جزوه فصل پنج زیست پیش دانشگاهی ( ژنتیک جمعیت )

فصل پنجم زیست پیش دانشگاهی یکی از فصل هایی است که همواره برای طراحان سوالات کنکور بسیار مهم بوده است.

توضیحات جزوه فصل پنج زیست پیش دانشگاهی

جزوه فصل پنج زیست زیست پیش دانشگاهی که توسط استاد الیاس فداکار تالیف و آماده شده است را برای شما کنکوری های عزیز قرار دادیم. جزوه فصل پنج زیست پیش دانشگاهی در دو بخش مسائل حلی مربوط به ژنتیک جمعیت و بخش مطالب حفظی آماده شده است . در جزوه ژنتیک جمعیت پیش دانشگاهی  تکنیک ها و نکات بسیار خوبی جهت تسلط بر فصل ژنتیک جمعیت توضیح داده شده است.

 جزوه فصل پنج زیست پیش دانشگاهی ( ژنتیک جمعیت )

بودجه بندی فصل پنج زیست پیش دانشگاهی

فصل پنج زیست پیش دانشگاهی یکی از فصل های بسیار مهم زیست شناسی پیش دانشگاهی میباشد. اگر نگاهی به بودجه بندی فصل ژنتیک جمعیت در کنکور سال های اخیر بندازیم می بینیم که در بعضی از کنکور ها فصل ژنتیک جمعیت بسیار مورد توجه طراحان سوالات کنکور بوده اما در برخی از سال ها نیز تعداد کمی سوال از فصل 5 زیست پیش دانشگاهی مطرح شده است.در کنکور سال 92و 95 دو سوال از فصل ژنتیک جمعیت مطرح شده بود .اما در کنکور سراسری 93 و 94 چهار تست از فصل ژنتیک جمعیت  طرح شده بود و در کنکور سراسری 96 تعداد تست های مطرح شده به پنج سوال رسید که سهم قابل توجهی از سوالات زیست شناسی در کنکور سراسری را به خود اختصاص داده بود. بنابراین مطالعه این بخش برای همه داوطلبان کنکور سراسری رشته ی تجربی بسیار حائز اهمیت است.

فصل پنج زیست پیش دانشگاهی همان طور که گفته شد از دو بخش مسائل ژنتیک جمعیت و مطالب مربوط به ژنتیک جمعیت تشکیل شده است که احتمال طرح سوال کنکور از هر دو بخش هر ساله وجود دارد.برخی از داوطلبین از مطالعه ی بخش مربوط به مسائل ژنتیک جمعیت چشم پوشی میکنند این در حالی است که مطالعه و تست منظم در این بخش شما را به آمادگی بسیار خوبی برای پاسخ گویی به سوالات ژنتیک جمعیت می رساند. داوطلبین رشته ی تجربی باید دقت کنند که حتی یک سوال تست هم می تواند در سرنوشت شما بسیار تاثیر گزار باشد.

فصل ژنتیک جمعیت در مورد تعادل در جمعیت ها و عوامل تغییر دهنده ی ساختار ژنی آن ، اثر انتخاب طبیعی بر جمعیت ها مانند انتخاب جهت دار و پایدار کننده و گسلنده ، استمرار گوناگونی در جمعیت ها مانند نوترکیبی کراسنگ اور و برتری افراد ناخالص و انتخاب وابسته به فراوانی، گونه زایی که در آن در مورد جدایی زیستگاهی و رفتاری و زمانی و مکانیکی  و گامتی و ...بحث میکند. انچه که مهم است به دلیل سهم سوالات قابل توجه این فصل مطالعه ی آن بسیار ضروری است.

نویسنده : الیاس فداکار
حجم : 3.26 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 25

ف
فاطمه

سلام،ببخشید صاحبان این جزوات راضی هستند که جزووه هاشون به صورت رایگان رو سایت قرار بگیره ؟؟لطفا پاسخ بدید خیلی برام مهمه.

ه
همکلاسی

سلام مشکلی برای برای استفاده ندارید

N
N

دم شما گرم عالی بود?????????????

ه
هادی

خوب بود ولی کامل نبود

N
N

زیاد خوب نبود باید برای فهمبدن جزوش باید یه نگاهی به کتاب کرد یه جزوه ای لازمه که تمام مباحث مربوط به ژنتیکو از اول شروع کنه به یاد دادن

N
N

سلام درنا خانوم شما باید زیست روکه درسی مفهومی هس رو چندمین بار مرور کنید و هر بخش رو که میخونید ب خوبی حلاجی کنید و بعد کامل هرچی ک فهمیدید رو خلاصه نویسی کنید بعد با مرور یکی دوبار از خلاصه تون، میتونید مطالب رو تا حدودی زیادی تو ذهنتون تثبیت کنید حل و بررسی سوالات سراسری هم میتونه خیلی کمکتون کنه

N
N

خیلی رمز های الکی داره..اما در کل خوبه

N
N

چرا من وقتی میزنم رو دانلود دان نمیشه مشکل چیه؟

N
N

perfectehh

N
N

بابا دس خوششش اصن فوقالعاده بوووووووود

N
N

اجرتون با امام زمان .

N
N

هر چی ازش بگم ڪـــمه

N
N

خیلی خوبه

N
N

سلام جزوه خیلی خوبیه ولی لطفا به مسائل این فصل توی مباحث نوترکیب و.. هم بپردازید متاسفانه دبیر ما تجربه کاری ندارن و من توی چنین مباحثی خصوصا حل مسائل نوترکیب و.. مشکل دارم.جزوه ی باحالی بود ممنون

N
N

عالیه. من واقعن دوسش دارم. درصدم تو قلمچی ۸۰ بود تو این فصل. ولی بازم این جزوه خیلی بدردم خورد.

د
درنا

ببخشید شما چطوری ریست میخونید من بعد امتحان نهایی درس خونده یادم رفته لطفا کمکم کنید

N
N

جزوه ی خوب و باحالیه مخصوصا رمزگذاریاش

N
N

سپاس فراوان

N
N

دمت گرم استاد مفید و مقوی

N
N

خیلی واقعا ممنونم

N
N

عالیه منتظر جزوات بیشتر

N
N

براي من كه در اين مبحث، ضعيف بودم و درصد خوبي در ازمونا نداشتم خيلي خوب بود /سپاس

N
N

عالیه

N
N

عالی

N
N

خوب بود

N
N

زینب مطمئنی :/

N
N

سلام ب همه ی کنکوریا مطلباش حرف نداره محشره دان نکنید ضرر کردین و ژنتیکو نمیفهمین پس دااان کنید