برنامه ریزی کنکور 98

برنامه ریزی کنکور 98 در تمام دروس ( عمومی و اختصاصی ) یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر داوطلب رشته ی تجربی و ریاضی و انسانی می باشد .

مشاوره برنامه ریزی کنکور 98

در این پست از مشاوره کنکور در مورد نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور 98 به طور کامل به توضیح خواهیم پرداخت . برنامه ریزی یکی از شروط اصلی درس خواندن هدف دار برای کنکور است بدون برنامه عملا درس خواندن بی نتیجه یا کم نتیجه خواهد بود و همانطور که میدانید امسال سال اخر کنکور نظام قدیم هست و  کنکور 98 با سبک و رویکردی جدید ارایه میشه که البته هنوز در مورد نحوه برگزاری کنکور 98 سوالات زیادی وجود دارد .اگر مصاحبه با رتبه های برتر کنکور رو مطالعه کرده باشید  معمولا همه ی اونا از سال سوم یا حتی زودتر خواندن هدف دار و با برنامه برای کنکور را شروع کردند . بنابراین کنکور های عزیز 98 در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی از همین امسال با برنامه ریزی درست و هدفدار خواندن رو شروع کنید و راه را برای رسیدن اهدافتون هموار کنید .

امسال همکلاسی تصمیم گرفته که به خاطر تجربه زیاد خودش در بحث مشاوره کنکوری ، طرح مشاوره ای ویژه خودش را برای کنکور 98 معرفی کنه ، این طرح شامل بسته های مشاوره ای برای بچه های رشته تجربی ، ریاضی و انسانی میباشد

در ادامه میتوانید ویدئوی معرفی طرح ویژه همکلاسی برای داوطلبان رشته تجربی برای کنکور 98 را مشاهده کنید :

در ادامه مقاله برنامه ریزی کنکور 98 به تفسیر اصول برنامه ریزی برای شما ، توضیح گام به گام توضیح خواهیم داد

برنامه ریزی کنکور 98

گام اول برنامه ریزی کنکور 98

تعیین هدف : در برنامه ریزی برای کنکور 98 داشتن هدف همیشه برای ما انگیزه ایجاد می کند و شور اشتیاق درس خواندن را دو چندان می کند همچین میزان تلاش ما بستگی به هدف ماست هر چقد هدف بزرگتر و ارزشمند تر باشد تلاش ما نیز به طبع ان بیشتر می شود برای مثلا دانش اموزی که می خواهد در کنکور 98 جزو دو رقمی ها باشد میداند  که از الان  باید سخت تلاش کند زیرا میداند که هدف او مستلزم تلاش زیاد و هدفدار هست . سعی کنیم اهداف خود را روی کاغذ یادداشت کنیم و هر چند وقت یکب ار ان را نگاه کنیم تا بدانیم برای چی تلاش میکنیم .

گام دوم برنامه ریزی کنکور 98

انتخاب منابع مناسب: گام بعدی برنامه ریزی کنکور 98 در مورد انتخاب منابع مناسب برای مطالعه کنکور است . انتخاب منابع کمک درسی  مناسب و با کیفیت یکی از شروط اصلی برای شروع یک برنامه ریزی هست زیرا منابع کمک درسی تکمیل کننده فرایند مطالعه شما در تمامی دروس هستند بنابراین انتخاب منابع خوب لازم و ضروری هست وبا توجه به تغییراتی که در کتاب های درسی انجام شده انتخاب منابع خوب لزوم دقت و توجه اساسی است . ما طی پست های اخیر منابع خوب را به تفکیک رشته ها با دقت تمام و مطالعه و تجربیات گذشته دانش اموازن و نفرات برتر  برای شما در سایت قرار دادیم که می توانید پست بهترین منابع کنکور 98 را مطالعه نمایید .

فقط نکته اساسی که نباید هرگز فراموش کنیم این است که منبع اصلی ما کتاب درسی هست و هیچ وقت نباید از خواندن آن غافل شویم.

گام سوم برنامه ریزی کنکور 98

نحوه مطالعه دروس :شاید شنیده  باشید خیلی از دانش اموزان می گویند که ما به اندازه کافی مطالعه می کنیم ولی نتایج دلخواه مان را در ازمون ها نمیگیریم .مطمئنا مشکل اساسی این دانش اموزان اشنا نبودن با روش های صحیح مطالعه دروس هست و با خواندن درست میتوانند پیشرفت خوبی را در خود مشاهده کنند .در نحوه صحیح مطالعه دروس چند نکته اساسی وجود دارد که دانستن ان ضروری است و برای برنامه ی ریزی کنکور 98 لازم می باشد .

نکته اول اینکه خواندن تشریحی برای امتحانات مدرسه با خواندن برای ازمون های ازمایشی یا کنکور متفاوت است زیرا در خواندن دروس مدرسه با جزوه معلم و تمرینات کتاب درسی مطمئنا نمره مورد قبول گرفته میشود اما خواندن برای کنکور تلاش برای یک ازمون  بلند مدت هست در خواندن برای کنکور همیشه باید تست کافی حل شود تا به بالاترین سطح تسلط در تک تک دروس برسیم یا اینکه درس های کنکور همیشه باید مرور شوند و بدون مرور صحیح و به موقع مطالب سریعتر فراموش می شوند و عملا پیشرفت چندانی نمیکنیم

نکته دوم :دروس مختلف روش های خواندن مخصوص به خود را دارند  شاید در یک درس مرور کردن بر تست زدن زیاد ترجیح داشته باشد و در درس  دیگری بالعکس . مثلا در درس دین و زندگی برای تسلط بالا و ثبیت مطالب در ذهن مرور های پیوسته  و به موقع شرط اصلی هست در حالی که درس ریاضی برای یادگیری و تسلط همواره و باید تست و سوال حل شود .بنابراین با دانستن روش های مطالعه هر درس به صورت اختصاصی مطمعنا مطالعه ما با کیفیت تر خواهد بود .

همچنین ساعت مطالعه هر درس نیز بسته به اهمیت ان درس  باید تعیین شود مثلا در رشته تجربی درس اصلی زیست شناسی است که با توجه اهمیت ویژه ان در کنکور مطمئنا باید ساعت مطالعه ویژه به ان اختصاص داده شود .در حالی که در رشته ریاضی همین اولویت با درس ریاضی هست .

ما سعی میکنیم در پست های بعدی روش های خواندن و تست زنی  دروس مختلف را بصورت اختصاصی قرار دهیم . 

گام چهارم برنامه ریزی کنکور 98

انتخاب ازمون آزمایشی : گام بعدی در برنامه ریزی کنکور 98 انتخاب یک ازمون ازمایشی می باشد . انتخاب ازمون ازمایشی متناسب با شرایط هر دانش اموز بسیار حایز است زیرا ازمون های ازمایشی با داشتن برنامه راهبردی به مطالعه و برنامه ما بصورت بلند مدت  جهت می دهد و ارزیابی کلی از نحوه مطالعه ما در طول چند هفته را به ما می دهد . معمولا خیلی از دانش اموزان با شرکت در ازمون ها به اشکالات اساسی خود پی می برند مثلا دانش اموز متوجه میشود که سر جلسه وقت کم میاورد یا اینکه زود خسته میشود بنابراین تلاش میکند این مشکل را رفع کند و با مرور زمان و شرکت مداوم در ازمون ها به شرایط ایده ال خود برسد و برای کنکور اماده تر میشود .

اما اینکه کدام ازمون ازمایشی بهتر هست باز به بسته به شرایط خود دانش اموز هست پیشنهاد ما این است که برنامه ی راهبردی تک تک ازمون های ازمایشی را تهیه کنید و ببنید کدام ازمون با شرایط شما تطبیق بیشتری دارد مثلا دانش اموزی که دوس دارد مداوم ازمون بدهد که برای مطالعه تحت فشار باشد میتوند ازمون گاج یا قلم چی شرکت کند برعکس دانش اموزی که دوس دارد ازمون بلند مدت شرکت کند سنجش گزینه خوبی هست.

گام پنجم برنامه ریزی کنکور 98

برنامه ریزی هفتگی : در زمان آمادگی برای کنکور 98 داشتن برنامه ریزی هفتگی بسیار مهم هست زیرا شما را از سردرگمی نجات می دهد معمولا توصیه ما برای دانش اموزان این است که جمعه هر هفته برای تمام طول هفته خود با توجه با برنامه ازمون و مدرسه برنامه ریزی کنند تا در طول هفته تکلیف خود را بدانند . برای برنامه ریزی هفتگی به چند نکته اساسی اشاره میکنم که کار شما را برای نوشتن برنامه اسان تر کنند .

نکته اول:در نوشتن برنامه سعی کنید درس های هر روز مدرسه را در همان روز بنویسید که بلافاصله پس از تدریس معلم خوانده شود تا هم یادگیری ان راحت تر شود و هم وقت زیادی را از شما نگیرید.

نکته دوم :سعی کنید در برنامه خود جایگاه ویژه ای به دروسی که  نیاز به پایه دارند بدهید و همواره این دروس را کار کنید. برای مثلا درس ریاضی و فیزیک از جمله دروسی هستند که نیاز به پایه دارند اگه از همین امسال در این دروس  با حل تست کافی به تسلط برسید سال دیگر کلی جلوتر هستید و همچنین مطالب بعدی را نیز راحت تر یاد می گیرید

نکته سوم : دانش اموزان رشته تجربی معمولا درس زیست را بصورت روزانه در برنامه خود داشته باشند زیر این درس نیاز به مرور مدوام دارد

نکته چهارم:در برنامه خود حتما برای دروس عمومی هم تایم کافی اختصاص دهید و از خواندن این دروس غافل نشوید .

از همین امروز درس خواندن هدف دار و با برنامه را برای کنکور 98 شروع کنید تا شما نیز جزو افراد موفق در این مسیر بزرگ باشید

منتظر برنامه های ویژه ما برای کنکور 98 باشید

م
مهدیه رجبی

سلام من لیسانس برق سال94فارغ التحصیل شدم وامسال از دی شروع کردم بخونم انشالله برای پزشکی و معدل سال سومم 14.5 وپیش16.5 و نظام قدیم باید شرکت کنم میخاستم بدونم برای همه معدل تاثیرداره هم قدیم هم جدید؟واین ترمیم معدل چی هست و چجوریه من اولین باره ک ازینجامیبینم.ممنون میشم راهنمایی و توضیح بدید

ف
فاطمه

سلام ببخشیدمن لیسانس‌‌ علوم سیاسی ‌هستم میتونم کنکور تجربی بدم

ك
كنكوري

سلام من چند ساله كه از درس خوندن فاصله گرفتم ايا امكانش هست كه در كنكور ٩٨به جاي كنكور نظام قديم،كنكور نظام جديد بدم؟

ه
همکلاسی

سلام خیر باید نظام قدیم شرکت کنید

ن
نیلوفر

سلام من کارشناسی دارم میخوام دوباره کنکور بدم به نظرتون یرای کنکور امسال وقت هست ضمن اینکه رشته تحصیلیم زیست بوده زیست وشیمی احتمالا خوب باشه ولی از ریاضی می ترسم ممنون میشم جواب بدید

ه
همکلاسی

سلام در صورت اختصاص وقت کافی میتونید موفق بشید

ز
زینب صفی قلاتی

سلام...وقت بخیر...من متولد بهمن سال 77هستم ورشته ی تجربی بودم...باید کنکور 98نظام قدیم رو بدم...من قصد دارم دبیری زیست شناسی بخونم...میشه راهنماییم کنید که از کجا باید شروع کنم....چه رشته ای و تو چه دانشگاهی باید انتخاب کنم...!؟ممنون میشم اگه جواب بدین

ع
عسل

سلام من فارق التحصیل نظام قدیم هستم از منطقه 2 . معدل سال سومم زیاد جالب نبود 13یا 14 شدم میخواستم بدونم به ترمیم احتیاج دارم یا نه و اگه دارم چه درسهایی درضمن رشته ام انسانیه. باتشکر از مطالب مفیدتون.

ه
همکلاسی

سلام در ترمیم معدل شرکت نمایید

خ
خاطره

سلام همکلاسی.من کلاس دوازدهم انسانی هستم و تابستون دسال دهم و یازدهم(بجز فارسی و ریاضی و زبان و عربی چون منبع مناسب نداشتم) رو خوندم.حالا ازوقتی مدرسه شروع شده نمیدونم چجوری برنامه ریزی کنم واسه شرکت توی آزمون ها هم بودجه کافی ندارم.میشه تو برنامه ریزی کمکم کنین؟لطفا بقیه کاربرا هم کمکم کنن.

s
sara

سلام خسته نباشید.من کاردانی گرافیکو امسال گرفتم ومیخوام کنکور تجربی شرکت کنم میخواستم ببینم باید کنکور نظام قدیم شرکت کنم یا نظام جدید؟ یا فرقی نداره؟

ه
همکلاسی

سلام نظام قدیم باید شرکت کنید

م
محمد

باسلام من. دیپلم. ریاضی سال 91 با معدل 17.5وپیش دانشگاهی با معدل 10و کارشناسی دارم برای شرکت در کنکور تجربی چه درسایی رو باید ترمیم بزنم.

ه
همکلاسی

سلام دروس مشترک بین دو رشته رو باید ترمیم کنید

ب
بیتا

سلام همکلاسی،من فارغ‌التحصیل زبانم ،میخوام کنکور ۹۸نظام جدید شرکت کنم ،حتی یه سری از منابع رو هم خریدم،ولی متاسفانه گفته شده ما فقط میتونیم نظام قدیم شرکت کنیم،به نظرتون حتی‌الامکان کی اعلام میشه که این بحث قطعیه،ای کاش بذارن به انتخاب خودمون

ه
همکلاسی

سلام از طرف سازمان سنجش اعلام شده و فقط میتونید در کنکور 98 نظام قدیم رو شرکت کنید

م
محسن

سلام وقتتون بخیر... لطفا در کل بگید ک آزمون های گزینه دو ثبت نام کنم یا گاج... فارغلتحصیل رشته تجربی هست در ضمن پارسال گزینه دادم خوب نبود.

ه
همکلاسی

سلام آزمون های آزمایشی برای ارزیابی شماست و هر آزمونی محاسن و معایبی داره

آ
آرتمیس

سلام خسته نباشید من دانش آموز پایه دوازدهم هستم روزی 8 الی 10 ساعت درس میخونم واقعا دارم تمام سعیم رو میکنم از کلاس هفتم تا حالا تلاش سختی برای درس خوندن کردم اما حالا دارم امیدم رو از دست میدم احساس می کنم سال دیگه رشته مورد علاقه ام رو نمیآرم وقتی میبینم که خانوادم چه قدر پیگیر کارام هستن بیش تر ناراحت میشم لطفا کمکم کنید ممنون

ه
همکلاسی

سلام در صورتی که برنامه منظم داشته باشید حتما موفق خواهید شد

A
Amin

سلام امسال میخام ترمیم بزنم سال سوم مهم تره با پیش ؟؟

ه
همکلاسی

ه
همکلاسی

سلام ترمیم معدل ویژه نمرات سال سوم است

ز
زهرا

سلام ،من داوطلب نظام قدیم هستم ومی خوام تو کنکور 98 شرکت کنم معدل سال سومم 19:40شدوسال پیش دانشگاهی هم نمرات خوبی نیاوردم به نظرتون نیازی به ترمیم معدل هست؟

ه
همکلاسی

سلام نیازی نیست

ز
زری

سلام.خسته نباشید!من کارشناسی مامایی دارم.میخوام شروع کنم به درس خوندن و به امیدخدا داروسازی دولتی شیراز روبیارم.من ۶ سال هست که ازدبیرستات دورشدم وحس میکنم تمام مطالب یادم رفته و قبول شدن خیلی سخته.میشه لطفا راهنماییم کنید؟ممنون

ه
همکلاسی

سلام برای اطلاعات بیشتر عدد 1 رو به 10004566 بفرستید تا مشاورین ما باهاتون تماس بگیرن

S
Shamim

سلام من فوق دیپلم نرم افزار رو دارن ومیخوام ک کنکور 98امتحان بدم برای تجربی منطقه سع هن هستم میخواستم ببینم واسه ما هم تاثیر معدل وجود داره یا نع

ه
همکلاسی

سلام خیر

ی
یاسین

با عرض سلام و خسته نباشید من فارغ التحصیل 2 سال پیش یعنی نظام قدیم هستم .در مورد معدل 9.75شده سوالم اینکه که ترمیم معدل دیگه همین کتاب های 2 سال پیشه؟؟

ه
همکلاسی

سلام اخرین چاپ کتاب های نظام قدیم رو بخونید

غ
غ

من میخوام برم دوازده تجربی...اما میخوام کنکور انسانی بدم...تا الان هم هیچی نخوندم و با کتابای انسانی هیچ اشنایی ندارم... هدفم دبیری در دانشگاه فرهنگیانه ...دارم گیج میشم تورو خدا کمکم کنید باید چیکار کنم

ه
همکلاسی

سلام برای مشاوره عدد 1 رو به 10004566 بفرستید

ف
فاطمه

سلام وقتتون بخیر،من میخام سال 98 کنکور بدم و داوطلب نظام قدیم هستم،میخاسم بدونم واسه نظام قدیم هم تاثیر معدل قطعی شده؟

ه
همکلاسی

سلام بله

ا
الهه

سلام وقتتون بخیر؛ من فارغ‌التحصیل تجربیم و سالها (۴) از درسای دبیرستان دور بودم. امسال میخوام کنکور شرکت کنم و نتیجه‌ی خوب بگیرم. اما این قانون معدل نگرانم کرده. معدل نهایی سومم قابل قبوله؛ ولی معدل پیش‌دانشگاهیم واقعا افتضاحه (در حد ۱۵-۱۴). بنظرتون تاثیر معدل پیش اونقدر اهمیت داره که بخوام وقتم رو صرف ترمیم معدل کنم و از برنامم عقب بیفتم؟! با تشکر از پاسخگویی و راهنمایی‌های گرانقدرتون

ه
همکلاسی

سلام اگه سال سوم نمراتتون بالا باشه کافیه

f
fateme

سلام بنظر شما دیویدیا اموزشی خوبن میتونن برای اوردن رتبه زیر هزار بهمون کمک کنن

ن
نوید محمدی

سلام من سال دوازدهم هستم ومیخواستم بهم یه برنامه ریزی خوب بدید توی این دوماه باقی مانده

ه
همکلاسی

سلام عدد 1 رو 10004566 بفرستید تا باهاتون تماس بگیریم

ع
عاطفه

با سلام..من سال سومی هست که میخواهم برای کنکور بخوانم و هدفم پزشکی اصفهان هست..با توجه به تاثیر قطعی معدل در کنکور 98 ایا با معدل کتبی 13/8 میتوانم پزشکی قبول شوم؟؟خیلی ناامید شدم لطفا راهنماییم کنید؟

ه
همکلاسی

سلام با توجه به اینکه تاثیر قطعی شده است در ترمیم معدل شرکت کنید

م
محمدعلی

سلام من سال یازدهم هستم ودارم میرم دوازدهم ومیخوام برای کنکور98 آماده بشم میخواست باید ببینم چه جوری باید برنامه ریزی هفتگی تهیه کرد

ه
همکلاسی

سلام برنامه ریزی هفتگی کنکور 98 خود را با توجه به بودجه بندی برنامه خود در آزمون ها تنظیم نمایید و در برنامه ریزی خود تناسب کافی میان مطالعه دروس عمومی و اختصاصی را مطالعه کنید

م
معین

سلام.من میخوام از الان شروع کنم واسه کنکور بخونم تو سال هم(دهم،یازدهم) دست و پاشکسته بعضی از درسارو تست زدم.فقط میخوام بدونم اگه از الان شروع کنم میتونم تو کنکور موفق شم؟(رشته ریاضی)

ه
همکلاسی

سلام یک از زمان های طلایی برای موفقیت در کنکور سراسری شروع مطالعه دروس از تابستان است . اگر با یک برنامه ریزی دقیق و منظم مطالعات خودتون رو پیش ببرید به طور قطع در کنکور سراسری 98 رشته ریاضی موفق خواهید بود .

ح
حمیده

با سلام و تشکر بابت پاسخگوییتون رشته من انسانی بود وفارغ التحصیل ادبیات عرب از دانشگاه تهران هستم و الان بعد از ۱۴ سال میخوام برای پزشکی تهران بخونم نمیدونم باید از کجا شروع کنم تمام کتابهای درسی و کمک درسی رشته تجربی را تهیه کردم ولی نمیدونم از کدوم درس شروع کنم و اینکه یه درس رومثلازیست تموم کنم برم درس بعدشیمی رو شروع کنم یا همه رو همزمان بخونم؟ لطفا راهنماییم کنید ممنونم

ه
همکلاسی

سلام وقت بخیر با توجه به توضیحاتی که در این پست داده شد اول گام های مربوطه که در پست آمده است را رعایت کنید . در مورد سوالتون برای برنامه ریزی کنکور 98 در مورد نحوه خواندن دروس اگر بودجه بندی ازمون های ازمایشی را بررسی کنین می بینید که به صورت فصل به فصل یا درس به درس بودجه بندی ها انجام شده یعنی لازم است که دروس مختلف در طول هفته با هم خوانده شود نه صرفا اینکه یک کتاب رو به اتمام برسونید

h
hani

سلام من یازدهمی هستم برنامه ریزی درستی ندارم الان هم فقط دارم کتاب دهم میخوانم هنوز شروع به تست زدن نکردم خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

ه
همکلاسی

سلام وقت بخیر زمان بسیار مناسبی رو برای مطالعه کنکور شروع کردید . جهت موفقیت به شما توصیه میشه اوبتدا در یک آزمون ازمایشی شرکت کنید . اهمیت شرکت در ازمون ازمایشی به این دلیله که با بر گزاری چند ازمون در ماه و ارائه ی بودجه بندی دانش آموز رو مجاب می کنه در مباحث مر بوط به هر آزمون رو تا روز برگزاری آزمون به پایان برسونه - از نکات مهم دیگر برای برنامه به تهیه منابع مناسب برای مطالعه و همچنین و برنامه ریزی هفتگی می باشد .

ع
علیرضا

سلام خوب هستید من الان تازه ازمون نوبت دوم را تازه تموم کردم و میخواهم وارد یازدهم بشم من در نوبتم میخوندم البته نوبت اولم بخواتر المپیاد خراب شد ولی نوبت دومم واقعا میخوندم ولی هیچ کس حرف را بارو نمی کند که میخونم فقط هم میخوام دندون بهشتی بیارم ممنون میشم راهنماییم کنید تشکر.

ه
همکلاسی

سلام برای موفقیت در کنکور 98 توصیه میکنیم که از همین الان شروع به مطالعه کنید و در یکی از آزمون های ازمایشی شرکت کنید و با تهیه منابع کنکوری مناسب و برنامه روزانه و یا هفتگی مطالعات خود را شروع کنید .

س
سمانه

با سلام من دیپلمم انسانی و ورودی سال ۸۵ در رشته حسابداری ناپیوسته هستم و سال ۸۷ فوق دیپلم حسابداری گرفتم و تا کنون ده سال گذشته و میخوام مجددا در کنکور شرکت کنم و هدفمم فقط دانشگا تهران است متاهلم و ساکن کرجم ٫دوست دارم در زیر گروه ۵ رشته انسانی تربیت بدنی یا روانشناسی قبول بشم اما نمیدونم چی کار کنم و چطور استارت درسو بزنم٫کمکم میکنید با راهنماییتون؟

ه
همکلاسی

با سلام جهت موفقیت و قبولی در رشته مورد نظر لازمه که ابتدا منابع مناسب مطالعه و تست زنی رو تیه کنید . در مرحله بعدی توصیه میشه در یکی از آزمون های آزمایشی شرکت کنین زیرا با شرکت در آزمون های ازمایشی مرحله به مرحله منابع درسی رو مطالعه می کنید و مرحله بعدی تهیه برنامه روزانه یا هفتگی برای میزان مطالعه است .

ا
ارزو

سلام ممنون از مطالبتون من میخوام برای سال۹۸ دومین کنکورم رو بدم و از حالا میخوام براش برنامه ریزی کنم میخاستم بدونم برای سال دوم باید چه روندی رو طی کنم و اینکه ایا تک رقمی شدن با توجه به شرایط ظرفیت سال اینده نشدنی است؟هدف من بیوتکنولوژی تهران هست

ه
همکلاسی

سلام جهت برنامه در کنکور 98 شما گام اول که انتخاب هدف است رو برداشتین . مراحل بعدی موفقیت در کنکور 98 شامل تهیه بهترین منابع کنکوری از لحاظ درسنامه و تست و شرکت در آزمون های آزمایشی و تهیه برنامه روزانه و یا هفتگی می باشد .

ز
زهرا

سلام میخواستم بدونم من که رشته ریاضی نظام قدیمم و میخوام پشت کنکور بمونم ازمون ازمایشی کانون یا گزینه دو برای ما هم برگزار میشه یا نه ممنون میشم جواب بدین

ه
همکلاسی

سلام در حاضر موسسه قلم چی بودجه بندی آزمون های آزمایشی برای نظام قدیم را منتشر نموده است .

م
مرضی

باسلام. من دیپلم تجربی دارم و سه سالی میگذره از دیپلم گرفتنم والان میخوام برای سال ۹۸ کنکور انسانی بدم و تربیت معلم قبول بشم.سوال بنده اینجاست ک برای تربیت معلم تهران باید چه رتبه ای کسب کنم و اینکه چه منابعی رو باید مطالعه کنم. لطفاپاسخ بدید خیلی اشتباق پیدا کردم برای ادامه.ممنون.

ه
همکلاسی

سلام منابع کمک درسی موجود در بازار جهت مطالعه دروس در کنکور سراسری 98 مناسب می باشند که میتوان به کتاب های مشاوران آموزش و گاج و خیلی سبز اشاره کرد . در مورد رتبه قبولی بر اساس رشته و دانشگاه و سهمیه منطقه رتبه ها متفاوت می باشد

f
farid

سلام به طور میانگین برای کنکور تجربی روزانه چند تا تست باید زده بشه و روزانه چه مقدار از هر کتابی باید خوانده بشه>؟مرسی

ه
همکلاسی

سلام در هنگام تست زنی هر درس کمیت ملاک نمیباشد بلکه کیفیت ملاک می باشد و باید تست هایی رو حل کنید که استاندارد و بر پایه سوالات کنکور سراسری طراحی شده باشد .

م
موسی مچاسبه

سلام من از اول تیر ماه شروع کردم به خوندن اینطوری شروع کردم که هر روز فقط نصف یک کتاب رو می خونم مثلا فارسی با ۱۸ درس رو روز اول ۹ درس و روز دوم هم ۹ درس به نظر شما این روشه خوبی هست اگه نه لطفا یه روش خوب معرفی کنید و اینکه چگونه خود را به درس خوندن وادار کنیم و از برنامه ی درسی برای کنکور فرار نکنیم با تشکر

ه
همکلاسی

در ابتدا توصیه میشود جهت مطالعه دروس در مورد روش مطالعه ی آنها اطلاعات کافی را کسب نمایید که در بخش مشاوره سایت برای کلیه ی دروس روش مطالعه ذکر شده است به طور مثال در مورد نحوه مطالعه ادبیات به صورت درس به درس توصیه نمیشود بلکه باید فارسی را به صورت موضوعی مطالعه نمایید . در پاسخ به بخش دوم سوال ابتدا هدف خود را برای قبولی در رشته دانشگاهی مشخص کنید و سپس یک برنامه ی هفتگی برای خود تدوین نمایید و در برنامه ی هفتگی زمان کافی را برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی در نظر بگیرد و خود را مجاب نمایید که در بازه ی زمانی مشخص شده میزان مشخص درسی را که میخواهید مطالعه نمایید حتما به اتمام برسانید .

ف
فرهاد

سلام خسته نباشید من الآن میخوام درس های یازدهم و دهم رو بخونم ولی نمیتونم از کدوم درس ها شروع کنم لطفا راهنمایی کنید؟

ه
همکلاسی

سلام در صورتی که در آزمون های آزمایشی شرکت نمیکنید توصیه میشود بودجه بندی یکی از آزمون را دریافت نماید و بر اساس این بودجه بندی برنامه مطالعه خود را تنظیم نمایید . در بودجه بندی ها کلیه مطالب سال دهم و یازدهم به طور کامل پوشش داده شده است که با توجه به آن می توانید یک برنامه هفتگی مطالعاتی برای خود تنظیم نمایید . در این پست در مورد نحوه برنامه ریزی هفتگی برای کنکور 98 به طور کامل توضی داده شده است .

ص
صبا

سلام من میخوام برای کنکور ۹۸ شرکت کنم انسانی ادبیات تخصصی خوندم دبیرستان خیلی دوس دارم امور بانکداری قبول بشم باید چیکار کنم در کل چجوری درس بخونم و یا یه برنامه که بشه با برنامه درس خوند لطفا معرفی کنین ممنون خسته نباشین

ه
همکلاسی

سلام جهت موفقیت در کنکور سراسری 98 باید ابتدا هدف خود را تعیین کنید که شما امور بانکداری را انتخاب کرده اید . گام بعدی انتخاب منابع کمک درسی مناسب می باشد که نباید از این نکته غافل بود که مطالعه خود کتاب درسی در اولویت می باشد مرحله بعدی روش صحیح مطالعه دروس می باشد و گام بعدی انتخاب آزمون آمایشی معتبر میباشد که لازم است با بودجه بندی موسسه خود مطالعه خود را پیش ببرید .

م
مصطفی

خسته نباشید من دانشجوی ترم چهار مدیریتم پیام نور میخونم ازالان میخام واسه کنکور۹۸شروع کنم وواسه پزشکی بخونم.... انگیزه وانرژی کمی دارم چطورمیتونم میل به درس خوندن روزیاد کنم؟؟،،،

ه
همکلاسی

سلام یکی از مهم ترین مراحل برای مطالعه اینه که هدف خودتون رو مشخص کنید و میخاهید در چ رشته و دانشگاهی پذیرش شوید ... و با برنامه ریزی کامل برای کنکور سراسری 98 مطالعه خود را شروع نمیایید . همچنین مصاحبه های رتبه های برتر را نیز مطالعه کنید .

ا
احسان

سلام.من لیسانس فیزیک دانشگاه دولتی دارم.ایا میتونم سال اینده کنکور تجربی بدم.و پزشکی روزانه بخونم

ه
همکلاسی

سلام بله امکان پذیره

م
مه بانو

سلام‌وقت بخیر.من تازه تابستون کارشناسیمو تموم میکنم. میخوام دوباره کنکور شرکت کنم برای مامایی دولتی.ولی خیلی وقته از درسا فاصله گرفتم و مایه ام خوب نیست.چکارکنم؟چجوری بخونم؟تروخدا راهنماییم کنین

س
سارینا

ببخشید یک سوال داشتم کنکور 98 ایا برگزار می شود یا نه؟ شرط معدل حقیقت دارد یا نه؟

ه
همکلاسی

سلام کنکور 98 برای داوطلبان نظام جدید و قدیم برگزار خواهد شد

س
سارینا

خوب بود...

غ
غزاله

سلام رشته ی من انسانیه و میخواستم بدونم اگه الان سه درس ریاضی عربی و زبان 10 را تا آخر اردیبهشت تموم کنم مفیده یا فقط به دروس یازدهمم بپردازم.

ث
ثنا

سعی کن حد اقل دو تا از درس هایی 11 رو بخونی که توی سال تحصیلی کارت راحت تر باشه

S
Shilan

خواهش میکنم کمکم کنید برای اینکه دندون قبول بشم چیکار کنم شیمی و زیستو زبانم خیلی خوبه ولی ریاضی و فیزیکم نه عمومی ها رم همیشه خوب زدم ولی بازم نگرانم باید چیکار کنم

ر
رضا

عالی .....ممنون از برنامه خوبتون

ر
رضا

با سلام و عرض خسته نباشید من کلاس نهم هستم من از الان برای کنکور سال 1400می خونم و می خوام در پایان سال تجربی بردارم لطفا من را برای برنامه ریزی مناسب راهنمایی کنید با تشکر

ه
همکلاسی

با سلام مطالب مشاوره ای سایت را دنبال نمایید .

H
H.p

سلام.من کلاس یازدهم انسانی ام خواستم بدونم کی باید براکنکور شروع کنم بخونم؟این سوال خیلی هاست ؟خواهشاجواب بدین

ه
همکلاسی

سلام با توجه به زمان مناسبی که دارید در صورتی که از هم اکنون مطالعه دروس کنکور سراسری 98 را شروع کنید در برنامه های خود پیشرفت خوبی خواهید داشت

م
مجتبی حسینی سوق

با سلام .واقعا ممنون از توضیحات کاملتون .سوالی داشتم خدمتتون .من میخام برای کنکور ۹۸اماده بشم .خواستم بدونم ایا تالیف کتابها منظورم محتویات کتابهاست .ایا قراره عوض بشه .واقعا منتظر جوابتون هستم چون هنوز تکلیفم برای خوندن مشخص نیست چون نمیدونم که کتابها تغییر میکنن یانه .باتشکر

و
ویدا

سلام وخسته نباشید من حدود ۱۵ ساله از دبیرستان فاصله گرفته ام خودم لیسان زبان دارم ولی باز دوس دارم ادامه تحصیل بردم میخواستم بدونم منابع کنکور ۹۸ به چه صورت هست؟ایا توکنکور ۹۸ منابع از نطام قدیم هم میاد؟یا باید همین کتابایی که عوض شده رو کنکور داد؟

م
مریم

حتی اگه کتاب هم سالای بعد عوض بشه کنکور ۹۸ از مطالب کتاب الان ما میاد ینی فرقی به حال ما نمیکنه که عوض بشه یا نه در هر صورت کل کتابای ما در کنکور ۹۸ هست...

ه
همکلاسی

سلام کنکور 98 احتمالا از دونوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و نظا قدیم استفاده می شود

ه
همکلاسی

سلام احتمالا در کنکور دو نوع سوال طرح خواهد شد

ف
فاطمه

سلام ممنون از راهنماییت. من الان 27 سالمه و میخوام کنکور بدم خیلی ناامیدم و به درسا که فک میکنم میترسم . اصلا نمیدونم از کجا شرو کنم میشه راهنماییم کنی

ه
همکلاسی

سلام وقت بخیر مطالب مشاوره ای سایت را دنبال نمایید

م
مهدي

دمتون گرررم! :)