جزوه احتمال کنکور رشته ی تجربی

فصل اول ریاضی سال سوم تجربی شامل مباحث احتمال می باشد.مبحث احتمال جزء مباحثی است که همواره مورد توجه طراحان کنکور سراسری بوده و طبق بودجه بندی این بخش به طور میانگین هرساله سه تست از این بخش مطرح شده است

توضیحات جزوه احتمال کنکور رشته ی تجربی

امروز جزوه احتمال کنکور رشته ی تجربی که توسط استاد هاشمی آماده شده است را برای شما کنکوری های عزیز قرار داده ایم. جزوه احتمال کنکور جزوه ای بسیار کامل برای تسلط بر بخش احتمال در رشته ی تجربی می باشد. جزوه احتمال شامل درسنامه ها و سوالات طبقه بندی شده به صورت موضوعی  و پاسخ تشریحی سوالات و تست های ارائه شده و همچنین تمرین های برای آمادگی بیشتر در بخش احتمال سوم تجربی می باشد. این جزوه شامل اصل ضرب  ، جایگشت ، ترتیب و ترکیب ، قوانین احتمال ، احتمال های مربوط به فرزند و سکه و احتمال های مربوط به پرتاب تاس می باشد.در این جزوه مثال های تمرینی و تستی زیادی برای تسلط هرچه بیشتر دانش اموزان تجربی درنظر گرفته شده است.

 جزوه احتمال کنکور رشته ی تجربی

بودجه بندی فصل احتمال در کنکور تجربی

بخش احتمال در کنکور تجربی یکی از بخش هایی است که علاوه بر اینکه سهم خوبی از سوالات را به خود اختصاص می دهد پاسخگویی به سوالات آن نیز بسیار آسان است. در بودجه بندی فصل احتمال سوم تجربی به طور میانگین سه سوال رابه خود اختصاص می دهد و در کنکور سراسری  96 سه تست از بخش احتمال در کنکور تجربی مطرح شده است. سهم قابل توجه سوالات فصل احتمال را باید داوطلبین کنکور تجربی در نظر بگیرند و بخش های مختلف فصل احتمال را به خوبی فرابگیرند.

یکی از اصول بسیار مهم برای موفقیت در درس ریاضی کنکور تجربی این است که علاوه بر مطالعه درسنامه ها و جزوه های کنکوری باید تست زنی بسیار زیاد انجام شود و سوالات تستی را حل میشود بر پایه سوالات کنکور سراسری باشد.در واقع یکی از اصول مهم و ضروری برای موفقیت در درس ریاضی همان گونه که گفته شد انجام تمرینات تستی زیاد است زیرا داوطلب را به سطح بسیار بالایی از آمادگی برای پاسخگویی به سوالات ریاضی کنکور تجربی می رساند.

اگر نگاهی آماری به درصد پاسخگویی داوطلبین رشته ی تجربی داشته باشیم خواهیم دید که تعداد زیادی از داوطلبان درصد های پایینی را در این درس کسب کرده اند و این نشان می دهد که تعداد افرادی که زمان مناسبی را برای این فصل اختصاص می دهد بسیار کم است اما این در حالی است که شیوه ی طرح سوالات ریاضی در کنکور تجربی ثابت است و اگر نگاهی هم به بودجه بندی آن داشته باشیم میبینیم که تعداد  سوالات مطرح شده در هر فصل در هر کنکور معمولا تغییرات زیادی ندارد بناراین به راحتی میتوان در این درصد به درصد های بالایی رسید.

نویسنده : حبیب هاشمی
حجم : 4.28 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 3

ا
انسی

سلام من نظام قدیمی هستم و نمیدونم الان این جزوه برای یازدهم تجربی

م
مهسا

سپاس فراوان عالی بود

ت
ترانه

سپاس خیلی خوبه