نتایج نهایی کنکور سراسری 1402

در این مقاله شمارا با نحوه دریافت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402و همچنین زمان اعلام نتایج نهایی آشنا می کنیم.

کنکور سراسری 1402 در سال جاری در تیر ماه  برای دو گروه داوطلبان نظام جدید ( 6 - 3- 3 ) و نظام قدیم در 5 گروه آزمایشیعلوم انسانی ، تجربی ، ریاضی ، هنر و زبان برگزار شد.

 بعد از برگزاری آزمون سراسری 1402، نتایج این آزمون برای هر دو گروه نظام جدید و قدیم  در سه مرحله مختلف نتایج اولیه کنکور سراسری 1402،نتایج نهایی وکارنامه نهایی کنکور سراسری 1402 منتشر خواهد شد.

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99

در حدود یکماه بعد از شرکت در آزمون، داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نتایج اولیه خود را که در قالب یک کارنامه منتشر می شود مشاهده کنند.

 تنها سایت اعلام نتایج کارنامه کنکور سراسری 1402 سایت sanjesh.org می باشد. 

 کارنامه اولیه  حاوی اطلاعات ثبت نامی ، درصد دروس امتحانی و رتبه و تراز اکتسابی داوطلب می باشد و هر داوطلب پس از بررسی کارنامه کنکور سراسری 1402 خود وارد مرحله دوم که مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 است می شوند .قبل از اقدام به انتخاب رشته، داوطلبان باید اقدام به دانلود دفترچه  انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 نمایند که در حدود سه الی چهار روز بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 برروی سایت منتشر می شود. پس از اعلام نتایج داوطلبان باید در مهلت زمانی که همزمان با اعلام نتایج اطلاع‌رسانی می‌شود برای انتخاب رشته اقدام کنند.

لازم به ذکر است که نتایج آزمون دانشگاه آزاد و سراسری یکی می باشد و افراد از طریق کدی که زیر کارنامه کنکور سراسری قرار گرفته است میتوانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنند.

هر داوطلب در هر گروه آزمایشی در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته می توانند به انتخاب 150 تا رشته مختلف بپردازد. که این تعداد به داوطلبان شانس بسیاری را در قبولی رشته مورد علاقه خود می دهد. ولی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه روزانه و نوبت دوم نشده اند، نمی توانند از رشته های تحصیلی این دانشگاه ها انتخاب نمایند و فقط می توانند 150 انتخاب خود از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان انتخاب نمایند.

انتخاب رشته بصورت دستی و کامپیوتری انجام می شود. این مرحله بسیار مهم و سرنوشت ساز است. و خواهشمندیم که دقت لازم را دراین مرحله داشته باشید. 

گام بعدی  نیز اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 می باشد که بر اساس آن نتیجه انتخاب رشته و محل قبولی متقاضی مشخص خواهد شد.

نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 در شهریور ماه اعلام میشود و قبول شدگان دو هفته فرصت ثبت نام در دانشگاه ها را خواهند داشت.


نحوه دریافت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

همانطور که در بالا گفته شد پس از مجاز شدن داوطلب  به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه و شبانه، داوطلب اقدام به انتخاب رشته می نماید. که پس از ارسال فرم انتخاب رشته منتظر اعلام نتایج نهایی می ماند.

که طبق سوابق سال های گذشته پیش بینی ما به این صورت است که امسال هم در نیمه دوم شهریور نتایج انتخاب رشته ها اعلام می شود. و پس از اعلام نتایج نهایی،  پذیرفته شدگان آماده برای ثبت نام در دانشگاه مورد پذیرش خود می شوند.

داوطلبان جهت مشاهده کارنامه های اولیه و نهایی خود  می توانند به صورت زیر عمل نمایند:

1. وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و در قسمت سمت راست بر روی منوی سراسری کلیک نمایید.

2. وارد لینک مشاهده کارنامه آزمون سراسری شوید.

3. اطلاعات خود را اعم از شماره داوطلبی ، کد رهگیری ، شماره ملی ، نام و نام و نام خانوادگی خود را وارد نموده و وارد پنل کاربری خود شوید. در پنل کاربری ، شمل می توانید کارنامه اولیه را مشاهده و یک برگ از آن پرینت بگیرید.

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99

داوطلبان پس از وارد کردن اطلاعات کارنامه خود را می توانند مشاهده نمایند .