نحوه ثبت نام در سایت سنجش برای کنکور سراسری 99

در این مقاله ما به توضیح کامل نحوه ثبت نام کنکور سراسری در سایت سنجش به همراه تصاویر مرتبط پرداخته ایم. امید است که توانسته باشیم پاسخ کاملی به سوالات شما داده باشیم.

کنکورسراسری 99  یکی از مهمترین کنکورهای چندسال اخیر است.

زیرا همانطور که در جریان هستید در سال 98 داوطلبان کنکور سراسری به دو گروه نظام جدید و نظام قدیم تقسیم شده بودند که در آزمون سراسری سال قبل دو سری سوال جداگانه برای هر دو گروه طرح شده بود.

ابتدا بنا بر این بود که  در کنکور سال 99 فقط به طرح یک سری سوال آن هم مطابق منابع درسی جدید اکتفا شود، ولی باتوجه به تعداد زیاد داوطلبان نظام قدیم ، سازمان سنجش اطلاعیه ای در این باره صادر کرد، که کنکور 99 هم مانند کنکور 98 برگزار خواهد شد

ولی امسال سال اخری خواهد بود که داوطلبان کنکور دو گروه هستند. واز سال 1400 تنها یک گروه شرکت کننده خواهیم داشت.

نحوه ثبتنام در سایت سنجش برای کنکور سراسری 99

همچنین همزمان با فرارسیدن بازه زمانی مقرر برای ثبت نام داوطلبان، چالش های زیادی در خصوص ثبت نام کنکور سراسری 99 و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99  بوجود می آید.

همانطور که مستحضر هستید هرساله سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری کنکور سراسری است.

که تنها سایت معتبر ثبت نام کنکورسراسری 99، سایت سنجش می باشد. داوطلبان کنکور سراسری می توانند در طی بازه تعیین شده برای ثبت نام کنکور سراسری 99 به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org  مراجعه کرده و با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99  اقدام به ثبت نام می نمایند.

مانند سال های قبل کنکور سراسری یکسری داوطلب جامانده ازثبت نام کنکور خواهد داشت که بنا به هر دلیلی از تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99 مطلع نشده اند، سازمان سنجش برای حل این مشکل یه مهلت چندروز، تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 99  در نظر گرفته است که داوطلبان بتوانند برای شرکت در این آزمون دوباره ثبت نام کنند.

داوطلبان کنکور سراسری  می توانند دفترچه راهنما ثبت نام کنکورسراسری99 را از سایت سنجش دریافت نمایند. و قبل از اقدام به ثبت نام، متقاضیان شرکت در آزمون سراسری باید هزینه ثبت نام کنکور سراسری 99 را پرداخت و با دردست داشتن کارت اعتباری که  شامل شماره  سریال 12 رقمی است،  وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری 99 شوند و ثبت نام خود را کامل نمایند.

لازم به ذکر است که برای ثبت نام کنکور هر دانشگاهی اعم از روزانه، شبانه، پیام نور و پردیس خودگردان باید همه به سایت سنجش sanjesh.org  مراجعه کرده و سایت جداگانه ای به این منظور برای ثبت نام وجود ندارد.

بنا به درخواست مکرر کاربران محترم، دراین مقاله به توضیح کامل و قدم به قدم نحوه ثبت نام کنکورسراسری 99 در سایت سنجش می پردازیم.

نحوه ثبت نام کنکورسراسری 99 درسایت سنجش

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org 
  2.  دریافت دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99
  3. خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام برای کنکورسراسری99

سایت ثبت نام کنکور سراسری 99

4. پس از خرید کارت اعتباری و دریافت سریال 12 رقمی می توانید به صفحه اول سامانه برگردید ومجددا بر روی لینک « ثبت نام کنکور سراسری 99» کلیک کنید. و تصویری مانند تصویر زیر برای شما نمایان می شود که شماره سریال خریداری شده را در جایگاه مورد نظر وارد می کنید.

سایت ثبت نام کنکور سراسری 99

5. پس از انجام عملیات بالا در صفحه دیگری باید نوع مدرک دیپلم و نوع مدرک پیش دانشگاهی خود را وارد کنید.

سایت ثبت نام کنکور سراسری 99

6. در ادامه، در بخش بعدی به ثبت سوابق تحصیلی میرسیم.که باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در کادر های مشخص شده وارد کنید.

سایت ثبت نام کنکور سراسری 99

6. و در آخرین قسمت باید عکس خود را در قسمت تعیین شده بارگذاری کنید.

سایت ثبت نام کنکور سراسری 99

پس از  درج عکس در جای گفته شده، باید فرم ثبت نام را دریافت کنید و اطلاعات خواسته شده را با دقت خیلی بالا و بصورت کامل وارد نمایید. در نهایت با کلیک بر روی گزینه نهایی،  ثبت نام خود را به پایان برسانند.

در صورت وجود هر گونه مشکل یا سوالی می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما پاسخ شما را بدهند.