زمان برگزاری کنکور سراسری 99

در مقاله تمام توزیضات لازم در خصوص نحوه و زمان برگزاری کنکور سراسری 99 را در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار داده ایم.

شاید بتوان ادعاکرد که دربین 70-80 میلیون نفری که در ایران زندگی می کنند کمتر کسی باشد که اسم کنکور سراسری را نشنیده باشد. کنکور سراسری همیشه یکی از موضوعات پر چالش برای نوجوانان و جوانان بوده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور: با توجه به تاثیر معدل سراسری 99 در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 اعلام کرد که در این کنکور همانند کنکور سال گذشته 2 نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به صورت مجزا طراحی می شود .

بر این اساس در کنکور سراسری 99 یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید برای داوطلبان نظام جدید و یک نوع سوال از کتاب های نظام قدیم برای داوطلبان نظام قدیم طراحی می شود .

منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام جدید ( 6 - 3 - 3 ) کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم در برای تمامی رشته ها می باشد و منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام قدیم کتاب های پایه های دوم و سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می باشد .

کنکور سراسری هرساله در نیمه اول تیرماه برگزار می شود. باتوجه به اینکه چندسالی هست که زمان برگزاری کنکور تغییر چشمگیری نداشته است، امسال هم پیش بینی می شود که زمان برگزاری کنکور سراسری 99 در دهه اول تیرماه باشد.

زمان برگزاری کنکور سراسری 99

برای شرکت در کنکور سراسری ابتدا باید داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون اقدام به ثبت نام کنکورسراسری کنند.

برای ثبت نام کنکور سراسری 99 باید یکسری مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99  که شامل مدارک تحصیلی وشناسایی است  را دردست داشته باشید. با فراهم شدن مدارک ثبت نام باید  به سایت ثبت نام کنکور سراسری 99 مراجعه فرمایید. 

مطابق تجربیات سال های قبل تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99 احتمالا در بهمن ماه 98 باشد و تا اسفند ادامه پیدا می کند.

تنها سایت ثبت نام برای کنکور سراسری 99، سایت سازمان سنجش می باشد. و سایت دیگری برای ثبت نام وجود ندارد. بعد از مشخص شدن تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99، دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 در خصوص ثبت نام در کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش قرار میگیرد.

داوطلبان گرامی برای آشنایی از نحوه ثبت نام در کنکور سراسری باید ابتدا دفترچه راهنما را دانلود و آن را با دقت کافی مطالعه کنند و پس از مطالعه دفترچه اقدام به ثبت نام کنکور سراسری 99 نمایند.

تذکر : به داوطلبان توصیه اکید داریم قبل از مراجعه به سایت و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری 99 ، فرم پیش نویس درج شده در انتهای دفترچه راهنما ثبت نام کنکورسراسری 99 را تکمیل کنند تا به هنگام ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری 99 به مشکل برنخورند .
فرم ثبت نام کنکور سراسری 99 شامل اطلاعات فردی ، سهمیه ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی یا کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم و اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت ، می باشد که در ثبت این اطلاعات باید نهایت دقت و توجه را به کار گیرید .

هرساله تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری ، به دلایل مختلف شخصی و غیر شخصی از ثبت نام کنکور سراسری 99 جا می مانند و نمیتوانند در تایم مقرر در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

امسال هم همانند سال های دیگر، سازمان سنجش زمان دیگری  با عنوان فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 99 برا ی جا ماندگان از کنکور نظر گرفته است. که داوطلبان جامانده از ثبت نام می توانند یکبار دیگر شانسی برای شرکت در این آزمون بزرگ داشته باشند.

پس از ثبت نام در کنکور سراسری 99 نوبت به دریافت  کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 می رسد. یکی از الزامات شرکت در کنکور سراسری همراه داشتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری است.

چنانچه داوطلبی در روز برگزاری آزمون سراسری 99، کارت ورود به جلسه خود را فراموش کرده باشد، از حضور وی در محل برگزاری کنکور سراسری 99 ممانعت خواهد شد. حدودا یک هفته قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری 99, اطلاعیه ای در خصوص زمان و نحوه  دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 99 منتشر می شود.

داوطلبان گرامی باید در زمان مقرر شده از سازمان سنجش کشور به سایت مربوطه مراجعه کرده و پس مشاهده اطلاعات مندرج شده و در صورت نبود هیچگونه مشکلی آن را پرینت بگیرند. و تا زمان برگزاری کنکور سراسری 99  آن را نگه دارند.