سوالات کنکور تجربی 99 همراه با کلید سازمان سنجش و پاسخ تشریحی هر درس

دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی 99 داخل کشور (نظام قدیم آموزشی و نظام جدید) ، کلید اولیه سنجش همراه با تحلیل و پاسخنامه تشریحی هر درس

اگر برای کنکور می‌خوانید، حتماً می‌دانید که خواندن، تحلیل و بررسی سوالات کنکور سال‌های گذشته تا چه‌اندازه اهمیت دارد. اهمیت این قضیه برای بچه های تجربی نسبت به سایر گروه‌ها بسیار بیشتر است، چرا که رقابت در کنکور تجربی سنگین‌تر است.

کنکور تجربی99 نزدیک به ششصدهزارنفر شرکت کننده داشت در حالی که بیشترین تعدادشرکت کننده در گروه های دیگر حتی به چهارصد هزار نفر هم نمی‌رسید.

تا مدت‌ها قبل از برگراری کنکور 99 قرار بر این بود که تنها دفترچه سوالات مربوط به نظام جدید آموزشی یعنی نظام آموزشی 6-3-3 را داشته باشیم اما در عمل این اتفاق نیفتاد و داوطلبین نظام قدیم و نظام جدید در کنار هم وارد رقابت شدند. اما در 1400، کنکور تنها با دفترچه سوالات نظام جدید برگزار خواهد شد.

دفترچه سوالات عمومی و تخصصی برای نظام جدید و نظام قدیم (داخل کشور)، کلید اولیه سازمان سنجش و پاسخنامه تشریحی مربوط به هر درس (نظام جدید) را از این صفحه می‌توانید دریافت کنید.

دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی 99 ( نظام جدید  و نظام قدیم)

دفترچه سوالات عمومی (دفترچه شماره یک) شامل 100 سوال ادبیات فارسی،عربی، معارف و زبان انگلیسی است و در مجموع 75 دقیقه وقت دارید که به این صد سوال پاسخ دهید.

پس از آنکه مهلت 75 دقیقه‌ای تمام شد. مراقبان جلسه دفترچه عمومی را از شما می‌گیرند و سپس دفترچه سوالات اختصاصی (دفترچه شماره دو) توزیع می‌شود.

در دفترچه اختصاصی کنکور تجربی باید 170 سوال از درس‌های زمین‌شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی را در مدت زمان 175 دقیقه جواب دهید.

دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی 99 هم برای نظام قدیم و هم برای نظام جدید را می توانید از باکس دانلود موجود در انتهای صفحه دریافت کنید.

دفترچه کنکور تجربی 99

پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی99 نظام جدید

پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی 99 را که سازمان سنجش آن را منتشر کرده است، در ادامه می‌بینید. عکس اول مربوط به پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی 99 نظام جدید است و عکس دوم کلید مربوط به کنکور تجربی نظام قدیم آموزشی است.

کلید سازمان سنجش معمولاً یک روز پس از برگزاری آزمون منتشر می‌شود.

:::::: برای دیدن نسخه باکیفیت پاسخنامه کلیدی در موبایل کلیک کنید ::::::

کلید کنکور تجربی 99

پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی99 نظام قدیم

:::::: برای دیدن نسخه باکیفیت پاسخنامه کلیدی در موبایل کلیک کنید ::::::

کلید کنکور تجربی 99 نظام قدیم

تحلیل و پاسخنامه تشریحی ادبیات فارسی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

 ادبیات بین درس های عمومی و در تمام زیرگروه ها بالاترین ضریب را دارد. داشتن ضریب چهار ادبیات را به مهمترین درس میان درس‌های عمومی تبدیل می‌کند. 

سوالات درس ادبیات کنکور به چند دسته کلی لغت و معنا، املا، تاریخ ادبیات، آرایه‌های ادبی، دستور زبان و قرابت معنایی تقسیم می شود. تعداد سوالات مطرح شده از هر یک از مباحث گفته شده را در جدول زیر می بینید.

بودجه‌بندی سوالات ادبیات کنکور تجربی 99
نوع مبحث تعداد سوال
معنی لغت 3
املا 3
تاریخ ادبیات 1
آرایه های ادبی 4
دستور زبان 5
قرابت معنایی 9

سوال مربوط به تاریخ ادبیات کنکور تجربی، سوالی نسبتا سخت بود و اولین بار بود که از تاریخ ادبیات بدین شکل سوال آمده بود.

اگر فکر میکنید تعداد تست های قرابت معنایی ادبیات کنکور99 کمی زیاد است، باید بگوییم اشتباه می کنید و در سال های گذشته نیز تقریباً همین تعداد تست از قرابت معنایی آمده بود. با تمرین و زدن تست زیاد می توانید به این مبحث تسلط پیدا کنید.

در باکس دانلود انتهایی صفحه می‌توانید پاسخنامه‌ تشریحی ادبیات کنکور تجربی 99 را دانلود کنید.

جواب ادبیات کنکور تجربی99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی عربی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

به طور کلی سوالات عربی کنکور را می‌توانیم به بخش‌های ترجمه ، درک مطلب، تحلیل صرفی، قواعد و ضبط الحرکات  تقسیم کنیم.

در کنکور عربی 99، ده سوال از بخش ترجمه داشتیم که نه تست آن مربوط به ترجمه عربی به فارسی بود. در تست های ترجمه معمولاً ترجمه صحیح یک جمله عربی از شما خواسته می‌شود.

در بخش درک مطلب نیز دو پاراگراف به همراه چهار سوال از آن‌ها مطرح شده بود. کلمات جدید و خارج از کتاب در متن درک مطلب بسیار کم بود و اگر به لغات کتاب های دهم تا دوازدهم خود مسلط باشید، می‌توانید به سه تست از آن چهار تست به راحتی پاسخ دهید.

سه سوال نیز به بخش تحلیل صرفی و یک سوال به ضبط الحرکات (حرکت‌گذاری) اختصاص داشت.

ضبط الحرکات تیپ تستی جدیدی است که از سال 98 به سوالات کنکور اضافه شد. در این سوالات تمرکز بر روی حرکت گذاری کلمات عربی است. اگر نگاهی به تست شماره 43 عربی کنکور تجربی بیاندازید، متوجه خواهید شد که منظور ازحرکت‌گذاری چیست.

در نمودار زیر نظرسنجی داوطلبین کنکور تجربی99 را نسبت به میزان دشوار بودن سوالات عربی می‌بینید. پاسخنامه عربی کنکور 99 را از باکس دانلود انتهایی صفحه دریافت کنید.

پاسخنامه عربی کنکور تجربی99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی معارف کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

در بین درس های عمومی کنکور پس از ادبیات بیشترین ضریب را معارف با ضریب سه دارد. نسبت به عربی و زبان شاید زدن تست‌های معارف برای عمده داوطلبین ساده تر باشد.

در کنکور تجربی 99، یازده سوال از مجموع بیست و پنج سوال معارف سوالاتی متن محور بودند.چهارده تست باقی مانده نیز بستگی مستقیم به آیات و احادیث موجود در کتاب‌های دین و زندگی داشتند.

 توجه داشته باشید منظور از متن محور بودن این نیست که دقیقا همان جملات کتاب به شما حل تست‌ها کمک کند، بلکه باید مفهوم و برداشت صحیحی از متن کتاب های دین وزندگی داشته باشید.هرچند عمده تست‌های متن محور را می‌توان تست‌هایی متوسط و نه دشوار در نظر گرفت.

در ادامه نمودار نظرسنجی در خصوص سطح سوالات دینی کنکور تجربی 99 را می‌بینید. پاسخنامه تشریحی دینی مربوط به نظام جدید را نیز می توانید از باکس دانلود موجود در انتهای همین مقاله دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی دینی (معارف) کنکور تجربی 99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی زبان کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

زبان انگلیسی آخرین درس از دفترچه عمومی کنکور با ضریب دو است. به نظر خیلی از دواطلبان و مشاورین کنکور سوالات زبان کنکور 99 نسبت به سال های قبل سخت‌تر بوده است.

سوالات مربوط به گرامر، لغت، درک مطلب و کلوزتست ها (close test) از انواع سوالاتی هستند که در کنکور زبان مطرح می‌شوند.

close test به آن دسته از سوالاتی گفته می‌شود که داوطلب باید جای خالی در یک متن را با لغت و یا فعل مناسب پر کند. می توان این دسته از سوالات را در دسته سوالات مربوط به لغت و یا گرامر نیز جای داد.

شش سوال گرامری در میان سوالات زبان کنکور تجربی 99 به چشم می خورد. باید گفت در مقایسه با کنکور سال های قبل در سال 99 سوالات گرامری بیشتری داشته ایم. سوالات گرامر 99 تقریبا در سطح متوسطی بودند.

هشت سوال نیز مربوط به واژگان (vocabulary) بودند و با دانستن معنی لغات مشکلی در زدن تست ها وجود نداشت. یادتان باشد علاوه بر معنی لغات کتاب های دهم تا دوازدهم بهتر است به لغات کتاب های متوسطه اول خود نیز تسلط داشته باشید.

هرچند بیش از نود درصد لغات موجود در تست های زبان در کتاب های درسی شما آمده است، اما باید بدانید هر ساله چند کلمه نیز خارج از کتاب درسی در بین سوالات وجود دارد.

در خصوص تست های مربوط به درک مطلب نیز باید گفت که هر سال دو متن درک مطلب در سوالات زبان وجود دارد. معمولا سطح سوالات درک مطلب متوسط رو به بالا است.

نتایج نظرسنجی از دواطلبان کنکور تجربی 99 در خصوص سطح سوالات زبان در نمودار زیر آمده است. پاسخنامه تشریحی زبان کنکور تجربی99 را نیز می توانید از باکس دانلود انتهای صفحه دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی زبان کنکور 99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی زمین شناسی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

زمین شناسی اولین درس از دفترچه اختصاصی کنکور تجربی است. از آنجا که زمین شناسی در زیرگروه یک که مربوط به رشته های پزشکی و دندانپزشکی می شود، ضریب صفر دارد، خیلی از دواطلبین سوالات مربوط به زمین را حل نمی کنند و زمان آن را به درس های دیگر می‌دهند. در زیرگروه دو یعنی رشته های مربوط به داروسازی و شیمی این درس ضریب یک دارد.

سوالات زمین شناسی کنکور 99 بیشتر از متن کتاب درسی بود. هرچند که در بین سوالات دو تست از بخش های مربوط به "بیشتر بدانید" کتاب آمده بود. سازمان سنجش این قسمت از کتاب را در فهرست حذفیات کنکور اعلام کرده بود.

پاسخنامه تشریحی زمین کنکور تجربی 99 را می توانید از باکس دانلود موجود در بخش پایانی همین صفحه، دریافت کنید.

پاسخنامه زمین شناسی کنکور تجربی 99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

تست های ریاضی کنکور تجربی 99 را شاید بتوان نسبت به سال پیش کمی سخت تر دانست. بسیاری از سوالات نیز مشابه با سوالات کنکورهای نظام قدیم در سال های پیش بود. 

بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور تجربی 99
نام مبحث تعداد سوال
ساده کردن عبارات عددی 1
الگو و دنباله 1
عبارات جبری و گویا 2
مفهوم تابع 2
تابع درجه دوم 2
قدر مطلق 1
تابع وارون 3
تابع لگاریتم و نمایی 2
مثلثات 4
حد 2
مشتق، کاربرد مشتق و بهینه سازی 4
شمارش و ترکیبات 1
احتمال 1
آمار 1
هندسه 3

ظاهراً طراح سوال ریاضی کنکور 99 به مبحث تابع وارون علاقه مند بوده است. چرا که در سال های قبلی یا سوالی از این مبحث نداشتیم و یا نهایت یک تست از این بخش داده می شد.

در تست های مربوط به حد و مشتق حواستان به روش هوپیتال نیز باشد. هرچند که این مطلب قدیمی از کتاب های نظام جدید حذف شده است اما دانستن آن برای سریعتر حل کردن تست های مربوط به این مباحث لازم است.

پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکور تجربی 99 را از انتهای صفحه دانلود کنید.

پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکور تجربی 99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی زیست کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

سوالات زیست در کنکور تجربی99 نسبت به کنکور سال های گذشته، بسیار بسیار تفاوت داشت. با بررسی هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که بنا به نظر بسیاری از مدرسان و مشاوران کنکوری این درس، سوال ها در آزمون امسال بیشتر از هرسال دیگری بر مبنای متن کتاب درسی بوده است.

تعداد تست های ترکیبی زیست در آزمون امسال برخلاف هرسال کم بود. تسلط کامل به خود کتاب درسی و شکل های موجود در آن را می توان کلید موفقیت در زدن تست های زیست کنکور99 دانست.

بنابراین اگر قصد شرکت در کنکور تجربی1400 را دارید، حواستان باشد خواندن کتاب های نظام قدیم و یا کتاب های دانشگاهی در درس زیست شناسی شاید باعث سردرگمی شما در زدن تست های زیستی شود که بر مبنای جملات کتاب های نظام جدید زیست طراحی شده اند. حداقل آزمون امسال که این چنین نشان داد.

بنابراین اگر میخواهید از کتاب های نظام قدیم و یا دانشگاهی هم استفاده کنید اول از همه سعی کنید به متن خود کتاب درسی تسلط داشته باشید.

همان طور که می دانید سوالات زیست شناسی در مجموع به 50 سوال می رسد. 36 تست مربوط به زیست پایه دهم و یازدهم بود و 14 تست باقی مانده نیز به زیست دوازدهم اختصاص داشت.

پاسخنامه تشریحی زیست کنکور تجربی 99 را می توانید از باکس دانلود انتهای صفحه دریافت کنید.

پاسخنامه زیست کنکور تجربی 99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی فیزیک کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

سبک و سیاق سوالات فیزیک کنکور 99 نسبت به سال قبل از آن چندان تفاوتی نداشت. تمامی مباحث موجود در کتاب های فیزیک دهم تا دوازدهم نیز به خوبی در سوالات پوشش داده شده بود.

تمامی سوالات فیزیک کنکور 99 مطابق با کتاب درسی نظام جدید طراحی و ترتیب چینش سوالات از دوازدهم به دهم بود.

ضعف در انجام محاسبات، زدن تست های فیزیک99 را برای شما سخت میکند، چرا که تقریبا تمامی سوالات به جز تعداد محدودی از آن ها از نوع محاسباتی بودند.

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 99
نام مبحث تعداد سوال
فیزیک و اندازه گیری 1
کار، انرژی و توان 2
ویژگی های فیزیکی مواد 3
دما و گرما 2
الکتریسته ساکن 3
جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم 4
مغناطیس و القای الکترومغناطیسی 2
حرکت بر خط راست 3
دینامیک 3
نوسان و امواج 5
فیزیک اتمی و هسته ای 2

 تعداد سوالات مطرح شده از هر مبحث منطقی به نظر می رسد؛ البته به غیر از مبحث ویژگی های فیزیکی مواد که شاید مطرح کردن سه سوال از این مبحث بیشتر از حد انتظار بوده است. 

شاید مثل درس ریاضی، طراح سوالات فیزیک نیز علاقه خود را به یک مبحث خاص در طراحی سوالات نشان داده است. امکان کمی وجود دارد که در کنکور بعدی نیز همین تعداد سوال را از این مبحث داشته باشیم.

پاسخنامه تشریحی فیزیک کنکور تجربی را از باکس دانلود موجود در بخش پایانی این مقاله دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی فیزیک کنکور تجربی99

تحلیل و پاسخنامه تشریحی شیمی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

تست های شیمی کنکور 99 سروصدای زیادی کرد. به نظر بسیاری از دواطلبین تست ها شیمی99 نسبت به سال های گذشته بسیار دشوارتر شده بود.

البته برخی نیز سوالات وقت گیر را در شمار سوالات سخت در نظر می گیرند. البته شاید دید غلطی هم نباشد بالاخره همان طور که سوالات سخت وقت زیادی از داوطلب می گیرد سوالات متوسط با محاسبه طولانی هم وقت زیادی می گیرد و در تست های شیمی 99 سوالات وقت گیر بیشتری به چشم می آمدند.

مدرسان شیمی سوالات آزمون امسال را به این صورت درجه بندی کرده اند: 10 تست ساده، 14 تست متوسط و 11 تست سخت.

پاسخنامه تشریحی شیمی کنکور تجربی 99 را مثل پاسخنامه های قبلی می توانید از باکس دانلود انتهای صفحه، دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی شیمی کنکور تجربی99

لینک های دانلود

دانلود دفترچه سوالات کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

کنکور تجربی 99 نظام جدید - دانلود سوالات عمومی

کنکور تجربی 99 نظام جدید - دانلود سوالات اختصاصی

دانلود دفترچه سوالات کنکور تجربی 99 (نظام قدیم)

کنکور تجربی 99 نظام قدیم - دانلود سوالات عمومی

کنکور تجربی 99 نظام قدیم - دانلود سوالات اختصاصی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی ادبیات کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی ادبیات کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از مادح علی اقدم

دانلود پاسخ تشریحی ادبیات کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از وحید رضازاده

دانلود پاسخ تشریحی ادبیات کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از دکتر وسکری

 

دانلود پاسخنامه تشریحی عربی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی عربی کنکور تجربی 99-پاسخ‌ها از رضا حبیبی

دانلود پاسخ تشریحی عربی کنکور تجربی 99-پاسخ‌ها از بهمن سعیدی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی معارف کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی دینی کنکور تجربی99- پاسخ‌ها از احسان هندی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی زبان کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی زبان کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از ابولفضل هادی‌نیا

دانلود پاسخ تشریحی زبان کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از پریسا شهابی

دانلود پاسخ تشریحی زبان کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از شهاب مهران‌فر

 

دانلود پاسخنامه تشریحی زمین‌شناسی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی زمین‌شناسی کنکور تجربی 99- پاسخ ها از مهرداد نوری‌زاده

 

دانلود پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی ریاضی کنکور تجربی 99- پاسخ‌ها از خوانی‌زاده

دانلود پاسخ تشریحی ریاضی کنکور تجربی 99- پاسخ‌ها از فاطمه سرایی

دانلود پاسخ تشریحی ریاضی کنکور تجربی 99- پاسخ‌ها از همایون شریک

 

دانلود پاسخنامه تشریحی زیست‌شناسی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی زیست‌شناسی کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از روزبهانی و یگانه

دانلود پاسخ تشریحی زیست‌شناسی کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از جامی و فرهادی

دانلود پاسخ تشریحی زیست‌شناسی کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از احمد بافنده

دانلود پاسخ تشریحی زیست‌شناسی کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از دکتر کنعانی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی فیزیک کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی فیزیک کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از حمید عسگریان

دانلود پاسخ تشریحی فیزیک کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از امید پارسافرد

دانلود پاسخ تشریحی فیزیک کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از عباس زارعی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی شیمی کنکور تجربی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی شیمی کنکور تجربی 99 - پاسخ‌ها از علی بیدختی


نظرات ارسال شده 0