تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99

در این مقاله سعی کرده ایم راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 99 از جمله زمان و نحوه و شرایط ثبت نام کنکور99 را برای متقاضیان ثبت نام این آزمون قرار دهیم .

هرسال سازمان سنجش کشور به منظور پذیرش دانشجو برای رشته های با آزمون در دانشگاه های روزانه ، شبانه، نیمه حضوری ، مجازی و... اقدام به برگزاری یک آزمون بزرگ سراسری در رشته های اصلی ( ریاضی، تجربی، انسانی) و رشته های شناور ( زبان و هنر) می نماید.

ثبت نام کنکورسراسری همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های داوطلبان بوده است. که علاوه بر استرس اینکه از تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99 عقب نمانند ، همچنین نگرانی های بسیاری در مورد مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99  را هم دارند.

هنوز زمان مشخص و دقیقی از طرف سازمان سنجش به منظور نحوه برگزاری کنکورسراسری 99، زمان برگزاری کنکور سراسری 99 و شرایط شرکت در کنکورسراسری 99 اعلام نشده است. اما طبق روال هرسال، احتمالا در مهرماه 98 اطلاعیه ای از طریق سازمان سنجش به این منظور منتشر خواهد شد.که باتوجه به آن داوطلبان می توانند به پرسش های خود پاسخ بدهند.

تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99

تاریخ ثبت نام کنکورسراسری 99 طبق سوابق سال های گذشته می توانیم پیش بینی کنیم که در نیمه دوم بهمن ماه شروع و تا اوایل اسفندماه 98 ادامه می یابد.

پیش بینی می شود که  طبق روال سال های قبل یکسری از داوطلبان بنا به هر دلیلی از تاریخ ثبت نام کنکورسراسری 99 جا می مانند.که سازمان سنجش برای حل این مشکل، مهلت چندروزه ای را به منظور تمدید مهلت  ثبت نام کنکور سراسری 99 در اختیار جاماندگان کنکور قرار خواهد داد. که دراین مهلت مجدد داوطلبان می توانند دوباره اقدام به ثبت نام نمایند.

همزمان با آغاز تاریخ ثبت نام کنکورسراسری 99  در همان روزها دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 هم بر روی سایت سنجش منتشر می شود. ثبت نام کنکور سراسری فقط و فقط از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود،

برای تو ضیحات بیشتر در مورد ثبت نام کنکور سراسری و همچنین نحوه ثبت نام کنکور سراسری در سایت سنجش به همراه تصاویر آن می توانید برروی لینک سایت ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک فرمایید.

همچنین از داوطلبان گرامی خواهمشمندیم که قبل از تکمیل فرم ثبت نام کنکورسراسری99، دفترچه  راهنما ثبت نام کنکورسراسری 99 را با دقت کافی مطالعه نموده و بعد نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

همچنین از زمان ادغام آزمون سراسری با آزمون دانشگاه آزاد ، داوطلبان متقاضی  ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی باید همزمان با ثبت نام کنکور سراسری در دانشگاه آزاد هم ثبت نام نمایند و دفترچه جداگانه ای برای داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی  در خصوص ثبت نام در این دانشگاه وجود ندارد.


نحوه برگزاری کنکور سراسری 99

شاید سوال های خیلی زیادی ذهن داوطلبان کنکور سراسری سال 99 را ، در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری 99 به خود مشغول کرده باشد.

که آیا امسال هم کنکور مانند سال قبل برگزار می شود؟ آیا امسال دو گروه داوطلب شرکت کننده  نظام جدید و نظام  قدیم داریم ؟ آیا سازمان سنجش به طرح دو سری سوال جداگانه می پردازند یا اینکه همه باید به یک سری سوال جواب بدهند؟

ما در جریان هستیم و این روزها زمزمه هایی از این موارد بسیار در حال پچ پچ شدن است. با تغییر نظام قدیم که به نظام پیش دانشگاهی معروف است و تبدیل به نظام جدید (پایه دوازدهم) بسیار سردرگمی و اضطراب برای  داوطلبان کنکورهردو نظام قدیم وجدید بوجود آورده است.

همانطور که می دانید کنکور سال 98 برای هر دو نظام به طرح دو سری سوال جداگانه پرداخته بود و تراز ورتبه قبولی هر گروه باتوجه به نظام مربوطه حساب گردید. ابتدا بنا براین بود که در کنکور سال 99 تنها یک گروه داوطلب داشته باشیم و همه سوالات از منابع دروس نظام جدید طرح شود. ولی  با توجه به آخرین اطلاعیه ای که از سازمان سنجش منتشر شده است، قرار براین شده است که امسال هم ، دارای دو گروه نظام قدیم و جدید خواهیم بود و طراحی سوالات بصورت متفاوت برای هر دو گروه است. از منابع درسی مشترک هر دو نظام، سوال مشترک طرح می شود ولی منابع ای که  مشترک نیست، بصورت جداگانه سوال برای داوطلبان طرح خواهد شد.

تا کنون اطلاعیه ای دیگر در خصوص تغییر و تحول جدید در آزمون سراسری 99 اعلام نشده است، ولی به محض انتشار هرگونه اطلاعیه جدیدی و در صورت تناقض داشتن با مقاله مربوطه، مقاله سریعا بروز رسانی خواهد شد.


زمان برگزاری کنکور سراسری 99

کنکور سراسری هرساله معمولا در نیمه اول تیرماه در هر دو نوبت صبح و بعدازظهر در 5 گروه آموزشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) توسط سازمان سنجش برگزار می شود. داوطلبان آزمون سراسری امسال در دو گروه نظام جدید (3-3-6) و نظام قدیم تقسیم شده بودند.

میشه گفت کنکور سراسری99 حساس ترین و پراسترس ترین کنکورهای چندسال گذشته باتوجه به تغییر نظام قدیم به نظام جدید ( پایه دوازدهم) است.

هنوز زمان مشخصی در خصوص زمان ونحوه برگزاری کنکورسراسری99 از طرف سازمان سنجش منتشر نشده است.ولی باتوجه به سال های گذشته احتمالا امسال هم کنکور99 در نیمه اول تیرماه99 برگزارشود.


شرایط شرکت در کنکور سراسری 99

برای شرکت در کنکور سراسری99، سازمان سنجش یکسری قواعد وضوابتی  را در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 قرار داده است. که داوطلبان گرامی باید قبل از اقدام به ثبت نام کنکور99 ابتدا دفترچه راهنما را با دقت کافی مطالعه و بعد اقدام به ثبت نام نمایند.

همزمان با اعلام تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99  در همان روزهای اولیه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکورسراسری 99 برروی سایت سنجش قرار میگیرد.

شرایط  ثبت نام کنکور سراسری99 که بطور کامل در دفترچه راهنما ثبت نام ذکر شده است، شامل: شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، سهمیه های کنکور سراسری، شرایط مشمولین نظام وظیفه، شرایط مشمولین نظام وظیفه، شرایط ثبت نام دانشجویان اخراجی، محرومیت ازکنکور سراسری، شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان،شاهد و امام صادق، شرایط مصاحبه دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی و.....

هریک از بندهای گفته شده در بالا شامل مطالب کلیدی و مهم است، لطفا برای آشنایی کامل  ازهریک از بندهای گفته شده برروی  کلیکدفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 99 فرمایید.

همچنین لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری99 ، به محض انتشار دفترچه از طرف سازمان سنجش فعال می شود.

ع
عرفان مهدی پور

واقعا تک هستید

h
http://harfeakhar.co/

عالیه واقعااااااااااااااااااااااااااااااااا