دانلود کتاب های دهم تجربی

دانلود کتاب های زیست شناسی،جغرافیای ایران،آزمایشگاه علوم تجربی،فیزیک،نگارش،کارگاه کار آفرینی و تولید،آمادگی دفاعی،زبان،عربی، تفکر و سواد رسانه ای،شیمی،ریاضی،دین و زندگی،فارسی

پایه دهم اولین مقطع تحصیلی درمتوسطه دوم است.  در پایه دهم تجربی کتاب های زیست شناسی،جغرافیای ایران،آزمایشگاه علوم تجربی،فیزیک،نگارش،کارگاه کار آفرینی و تولید،آمادگی دفاعی،زبان،عربی، تفکرو سواد رسانه ای،شیمی،ریاضی،دین و زندگی،فارسی،در طی دو نیم سال تحصیلی تدریس می شود.

در این پست مجموعه کتاب های درسی دهم تجربی برای دانلود دراختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در ادامه متن ابتدا توضیح مختصری در خصوص هر کتاب درسی ارائه شده و سپس لینک دانلود کتاب تعبیه شده است که با کلیک بر روی آن  فایل پی دی اف هر کتاب را می توانید دریافت کنید.

دانلود کتاب زیست شناسی دهم تجربی

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب زیست دهم تجربی را مشاهده می کنید

گردش مواد دربدن 

دومین عمل موفقیت آمیز پیوند قلب مصنوغی درایران درسال 1394دربیمارستان شهید رجایی تهران روی مردی 59 ساله انجام شد که سه بار سکته کرده وبرون ده قلبی او به 10درصد رسیده بود بحث فشار خون وچگونگی اندازه گیری آن دربیشتر خانواده ها مطرح است شاید شما هم این جملات را شنیده باشید شخصی پس ازمراجعه برای رگ نگاری (آنژیو گرافی)کنوجه شده است که چندتا ازرگ های اکلیکی (کرونر)قلبش گرفته اشت وباید عمل کند رفتم آزمایش خون دارم چربی حونم بالا ست خون بهر(هما توکریت )من طبیعی است .

ضمنا می توانید فایل کامل کتاب زیست دهم را از بخش  زیردانلود نمایید.

دانلود کتاب شیمی دهم

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب شیمی دهم را مشاهده می کنید

رد پای گازها در زندگی

زمین در فضا همانند گویی فیروزه ای درون هاله ای از گازها با شکوه فراوان در چرخش است؛ هاله ای که سرشار از هوای پاک است؛ گرمای خورشید را در خود نگه می دارد؛ ساکنان زمین را از پرتوهای خطرناک کیهانی محافظت و آب را در سرتاسر سیارۀ ما توزیع می کند.

ضمنا می توانید فایل کامل کتاب شیمی دهم را از بخش  زیردانلود نمایید.

دانلود کتاب ریاضی دهم

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضی دهم  می باشد که فایل کامل کتاب ریاضی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

مجموعه مرجع

در هر مبحث، مجموعه ای را که همه ی مجموعه های مورد بحث، زیرمجموعه آن باشند، مجموعه ی مرجع می نامیم و آن را با U نشان می دهیم.

هرگاه U مجموعه ی مرجع باشد و A زیرمجموعه ی U، آنگاه مجموعه ی U-A را متمم A می نامیم و آن را با نماد A’ نشان می دهیم. به عبارت دیگر A’ شامل عضوهایی از U است که در A نیستند.کار در کلاس

1- اگر U مجموعه ای شامل تمام استان های کشورمان باشد و A مجموعه ی استان های غیرساحلی، آنگاه A’ را با نمایش اعضای آن بنویسید.

2- فرض کنید U مجموعه ی تمام اتومبیل های بلاک گذاری شده ی کشور و B مجموعه ی اتومبیل های با بلاک فرد باشد. در این صورت B’ چه مجموعه ای خواهد بود؟

3- با فرض آنکه N مجموعه ی مرجع باشد، هر مجموعه را به متمم خودش وصل کنید.

{1,3,5,7,9,…}                                              {1,4,6,8,9,10,12,14,…}

{3,6,9,12,…}                                                         {2,4,6,8,10,…}

{1,2,3,…,9}                                                         {1,2,4,5,7,8,…}

{2,3,5,7,11,13,…}                                              {10,11,12,13,14,…}

دانلود کتاب فیزیک دهم تجربی

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب فیزیک دهم را مشاهده می کنید

چگونه آب می تواند آتش را خاموش  کند؟ چرا آتش نشان ها لباس های براق روشن می پوشند؟ چرا پارچه  خیسی که روی بند پهن شده است، ساعتی بعد خشک می شود؟ چگونه بادهای ساحلی به وجود می آیند؟ چگونه شیشه های دوجداره مانع از اتلاف گرما می شوند؟ چگونه با اسپری کردن باغ های میوه می توان از یخ زدن آنها در شبی سرد  کمی بین آنها وجود دارد؟ ٔ جلوگیری کرد؟ چرا بیشتر پل ها به صورت بخش هایی مجزا ساخته می شوند که فاصله قطب در امان نگه دارد؟ پاسخ این پرسش ها و ٔ چگونه موهای خرس های قطبی می تواند آنها را از سرمای کشنده بسیاری از پرسش های مشابه را می توان با بررسی مفهوم دما وگرما و اثرهای آن روی ماده  به دست آورد.

ضمنا می توانید فایل کامل کتاب فیزیک دهم تجربی را از بخش  زیردانلود نمایید.

دانلود کتاب دین و زندگی دهم

کتاب های دهم تجربی

ر ادامه بخش هایی از کتاب دین و زندگی دهم را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب دین و زندگی دهم تجربی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

در درس پیشین دانستیم که جامع ترین و اصلی ترین هدف زندگی انسان، نزدیکی و تقرب به خداست. رشد و کمال انسان و در نتیجه رستگاری او فقط با گام برداشتن به سوی این هدف میسر می شود. اولین گام برای حرکت انسان در این مسیر، شناخت انسان است؛ یعنی شناخت سرمایه ها،  حرکت انسان ِ توانایی ها و استعدادهای او و چگونگی به کارگیری این سرمایه ها و همچنین شناخت موانع مقابله یا اجتناب از این موانع.ٔدر مسیر تقرب به خداوند و نحوه ١ به همین دلیل است که خودشناسی سودمندترین دانش ها شمرده شده است.

به راستی خداوند متعال چه جایگاهی برای انسان در نظام هستی قائل است؟ برای گام برداشتن انسان در مسیر تقرب به خدا، چه توانایی هایی در وجود او قرار داده است؟ و سرانجام اینکه مهم ترین موانع تقرب به خدا و رسیدن انسان به کمالات و زیبایی ها چه چیزهایی است؟

دانلود کتاب زبان دهم

کتاب های دهم تجربی

کتاب زبان انگلیسی دهم  شامل تمام فصل های کتاب درسی زبان انگلیسی پایه دهم نظام جدید  می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب زبان انگلیسی دهم  را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید

       Endangered Animals

Today, there are some endangered animals on Earth. It means that we can find only a few of them around us. Some examples are whales, pandas, tigers and Asian elephants. Humans destroy the natural homes of the animals in the forests, lakes, and plains. When the number of people on Earth increases, they need more places for living. They cut down trees and destroy lakes. They make homes and roads instead. Then the animals won’t have a place to live. They will die out.

The Iranian cheetah is among these animals. This wild animal lives only in the plains of Iran. Now there are only a few Iranian cheetahs alive. If people take care of them, there is hope for this beautiful animal to live.

Recently, families pay more attention to nature, students learn about saving wildlife, and some hunters don’t go hunting anymore. In this way, the number of cheetahs is going to increase in the future

دانلود کتاب عربی دهم

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب عربی دهم می باشد که فایل کامل کتاب عربی دهم  را در بخش دانلود دریافت نمایید.

ترجم الایات واکتب نوع الافعال فیها (نورالسماء)

1)وانزل من السماء ماء فاخرج به من الثمرات رزقالکم

.............................................................

2)الله ولی الذین امنو یخرجهم من الظلمات الی نور

............................................................

3)فاصبر ان وعدالله حق واستعغفر لذنبک

...........................................................

دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم

کتاب های دهم تجربی

ر ادامه بخش هایی از کتاب آمادگی دفاعی دهم را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید

حماسه های ماندگار

کشور ما به مدت هشت سال درگیر جنگ تحمیلی و ناخواسته ای با حکومت بعثی صدام در عراق بوده است. از این جنگ طولانی مدت، آثار متعددی در قالب  گردشگری یکی از ٔ مناطق جنگی و یادمان ها به جای مانده است که علاوه بر جاذبه مهم ترین میراث های ملی و معنوی کشور محسوب می شود. این جاذبه ها سالانه گردشگران زیادی را با اهداف و دیدگاه های مختلف به طرف خود جذب می کنند.  ٔ یکی از گروه های زائر مناطق جنگی، دانش آموزان هستند. بازدید داوطلبانه دانش  آموزان از مناطق جنگی با هماهنگی سازمان بسیج  مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش در قالب کاروان های راهیان نور انجام می گیرد.

دانلود کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم  را مشاهده می کنید.  فایل کامل کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

گفت وگوی کلاسی

در ستون دوم جدول بنویسید که از هر رسانه چه کسانی بیشتر استفاده می کنند. سپس دربارۀ پاسخ های خود با دیگران گفت وگو کنید.

رسانه                                        

استفاده کنندگان

رادیو

نشریات (روزنامه ها و مجلات)

کتاب غیر درسی

تلویزیون

شبکه های اجتماعی

رایانه

فیلم و سینما

بازی های ویدیویی

تلفن همراه و نرم افزارهای ارتباطی آن

همانطور که از فعالیت ها دریافتید هر محتوایی قالب مناسب خود را نیاز دارد. تولید کنندگان پیام های رسانه ای هم با توجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه قالب مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند؛ مثال در رسانه های چاپی امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. سینما جای سخنرانی کردن نیست. انتشار متن های طولانی در شبکه های اجتماعی جالب نیست یا برای اطلاع از آخرین اخبار، رادیو یا تلویزیون از کتاب مناسب تر است.

دانلود کتاب فارسی دهم

کتاب های دهم تجربی

ر ادامه بخش هایی از کتاب فارسی دهم  را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید.

قلمرو فکری

چرا ناصرخسرو دعوت وزیر را نپذیرفت؟

معنا و مفهوم عبارت های زیر را به نثر روان بنویسید

دست تنگ بود و وسعتی نداشت که حال مرامرمتی کند

چون بر رقعۀ من اطلاع یابد قیاس کند که مرا اهلیت چیست

  بیت زیر، با کدام قسمت درس، ارتباط معنایی دارد؟

دوران روزگار به ما بگذرد بسی             گاهی شود بهار دگر گه خزان شود

چگونه از پیام نهایی درس می توانیم برای زندگی بهتر بهره بگیریم؟

دانلود کتاب نگارش دهم

کتاب های دهم تجربی

کتاب نگارش دهم شامل تمام فصل های کتاب درسی نگارش پایه دهم را مشاهده می کتید. . در ادامه بخش هایی از کتاب نگارش دهم  را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید

عینک نوشتن

روزي همراه چند تن از دانش آموزان کلاس به کتابخانه رفتیم. در آنجا کتابی به نام گل نظرمان را جلب کرد

یکی از دوستان گفت :شاید این کتاب درباره ی بهترین گلزنان فوتبال باشد

دیگری گفت :ممکن است درباره ی گل کاری وباغبانی باشد

سومی گفت :حتی می تواند درباره ی نغمه بلبل باشد

خلاصه، هر یک چیزي گفتند.

دانلود کتاب جغرافیای ایران دهم

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب جغرافیا دهم را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب جغرافیا دهم  را در بخش دانلود دریافت نمایید.

طرح سؤال و بیان مسئله

پژوهشگر برای دستیابی به شناخت و آگاهی از مسئله ای که در ذهنش پدید آمده است، ابتدا باید مسئلۀ خود را به صورت واضح و روشن بیان کند. بهتر است صورت مسئله را به شکل سؤالی نوشته و از عبارات خبری یا جملات کلی و نامعلوم جلوگیری شود. در این مرحله، پژوهشگر از خود می پرسد انجام این پژوهش چه اهمیتی دارد؟ نکتۀ مورد توجه در این مرحله این است که پژوهشگر باید پژوهش دیگران را مورد بررسی قرار دهد؛ به عبارت دیگر، مطالعۀ سابقه، پیشینۀ مسئله و نتایج پژوهش دیگران، مورد نیاز پژوهشگر است. او با این کار نسبت به موضوع، اطلاعات بیشتری پیدا می کند ومهم تر ازهمه پی می برد سوالی که برایش پیش آمده قبلا پاسخ داده شده است یا خیر

دانلود کتاب آزمایشگاه علوم تجربی دهم

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب آزمایشگاه علوم تجربی دهم را مشاهده می کتید. فایل کامل کتاب آزمایشگاه علوم تجربی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

روش علمی

در یک روز سرد زمستانی، عرفان و خانواده اش درحال رفتن به شهر ارومیه بودند. هنگام عبور از روی پل احداث شده روی دریاچۀ ارومیه، عرفان مشاهده کرد که دماسنج خودرو، دمای هوای بیرون را 8ــ درجۀ سلسیوس نشان می دهد، اما آب دریاچه یخ نزده است ! او با تعجب از پدرش، که معلم یکی از شاخه های علوم تجربی است، پرسید: مگر آب در دمای صفر درجۀ سلسیوس یخ نمی زند؟ پس چرا آب دریاچه یخ نزده است؟

دانلود کتاب کارگاه کارآفرینی و تولید دهم

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب کارگاه کارآفرینی و تولید دهم  را مشاهده می کتید.  فایل کامل کتاب کارگاه کارآفرینی و تولید دهم  را در بخش دانلود دریافت نمایید.

تیپ های شخصیتی 

مدل تیپ های شخصیتی شامل چهار نوع تیپ شخصیتی دارای تسلط، تأثیرگذار، دارای ثبات و وظیفه شناس است. این مدل بیانگر آن است که شما دارای چه ویژگی های شخصیتی، توانایی ها، مهارت ها و قابلیت هایی هستید. برای اینکه بتوانید مسیر تحصیلی ـ شغلی آیندۀ خود را به شکل صحیحی ترسیم نمایید، باید شناخت کافی و درستی از شخصیت خود داشته باشید. به طوری که چنانچه بخواهید در شغلتان موفق باشید، باید شغل شما با روحیات تان سازگار باشد. همچنین این مدل می تواند به عنوان مدل رفتاری برتر در بسیاری از موقعیت های دیگر نظیر ارتباطات، فروش، کارتیمی، روابط خانوادگی، انتخاب همسر، فعالیت های ورزشی، انتخاب کار، مذاکره، خدمات مشتریان، بازاریابی، مدیریت زمان و تعیین اهداف روابط اجتماعی، مورد استفاده قرار گیرد. این مدل رفتاری نحوۀ ارتباط و تعاملت افراد با شما و همچنین اصول و نحوۀ برخورد شما با افراد دیگر را نشان می دهد

 

برای دانلود کتاب های دهم تجربی به باکس زیر مراجعه کنید


نظرات ارسال شده 0