دانلود کتاب شیمی دهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب شیمی دهم تجربی و دهم ریاضی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب شیمی دهم (مشترک ریاضی و تجربی)

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی شیمی دهم  می باشد. کتاب شیمی دهم  چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی شیمی دهم می باشد.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی دهم تجربی به صفحه کتاب دهم تجربی مراجعه کنید .

در ادامه بخش هایی از کتاب شیمی دهم را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب شیمی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

رد پای گازها در زندگی

زمین در فضا همانند گویی فیروزه ای درون هاله ای از گازها با شکوه فراوان در چرخش است؛ هاله ای که سرشار از هوای پاک است؛ گرمای خورشید را در خود نگه می دارد؛ ساکنان زمین را از پرتوهای خطرناک کیهانی محافظت و آب را در سرتاسر سیارۀ ما توزیع می کند.

کتاب شیمی دهم

 بدین ترتیب زمین با چرخش خود، زندگی را دوام می بخشد. تداوم زندگی سالم و پایدار در این سیاره در گروِ رفتار منطقی ما با ساکنان آن است؛ رفتاری که هماهنگ و سازگار با طبیعت باشد و نظم آن را برهم نزند.

علم شیمی کمک می کند تا با بررسی خواص، رفتار و برهمکنش گازهای این پوشش آبی رنگ، راه های تداوم زندگی سالم را بیابیم؛ باشد که رد پایی سنگنی روی این سیارۀ زیبا برجای نگذاریم.

در میان سیاره های سامانۀ خورشیدی، تنها زمین، اتمسفری دارد که امکان زندگی را روی آن فراهم می کند. این اتمسفر، مخلوطی از گازهای گوناگون است که تا فاصله ٥٠٠ کیلومتری از سطح زمین امتداد یافته است به طوری که می توان گفت ما در کف اقیانوسی از مولکول های گازی زندگی می کنیم. جاذبۀ زمین این گازها را پیرامون خود نگه می دارد و مانع از خروج آنها از اتمسفر می شود. از سوی دیگر، انرژی گرمایی مولکول ها سبب می شود تا پیوسته آنها درحال جنبش باشند و در سرتاسر هوا کره توزیع شوند....

لینک های دانلود

فایل کامل کتاب

دانلود کتاب شیمی دهم


نظرات ارسال شده 3

م
مهسا

ممنون از شما بابت سایت عالیتون

س
سمیه علیزاده

بسیار عالی ممنون از سایت خوبتون.خدا خیرتون بده

ز
زهرا شمسی

بسیار عالی بود ممنونم