ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

در این مقاله در مورد زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 و تاریخ برگزاری آن ضوابط و سایر شرایط مربوط به آن توضیح خواهیم داد .

مشاوره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

کسانی که مدرک کارشناسی خود را به تمام رسانده اند در صورت تمایل می توانند در کنکور مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری روزانه ( دولتی ) ، پردیس های خودگردان و دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور شرکت کنند . طبق اعلام جدید ، کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و کنکور کارشناسی ارشد سراسری با هم ادغام شده اند و تمامی داوطلبان می توانند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 را از طریق یاست سازمان سنجش انجام دهند . زمان ثبت نام کنکور ارشد 97 طبق خبر سازمان سنجش در تاریخ 16 آذر 96 شروع و در تاریخ 22 آذر 96 به اتمام می رسد . زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 97 تاریخ 7 اردیبهشت 97 می باشد . در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی و زمان و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 ( دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ) می پردازیم . 

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

طبق اطلاعیه ی رسمی سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور کارشنارسی ارشد 97 در تاریخ پنجشنبه 96/09/16 شروع و در تاریخ چهار‌شنبه 96/09/22 به اتمام می رسد . در زمان مشخص شده هر یک از کسانی که مایل به ثبت نام در کنکور ارشد 97 هستند با در دست داشتن اطلاعات ثب نام به وب سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 اقدام کنند . لازم به ذکر است که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به طور جداگانه انجام نمیشود و ثبت نام کنکور ارشد آزاد و سراسری با هم انجام می شود و تمامی داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 97 شرکت کنند حق انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 97 را نیز دارند .

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 97

طبق اطلاعیه ی منتشر شده از سوی سازمان سنجش مبنی بر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 97 پنجشنبه و جمعه 6 و 97/02/07 اعلام شده است

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

نحوه ثبت نام و مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 به شرح زیر می باشد.

1 - فايل عكس اسكن شده: داوطلب بايد يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات ذکر شده در دفترجه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 97 اسكن نموده و فايل آن را براي ارسال از طريق برنامه ثبت نام اينترنتـي آماده نمايد. 

2 - سريال ثبت نام: اين شماره سريال، شامل يك كد 12 رقمي با عنوان «سريال ثبت نام» مي باشد و منحصراً از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش و با اسـتفاده از كارتهاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال ميباشد، قابل خريداري است.

3 -سريال علاقمندي: اين شماره سريال شامل يك كد 10 رقمي با عنوان «سريال علاقمندي» ميباشد و منحصراً از طريق سايت اينترنتي سـازمان سـنجش و بـااستفاده از كارتهاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال ميباشد، قابل خريداري است.

4 -داوطلبان توجه داشته باشند اطلاعات سريالهاي ثبت نام و علاقمندي، شماره پرونده و شماره پيگيري 16 رقمي خود را حتماً تا اتمام كليـه مراحـل آزمـون ارشد 97 و حداقل بمدت يكسال نزد خود حفظ و نگهداري نمايند و از قراردادن اطلاعات آن در اختيار ساير افراد جداً خودداري نمايند.

تذكر مهم: كليه داوطلباني متقاضي شركت در رشته امتحاني اول و دوم و همچنين اعلام علاقمندي نيز ميباشند بايد سه شماره سريال اعتباري تهيه كرده باشند

(يك «سريال ثبت نام» براي رشته امتحاني اول، يك «سريال ثبت نام» براي رشته امتحاني دوم و «سريال علاقمندي» براي شركت در گزينش رشته هاي
تحصيلي دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي)

6 - اصل فرم تكميل شده معدل براي دانشجويان سال آخر دوره كارشناسي كه حداكثر تا تاريخ 31/6/1397 فارغ التحصيل خواهند شد. اين دسته از داوطلبان بايد پس از تاريخ 30/11/96 فرم مخصوص مندرج در دفترچه راهنما را تكميل و فرم تكميل شده را به تأييد مؤسسه آموزش عالي محل فارغ التحصـيلي برسانند.

تبصره 1 :آن دسته از دانشجويان سال آخر كه حداكثر تا تاريخ 30/11/96 و يا 31/6/97 در دوره كارشناسي فارغ التحصـيل مـيشـوند، در هنگـام ثبـت نـام
مي بايست ميانگين نمرات واحدهاي گذرانده شده خود تا تاريخ 31/6/96 را در فرم تقاضانامه وارد نمايند، ولي در مرحلـه توزيـع اينترنتـي كـارت
شركت در کنکور ارشد 97 ، لازم است نسبت به تصحيح و يا درج معدل فارغ التحصيلي (براي فارغ التحصيلان 30/11/96 (و يا ميانگين نمرات واحدهاي درسي گذرانده شده (براي فارغ التحصيلان تا تاريخ 31/6/97 ) خود تا تاريخ 30/11/1396 اقدام نمايند.

تبصره 2 :آن دسته از دانشجويان سال آخر كه حداكثر تا 30/11/96 و يا 31/6/97 در دوره كارشناسي فارغالتحصيل ميشوند، در مرحله دريافت كارت شركت
در آزمون، ميتوانند نسبت به ويرايش و يا درج معدل فارغ التحصيلي (براي فارغ التحصيلان 30/11/96 ) و يا ميانگين نمرات واحدهاي درسي گذرانده
شده (براي فارغ التحصيلان تا تاريخ 31/6/97 ) خود تا تاريخ 30/11/1396 اقدام نمايند.

تبصره 3 :فارغ التحصيلان دورههاي كارشناسي نياز به تكميل فرم مخصوص معدل ندارند و ضرورت دارد كه منحصراً معدل اكتسابي را براساس معـدل منـدرج در گواهينامه فارغ التحصيلي بر مبناي 0 تا 20 و يا 0 تا 4 و حداكثر تا 2 رقم اعشار درج نمايند.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

پس از از منتشر شدن دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 97 توسط سازمان سنجش جهت دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 می توانید به این بخش مراجعه کنید و آن را دانلود نمایید . زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 چند روز قبل از شروه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می باشد . به محض انتشار دفترچه ثبت نام ارشد 97 در این بخش افزوده خواهد شد . فایل دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 97 از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد .

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی 97 

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

الف) اعتقاد به اسلام يا يكي از اديان آسماني ديگر.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احكام عملي اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات).

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران.

تبصره: در صورتي كه داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوري اسلامي داشته، بايد تغيير نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضويت در ساواك و فراماسونري و اعقاب آنها.

ه) عدم احراز فساد اخلاقي

و) عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلي و تحصيلي در طول تحصيل يا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

الف) داشتن مدرك كارشناسی (ليسانس) يا كارشناسی ارشد (فوق ليسانس يا دكترای حرفه ای) يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسی كـه مـدرك مذكور مورد تأييد شوراي عالی انقلاب فرهنگی يا وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي باشد.

تبصره 1 :شركت مجدد فارغ التحصيلان دوره های كارشناسی ارشد و يا دكتری در همان رشته قبلی و همچنين شركت دانشجويان دوره كارشناسـي ارشـد و دوره دكتري ممنوع ميباشدو اين داوطلبان حق ثبت نام و شـركت در کنکور ارشد 97 را ندارند. لذا فارغ التحصيلان با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام ارشد 97 به جز در رشته اي كه فارغ التحصيل شده اند در صـورتي كـه از لحـاظ نظـام وظيفـه مشكلي نداشته باشند ميتوانند در يكي از رشته هاي مندرج در دفترچه راهنماي کنکور کارشناسی ارشد 97 شركت نمايند .

ضمناً لازم است به تذكر مهم ذيل توجه نمايند.

* تذكر مهم: بر اساس بخشنامه شماره 47/2 مورخ 10/1/83 معاون محترم آموزشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري با توجه به محدود بودن امكانات دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و نيز ضرورت توزيع عادلانه امكانات مذكور بين متقاضيان، هر يك از داوطلبان ورود به آموزش عـالي در هـر يـك از مقاطع تحصيلي تنها براي يك بار ميتوانند از امكانات دولتي استفاده نمايند. لذا پذيرفته شدن برای بار دوم در دوره های روزانه مسـتلزم پرداخـت
شهريه معادل دوره شبانه خواهد بود.

تبصره 2 :فارغ التحصيلان و دانشجويان رشته های گروه پزشکی متقاضی شركت در کنکور کارشناسی ارشد 97 ، قبل از اقدام به ثبت نام بايد توجه داشته باشند كه از لحـاظ طـرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وضعيت خود را مشخص و از نظر وزارت مذكور منعي براي ثبت نـام و شـركت در آزمـون ارشد 97 و در صورت قبولي براي ادامه تحصيل نداشته باشند. در غير اين صورت عواقب مترتب بر آن به عهده شخص متقاضي خواهد بود.

تبصره 3 :فارغ التحصيلان و دانشجويان رشته های دبيری بايد قبل از ثبت نام موافقت كتبي و بدون قيد و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبني بر ادامه تحصـيل دريافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمايند. بديهي است در صورت قبولي بايد مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

توجه : به پست های شرایط انصراف از دانشگاه ، تحصیل مجدد رایگان ، انصراف از تحصیل نیز مراجعه کنید . 

تبصره 4 :دارندگان مدارك تحصيلي معادل ميبايست حائز شرايط «آيين نامه شركت دارندگان مدارك معادل و غيررسمي در آزمونهـاي ورودي مقـاطع بـالاتر» مصوبه جلسه 845 شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري كه طي بخشنامه شماره 77633/2 مـورخ 28/5/92 توسـط معاونـت آموزشي وزارت متبوع به كليه دانشگاهها و موسسات آموزش عالي ابلاغ گرديده، باشند. بديهي است آن عده از دارندگان مدارك معادل كه قبل از تاريخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره 432 مورخ 3/9/1377 شوراي عالي انقلاب فرهنگي (مبني بر ممنوعيت برگزاري دوره های معادل) در دوره های معادل پذيرفته شده اند، در شمول اين مصوبه قرار ميگيرند.

تبصره 5 :براساس مصوبه جلسه 771 مورخ 26/8/94 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، كليه دارندگان مدرك معادل ضمن خدمت فرهنگيان كه طي سالهاي 1377 تا 1381 به دورههاي مذكور راه يافته اند، حسب مورد از تسهيلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 28/5/94 براي ادامه تحصـيل در مقـاطع رسـمي بـالاتر برخوردار ميشوند.

تبصره 6 :داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهاي دولتي بايد قبل از ثبت نام موافقت كتبي و بدون قيد و شرط محل كار خود را مبني بر ادامه تحصيل دريافت و آن را نزد خود نگه دارند.

ب) براساس مصوبه جلسه 334 مورخ 7/11/75 شوراي برنامه ريزی آموزش عالي به فارغ التحصيلان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي معتبر خارجي كه به دليـل كيفيت (اعتبار دانشگاه و محتواي درسي) به مدرك فارغ التحصيلي ارزشيابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده ميشود كه در آزمـون ثبت نام و شركت نمايند. بديهي است در صورت پذيرفته شدن، چنانچه حداقل 80 درصد نمره حدنصاب گزينش آزاد در رشته امتحاني و در سهميه آزاد (غير از كدرشته محلهای بورسيه و هر نوع سهميه ديگر) را كسب نمايند، عنوان معادل از مدرك تحصيلي آنان حذف و مجاز به ادامه تحصيل خواهند بود.

ج) بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 3/11/74 شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد مدارك تحصيلي صادر شده توسط مديريت يكي از حوزه های علميـه قـم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه های علميه كه بر اساس مدرك صادر شده توسط مديريت یکی از حوزه های علميه قم و خراسان دوره سطح 2 را گذرانده اند و يا تا تاريخ 31/6/97 فارغ التحصيل ميشوند، منحصراً ميتوانند در هر يك از كدرشته های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمـون آن شـركت نماينـد و در صورت پذيرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پيشنياز به تشخيص گروه آموزشي ادامه تحصيل دهند. بديهي است اين دسته از داوطلبان بايد تصوير مدرك فراغت از تحصيل خود را كه توسط يكي از مديريتهاي حوزه علميه قم و يا حوزه علميه خراسان صادر گرديده است در اختيار داشته باشند.

د) پذيرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی تحصيلات تكميلي سال 1396) اعم از پذيرفته شدگان در شهريورماه و يا پذيرفته شدگان در مرحلـه تكميـل ظرفيت) حق ثبت نام و شركت در کنکور کارشناسی ارشد 97 را ندارند.

تبصره: پذيرفته شدگان نهایی رشته های تحصيلي دوره شبانه، نيمه حضوري، دانشگاه پيام نور، مؤسسات آموزش عالی غيرانتفاعی و غيردولتی، بين الملـل و
دوره مجازي در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي سال 1396 در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و يا انصراف از آن بـا رعايـت سـاير شـرايط و
ضوابط ميتوانند در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي سال 1397 ثبت نام و شركت نمايند.

ه ) دانشجويان سال آخر و دانش آموختگان مقطع كارشناسي پيوسته يا ناپيوسته كه از تاريخ 31/6/1386 به بعد فارغ التحصيل شده اند، در صورتيكه معـدل آنـان كمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شركت در آزمون کارشناسی ارشد 97 را ندارند.

و) پذيرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی كه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در صورت نياز تعيين ميكند به خدمت اشتغال ورزند.

تبصره: پذيرفته شدگان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتي با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسـي
ارشد، در موقع ثبت نام به وزارتخانه، سازمان و يا نهاد دولتي مربوط تعهد خدمت بسپارند.

ز) وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به هيچ يك از دانشجويان مقطع كارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطاء نمي نمايد.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 97

همانگونه که توضیح داده شد زمان برگزاری کنکور ارشد 97 در تاریخ  پنجشنبه و جمعه 6 و 97/02/07 می باشد و زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد 97 یک هفته قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد می باشد و زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 97 حدود یک ماه بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 97 می باشد و زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد اطلاع رسانی خواهد شد .

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 2.32 مگابایت
منبع : همکلاسی
م
مانا

ممنونم بسیار عالی

م
مقدم

بسیار عالی موفق باشید دپارتمان چاپ کتاب نویسندگان و فرهیختگان گرامی سوالات خود در مورد نحوه ی اخذ مجوز چاپ کتاب، صفحه ارایی، طراحی جلد، استخراج کتاب از پایان نامه و تبدیل پایان نامه به کتاب، هزینه ها و مراحل چاپ کتاب، نحوه ی عقد قرارداد برای چاپ کتاب، نگارش پایان نامه و اکسپت مقالات ای اس ای (ISI) و ای اس سی و چاپ کتاب در تمام زمینه های مورد نظر با ما تماس بگیرید. http://www.bookspub.ir/ پل های ارتباطی بین ما و شما شماره تماس: 09374804331 پست الکترونیک: khavanin.1360@yahoo.com آدرس دفتر انتشارات: تهران – خیابان کارگر شمالی- بعد از خیابان ادوارد برون – پلاک ۱۴۰۷