سال 99 و سال گذشته(98) به دلیل داشتن دوگروه شرکت کننده اعم از نظام قدیم و نظام جدید ( پایه دوازدهم) استرس های زیادی را به داوطلبان تحمیل کرده است. و سوالاتی همچون نحوه محاسبه ترازو ظرفیت قبولی نظام جدید و قدیم ، تاثیر سوابق تحصیلی برای ثبت نام کنکورسراسری99 ، میزان سختی و آسانی سوالات ، منابع درسی و ....  را برای داوطلبان به ارمغان آورده است.

ما اینجاییم تا به شما این قوت قلب را بدهیم که جای هیچگونه دلهره و نگرانی نیست وپاسخ تمام سوالات شما پیش ماست، تنها با کلیک برروی هر لینک نارنجی که در مقاله وجود دارد، می توانید به راحتی پاسخ های خود را بیابید.

و همچنین باید توجه داشته باشید که برای ثبت نام در کنکورسراسری 99 باید اقدام به جمع آوری یکسری مدارک مهم و پایه نمایید که در هنگام ثبت نام کنکور سراسری99 به مشکل جدی ای برخوردنکنید. یکی از مشکلات عمده ای که اکثر داوطلبان کنکور سراسری برای ثبت نام خود دارند، در خصوص آگاهی نداشتن از مدارک لازم برای ثبت نام کنکورسراسری 99 می باشد. که همین موضوع باعث سردرگمی، نگرانی و اضطراب در داوطلبان می شود.

شما می توانید با کلیک برروی مدارک لازم برای ثبت نام کنکورسراسری99 به تمام نگرانی های خود پایان دهید.

در اینجا به تمام جزئیات و مدارک لازم برای کنکور سراسری می پردازیم:

مدارک لازم برای ثبت نام کنکورسراسری99

مدارک لازم برای ثبت نام کنکورسراسری به دو دسته تقسیم میشوند:

1. مدارک شناسایی لازم برای ثبت نام کنکور سراسری99

2.  مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام کنکورسراسری99


مدارک شناسایی لازم برای ثبت نام کنکورسراسری 99

1. شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

 داوطلب باتوجه به تعداد گروه های آزمایشی که قصد شرکت در آزمون آن را دارد ، بایستی با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 99 شماره سریال 12 رقمی جداگانه دریافت کند.

2. کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی

3. کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی

4. کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت

5. کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد

6. معدل کتبی دیپلم

7. کد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

متقاضیان غیر ایرانی که طبق دفترچه راهنما کنکور سراسری 99   شرایط شرکت در کنکور را دارند ، باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و در بخش سامانه اتباع غیر ایرانی اطلاعات اقامتی خود را وارد کرده و کد پیگیری 13 رقمی را دریافت نمایند.

8.  کد پیگیری مربوط به سهمیه رزمندگان

رزمندگانی که به صورت داوطلبانه حد اقل 6 ماه متوالی یا متناوب از تاریخ 31 شهریور سال 59 لغایت 31 شهریور سال 67 در جبهه های عملیاتی جنگ مبارزه کرده اند در صورت تمایل به استفاده از سهمیه رزمندگان ، به سازمان مربوطه مراجعه و کد 12 رقمی پیگیری را دریافت نمایند.

9. اسکن فایل عکس داوطلب

عکس ارسالی بدون حاشیه و در ابعاد 4×3 یا 4×6 باشد.

عکس داوطلب باید در قالب jpg اسکن شده باشد.

حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از 70 کیلوبایت باشد.

تصویر ارسالی باید رنگی با پس زمینه سفید و حتما مربوط به سال جاری باشد.

عکس ارسالی باید واضح ، بدون هر گونه لکه وتمام رخ باشد.

عکس اسکن شده از روی مدارک دیگر قابل قبول نمی باشد.

تصویر داوطبان خانم باید با حجاب کامل و به صورت تمام رخ باشد.

در صورت استفاده از عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.


مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام کنکورسراسری 99

1. گواهینامه دوره پیش دانشگاهی

2. دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا سه ساله نظام جدید

مدارک تحصیلی داوطلب حتما قبل از 31 شهریور 98 آماده باشد ، به عبارت دیگر قبل از این تاریخ داوطلب باید فارغ التحصیل شده باشد.

داوطلبانی که با مدرک فوق دیپلم پزشکی یا غیرپزشکی در آزمون شرکت می کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند.

در صورتی که داوطلب دارای دو مدرک تحصیلی دیپلم باشد، باید دقت نماید که از مدرک هماهنگ با رشته انتخابی ، برای ثبت نام استفاده نماید.


همچنین در انتهای دفترچه راهنما کنکور سراسری 99  ، یک فرم پیشنویس ثبت نام قرار دارد که با مطالعه آن از یکسری اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام آگاه می شوید. که این اطلاعات شامل: کد منطقه، کد دیپلم، کد بخش، کدپیگیری اتباع غیرایرانی و... است. که با مراجعه به سایت سنجش به نشانی  sanjesh.org که چند روز قبل از ثبت نام ، نرم افزاری در سایت سنجش  ( مطابق شکل زیر) قرار داده می شود که می توان از طریق آن اطلاعات لازم را دریافت نمود. 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکورسراسری99

در پایان لازم به ذکر میباشد ، در صورتی که سوالی در مورد مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99 داشتید میتوانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید ، همکاران ما در اولین فرصت سوال شما را بررسی و کاملترین پاسخ را  به صورت  رایگان در اختیار شما میگذارند.