ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98

اطلاع کامل از شرایط ثبت نام داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98 یکی از مسائل بسیار مهم ثبت نام در این دانشگاه می باشد .

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98

در سال های گذشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد و کنکور سراسری دانشگاه های دولتی در هم ادغام شده و هر ساله تنها یک آزمون به صورت سراسری توسط سازمان سنجش برگزار می شود . با توجه به این ادغام پروسه ثبت نام تا برگزاری کنکور سراسری 98 و اعلام نتایج اولیه بصورت مشترک برگزار می شود و سپس در مرحله ی انتخاب رشته مسیر دانشگاه آزاد و دانشگاه های  سراسری از هم جدا می گردد . داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98 را دارند لازم است که در کنکور سراسری 98 ثبت نام نمایند . در واقع تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری 98 ثبت نام نمایند حق انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز خواهد داشت . در ادامه این پست در مورد زمان ثبت نام کنکور سراسری 98 دانشگاه آزاد ، نحوه ثبت نام ، منابع کنکور 98 و زمان برگزاری کنکور 98 و اعلام نتایج به توضیحات کامل می پردازیم . 

ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98

زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98

با توجه به اینکه کنکور سراسری 98 دانشگاه های دولتی و آزاد در هم ادغام شده و فقط یک آزمون توسط سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان برگزار می شود لازم است تمامی داوطلبان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند . در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام کنکور 98 اعلام نشده است اما احتمالا ثبت نام کنکور سراسری 98 در بهمن ماه شروع می شود که زمان دقیق شروع ثبت نام در این بخش و بخش اخبار تحصیلی سایت همکلاسی اطلاع رسانی می شود . پس از اعلام زمان ثبت نام کنکور سراسری 98 و انتشار دفترچه ثبت نام کنکور 98 لازم است داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل نمایند . با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 لازم است داوطلبان نظام قدیم و جدید با مرجعه به سایت دیپ کد  dipcode.medu.ir کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند . جهت نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان نظام جدید به پست دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم مراجعه نمایند و داوطلبان نظام قدیم به پست دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی مراجعه نمایند .

خبر مهم : ثبت نام کنکور دانشگاه ازاد هم زمان و همراه با کنکور سراسری  از تاریخ 98/11/24 تا 98/12/2 انجام خواهد شد.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98

در پست مربوط به شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98 در مورد شرایط ثبت نام که در دفترچه ثبت نام کنکور 98 ذکر شده به طور کامل توضیح داده شده است . اما در تعدادی از موارد شرایط ثبت نام در دانشگاه آزاد و سراسری متفاوت است .

در صورتی که دانشجوی روزانه کنکور 97 و یا هستید و فقط قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارید جهت ثبت نام هیچ گونه ممانعتی برای ثبت نام وجود ندارد .

در صورتی که دانشجوی دانشگاه های دولتی هستید و فقط قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارید تا زمان اعلام نتایج نهایی نیازی به انصراف از دانشگاه ندارید .

در صورتی که که قبلا در دانشگاه سراسری فارغ التحصیل شده اید بدون هیچ ممانعتی می توانید در دانشگاه آزاد پذیرفته شوید .

 توصیه می شود پست مربوط به شرایط انصراف از دانشگاه را نیز مطالعه نمایید .

منابع کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98

منابع مورد سوال آزمون دانشگاه آزاد در واقع همان منابع کنکور سراسری 98 است که هر یک از داوطلبان می توانند بر اساس رشته ی خود به پست های منابع کنکور 98 تجربی ، منابع کنکور 98 ریاضی ، منابع کنکور 98 انسانی مراجعه نمایند . همچنین در پست مربوط به بهترین منابع کنکور 98 در مورد بهترین منابع کنکور 98 تجربی و بهترین منابع کنکور 98 ریاضی و بهترین منابع کنکور 98 انسانی به طور کامل توضیح داده شده است .

زمان برگزاری و اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد 98

زمان برگزاری کنکور سراسری 98 احتمالا در تیر ماه می باشد و زمان اعلام نتایج اولیه احتمالا در مرداد ماه می باشد که زمان دقیق اعلام نتایج در بخش اخبار تحصیلی اطلاع رسانی می باشد . با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98 مسیر دانشگاه های دولتی و آزاد از هم جدا می شود و هر یک دفترچه اختصاصی مخصوص انتخاب رشته به صورت جداگانه منتشر میکنند . در پایان توصیه می شود پست های مربوط به برنامه ریزی کنکور 98 ، تاثیر معدل در کنکور 98 ، دفترچه ثبت نام کنکور 98 و ترمیم معدل کنکور 98 را به طور کامل مطالعه نمایید .

خبر تکمیلی: کنکور سراسری در روزهای 98/4/13 و 98/4/14 برگزار خواهد شد و نتایج اولیه آن طبق جدول زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش در دهه دوم مرداد ماه اعلام می گردد.