ثبت نام کنکور سراسری 98 ریاضی ، تجربی ، انسانی به همراه شرایط و نحوه و زمان

توضیحات این پست شامل راهنمای کامل ثبت نام کنکور سراسری 98 در رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به همراه زمان و شرایط و نحوه ثبت نام است .

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری 98

در صورتی که قصد ثبت نام کنکور 98 را دارید لازم است در مورد شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام در کنکور 98 اطلاعات کافی را کسب نمایید . هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور برای دانش آموزان پایه دوازدهم و فارغ التحصیلان متوسطه دوم ، نظام قدیم و همچنین سایر داوطلبان واجد شرایط ، جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اقدام به برگزاری کنکور سراسری را به صورت هماهنگ در سراسر کشور می کند . داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری 98 که متقاضی پذیرش در دانشگاه های روزانه ( دولتی ) ، نوبت دوم ( شبانه ) ، نیمه حضوری ، پیام نور ، غیر انتفاعی ، مجازی ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد ، موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی باید در مورد نحوه ، زمان و شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 98 اطلاعات کافی را کسب نمایند . ثبت نام و پذیرش در کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی 98 از طریق سازمان سنجش انجام می شود و دانشگاه آزاد ثبت نام و آزمون جداگانه ندارد . در ادامه این پست به طور کامل در مورد شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 98 توضیح داده می شود .

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98

هر یک از داوطلبان قبل از انجام ثبت نام کنکور سراسری 98 لازم از در مورد شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور 98 و همچنین مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام در این آزمون اطلاعات کافی را کسب نمایند که در ادامه به تشریح این شرایط خواهیم پرداخت . 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور 98

شرایط عمومی ثبت نام در کنکور سراسری 98 شامل موارد زیر می باشد .

1 - اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی ذکر شده در قانون اساسی

2 - عدم اعتیاد به مواد مخدر

3 - نداشتن سابقه عضویت در سازمانهای غیر قانونی

4 - عدم احراز فساد اخلاقی داوطلب شرکت کننده

5 - عدم احراز عناد داوطلب نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 98

الف ) جهت ثبت نام در کنکور سراسری 98 باید یکی از مدارک زیر را داشته باشید .

- دیپلم نظام جدید ( متوسطه دوم ) یا دانش آموز سال دوازدهم باشد .

- دارندگان مدرک پیش دانشگاهی

- دارندگان مدرک دیپلم چهار ساله دوره نظام قدیم

- یا یکی از مدارک کاردانی ( فوق دیپلم )

توضیحات و نکات شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 98

- مدارک تحصیلی باید تا روز 31 شهریور 98 دریافت شود .

- داوطلبانی که با مدارک کاردانی پزشکی و یا غیر پزشکی در آزمون سراسری 98 شرکت میکنند باید تعهدات قانونی خود را به اتمام رسانده باشند .

- داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش هستند جهت ثبت نام باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی را اخذ نموده باشند .

- داوطلبانی که دارای دو مدرک دیپلم هستند با دیپلمی که با گروه آزمایشی مورد نظر آنها هماهنگی دارد ثبت نام نمایند .

- هر فرد بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی خود ( دیپلم نظام قدیم ، دیپلم نظام جدید ، مدرک پیش دانشگاهی ) می تواند در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و یا زبان شرکت نماید .

- هر فرد علاوه بر ثبت نام در یکی از گروه های آزمایشی اصلی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ) می تواند در یکی یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان نیز شرکت نماید .

نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور 98

- کسانی که دو بار در رشته های روزانه پذیرفته شده اند حق شرکت در کنکور سراسری را ندارند .

- کسانی که در کنکور سراسری 97 در دوره ی روزانه پذیرفته شده اند از پذیرش دوباره در دوره های روزانه در کنکور 98 محروم هستند و فقط می توانند در دوره های غیر روزانه پذیرفته شود . ( این داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ 20 اسفند 97 از دانشگاه انصراف قطعی داده باشند )

- داوطلبانی که در کنکور سراسری 96 و قبل تر پذیرفته شده اند در صورت شرکت در کنکور 98 میتوانند در دوره های روزانه پذیرش شوند به شرطی که تا تاریخ 20 اسفند 97 از دانشگاه انصراف قطعی داده باشند . توصیه می شود پست مربوط به انصراف از دانشگاه را مطالعه نمایید .

- کلیه ی دانشجویان دوره روزانه جهت ثبت نام در کنکور 98 باید تا روز 20 اسفند از تحصیل انصراف قطعی دهند .

- دانشجویان دوره ی های غیر روزانه اعم از دانشگاه آزاد ، نوبت دوم ( شبانه ) ، نیمه حضوری ، پیام نور ، غیر انتفاعی ، مجازی ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد نیازی به انصراف از دانشگاه قبل از ثبت نام ندارد . این دانشجویان در صورت قبولی و اعلام نتایج نهایی می توانند از رشته ی قبلی خود انصراف دهند .

- داوطلبان مرد از لحاظ نظام وظیفه نباید مشکلی داشته باشند .

شرایط ثبت نام فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد و دکتری در کنکور 98

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند قصد ثبت نام مجدد در کنکور سراسری و تحصیلی مجدد در پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی را دارند که در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام این داوطلبان می پردازیم .

در صورتی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دوره روزانه هستید و قصد ثبت نام مجدد در کنکور سراسری دارید در صورت پذیرش دوباره در دانشگاه های روزانه در کلیه ی رشته ها تحصیل شما رایگان خواهد بود .

در صورتی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا هستید و قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری جهت قبولی در دوره روزانه رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی را دارید فقط میتوانید در دوره های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد پذیرش شوید . جهت مطالعه کامل بند مربوط به شرایط ثبت نام فارغ التحصیلان ارشد و دکتری در کنکور سراسری به پست تحصیل مجدد در پزشکی مراجعه کنید .

تاثیر معدل در کنکور سراسری 98

در سال های اخیر بحث مربوط به تاثیر معدل در کنکور سراسری به یکی از مطالب بسیار مهم مبدل شده است که ما در پست مربوط به تاثیر معدل در کنکور 98 در مورد آن به طور کامل توضیح داده ایم . در کنکور سراسری 98 با توجه اینکه داوطلبان نظام قدیم و جدید شرکت دارند تاثیر معدل نمرات با توجه به سال تحصیلی این داوطلبان توضیح خواهیم داد .

داوطلبانی که سال 83 و قبلتر دیپلم خود را دریافت کرده اند شامل تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 نمیشود .

داوطلبانی که دیپلم خود را در بین سال های 84 تا 96 گرفته اند شامل تاثیر سوابق تحصیلی نمرات سال سوم می باشند .

داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در بین سال های 91 تا 97 گرفته اند شامل تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هستند .

داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم خود را در سال 98 دریافت کرده اند شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 می باشد .

داوطلبانی قصد شرکت در کنکور سراسری با دیپلم غیر مرتبط را دارند نیز مشمول سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می شوند اما نحوه تاثیر سوابق این دانش آموزان متفاوت است به این نحو است که میزان تاثیر دروس موثر داوطلب بر اساس دروس موجود محاسبه میشود و در رابطه ی محاسبه نمره کل به جای میزان درصد اعلام شده از سوی سازمان سنجش در کنکور سراسری 98 جایگزین میگردد

داوطلبانی که شامل تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می باشند لازم است با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir در زمان مقرر نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند . همچنین در پست مربوط به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید و دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در مورد نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی به طور کامل توضیح داده شده است .

بعضی از دانش آموزان از نمرات کسب شده خود در امتحان نهایی رضایت کامل را ندارند و با توجه به اینکه این نمرات در کنکور داوطلب تاثیر گذار است لذا آموزش و پرورش هر ساله در فصل امتحانات خرداد ، شهریور و دی اقدام به برگزاری طرح ترمیم معدل می نماید که هر یک از داوطلبان با شرکت در این طرح می توانند نمرات خود را ارتقا دهند . جهت آشنایی و نحوه ثبت نام در طرح ترمیم معدل به پست ترمیم معدل کنکور 98 مراجعه کنید .

فهرست مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 98

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری 98 شامل موارد زیر می باشد .

1 - شناسنامه و کارت ملی

2 - شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده ( به تعداد آزمون هایی که قصد شرکت در آنها را دارید )

هر داوطلب حداکثر می تواند سه کارت اعتباری برای شرکت در آزمون های سراسری 98 خریداری نماید .

3 - کد سوابق تحصیلی دیپلم ( نظام جدید و قدیم ) و کد دانش آموزی ( مندرج در کارنامه تحصیلی )

توجه : با توجه به اینکه داوطلبان کنکور نظام جدید در خرداد در امتحانات نهایی شرکت می کنند لذا کد سوابق تحصیلی خود را باید پس از ثبت نام و در تیرماه با توجه به بازه ی زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش وارد سیستم ثبت نامی نمایند .

4 - کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی

5 - کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت

6 - کد وضعیت نظام وظیفه که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98 درج شده است .

7 - معدل کتبی دیپلم و معدل دوره پیش دانشگاهی

توجه : داوطلبان نظام جدید بند مربوط به معدل پایه دوازدهم را پس از ثبت نام و در تیر با توجه به زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش در سامانه ثبت نام وارد می کنند .

8 - کد پیگیری مربوط به سهمیه رزمندگان

9 - فایل عکس اسکن شده

توضیحات مربوط به عکس ثبت نامی داوطلب

جهت مشاهده عکس با نسخه با کیفیت کلیک کنید

زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98

در حال حاضر زمان ثبت نام کنکور سراسری 98 از سوی سازمان سنجش اعلام نگردیده است اما بر طبق روال هر ساله در بهمن ماه ثبت نام کنکور سراسری 98 انجام میگیرد و دقیق  ثبت نام پس از اعلام از سوی سازمان سنجش در این بخش منتشر میگردد . هزینه خرید کارت اعتباری جهت ثبت نام در کنکور سال گذشته 22 هزار تومان بوده است و صورتی که این مبلغ افزایشی داشته باشد اطلاع رسانی می شود . پس از تهیه کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org  هر یک از داوطلبان لازم است بر اساس راهنمای تصویری زیر از طریق یکی از مسیر ها بر روی لینک مربوط به ثبت نام کنکور سراسری 98 کلیک نمایند و فرایند اینترنتی ثبت نام در کنکور 98 را انجام دهند .

خبر مهم :  ثبت نام کنکور سراسری 98 از 97/11/24 تا 97/12/2 انجام خواهد شد و هزینه خرید کارت اعتباری برای کنکور سراسری 98 برای هریک ازگروه های آزمایش 27500 تومان خواهد بود، پس از خرید کارت اعتباری شماره سریال 12 رقمی دریافت خواهید کرد. همچنین کسانی که تمایل دارند در زمان انتخاب رشته ( پس از اعلام نتایج اولیه) از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات غیر دولتی (غیر انتفاعی) هم رشته هایی را انتخاب نمایند، لازم است در زمان ثبت نام، مبلغ 13800 تومان واریز و شماره سریال ده رقمی دریافت کنند.

پس از وارد شدن به صفحه ثبت نام کنکور سراسری 98 به ترتیب وارد صفحه های زیر میشوید .

در صفحه ی اول اطلاعات آزمون را مشاهده می کنید که لازم است اطلاعات این صفحه را مطالعه نمایید .

در صفحه ی دوم ابتدا وضعیت دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص می کنید و سپس کد مربوط به سریال دوازده رقمی را که خریداری کرده اید وارد می کنید و پس از وارد نمودن کد امنیتی در صفحه بعد با توجه به وضعیت مدرک تحصیلی شما پنج حالت برای شما نمایش داده می شود و بر اساس نوع مدرک تحصیلی خود ستون مربوطه را علامت گزاری می کنید و سایر مراحل ثبت نام را طی میکنید . پس از پایان مراحل ثبت نام کنکور سراسری 98 کد رهگیری 16 رقمی برای شما نمایش داده می شود که لازم است از این صفحه یک پرینت تهیه نمایید و از کد رهگیری و شماره پرونده و اطلاعات کارت اعتباری خود را پایان مراحل آزمون سراسری نگه داری نمایید .

مقررات وظیفه عمومی ثبت نام کنکور 98

هر یک از داوطلبان مرد بر اساس وضعیت نظام وظیفه خود در صورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند می توانند در کنکور 98 شرکت نمایند  . همچنین در ادامه شرایط تذکرات مربوط به شرایط مقررات وظیفه عمومی جهت ثبت نام در کنکور 98 توضیح داده میشود .

1 ) دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند

2 ) دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند شامل کفالت ، پزشکی ، موارد خاص و ایثارگران

3 ) مشمولان دارای برگه معافیت موقت بدون غیبت در مورد اعتبار آن ( پزشکی ، کفالت و سایر )

4 ) متولدین سال 54 و قبل تر پس از اعلام نتایج در صورت قبولی باید کارت معافیت دائم هوشمند ارائه نمایند .

5 ) دانش آموزان سال اخر دوره متوسطه ( دوازدهم ) که به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصیل بوده اند تا تاریخ 98/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی ، فارغ التحصیل می شوند ( حداکثر بیست سالگی تمام )

6 ) فارغ التحصیلان مقطع متوسطه به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا بیست سالگی به صورت پیوسته و حضوری در یکی از مدارس روزانه ، بزرگسالان ، آموزش از راه دور بوده اند و در صورتی که وارد غیبت نشده باشند .

تبصره : دانش آموزانی که دوره متوسطه خود را از مهر ماه 91 آغاز کرده باشند سقف مجاز سنوات تحصیلی آنان حداکثر تا پایان بیست سالگی می باشد .

7 ) دانش آموزانی که قبل از سن 18 سالگی تمام ( سن مشمولیت ) مدرک دیپلم دوازدهم خود را دریافت نموده اند به شرط نداشتن غیبت می توانند در کنکور سراسری شرکت نمایند .

توضیحات این بند : دانش آموزانی که سن هفده سالگی و قبل از سن مشمولیت مدرک دیپلم نظام جدید سال داوزدهم خود را دریافت می کنند چنانه حداکثر تا 6 ماه پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام ( سن مشمولیت ) وارد دانشگاه شوند مجاز به ادامه تحصیل می باشند . در غیر اینصورت به دلیل ورودر به غیبت مجاز به ادامه تحصیل خود در دانشگاه نخواهند بود مگر اینکه در مدت 6 ماه معرفی ، از طریق دفاتر پلیس + 10 خود را به وظیفه عمومی معرفی نموده و دارای برگه اعزام به خدمت بدون غیبت باشند .

8 ) سربازان در حال خدمت به شرطی که دارای مدرک پیش دانشگاهی ( بصورت حضوری و پیوسته این مدرک را اخذ نموده باشند ) باشند به شرط آنکه در مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند .

9 ) سربازان در حال خدمت که دوره خدمت آنها حداکثر تا تاریخ 98/6/31 به پایان می رسد ( این دسته از داوطلبان در صورت پذیرش در دانشگاه در هنگام ثبت نام باید گواهی و یا کارت پایان خدمت خود را ارائه نمایند )

10 ) دانشجویان انصرافی در صورتی که سقف سنوات تحصیلی اولیه از ادامه تحصیل انصراف داده باشند از تاریخ انصراف آنها از دانشگاه قبلی تا پذیرش و ثبت نام در دانشگاه بیشتر از یکسال سپری نشده باشد می توانند شرکت نمایند با ذکر این نکته که از تاریخ 90/8/22 از امتیاز یک بار انصراف از دانشگاه استفاده نکرده باشند .

تذکرات مهم در رابطه با مقررات وظیفه عمومی

- مشمولان غائب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت قبولی نمیتوانند در دانشگاه ثبت نام نمایند .

- معافیت تحصیلی در هر مقطع فقط یک بار صادر میگردد بنابراین فارغ التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نمی باشند . در ضمن فارغ التحصیلان مقطع کاردانی مجاز به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نمی باشند ( کارشناسی پیوسته و بالاتر ) و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی مجاز به ادامه تحصیل در مقطع های بالاتر نیستند . ( کارشناسی ارشد پیوسته و بالاتر )

- دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان دوره سربازی و یا اخذ معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نیستند ( به جز افرادی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت اخراج شده اند )

- مشمولانی که در مقطع کاردانی  فارغ التحصیل شده اند حق شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری را ندارند و فقط می توانند در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته تحصیلات خود را ادامه دهند .

- سربازانی که در حال خدمت هستند در صورت قبولی در مقاطع کارشناسی و بالاتر می توانند از خدمت ترخیص شوند و در صورت قبولی در مقطع کاردانی ترخیص مجاز نمیباشد .

- دانشجویانی که در طول دوره تحصیل قصد انصراف از دانشگاه را دارند توجه داشته باشند ( با رعایت سقف سنوات اولیه تحصیلی ) که فقط یک بار حق انصراف از تحصیل را دارند . این دانشجویان توجه داشته باشند که در صورت تمایل برای پذیرش دوباره در دانشگاه جدید باید از زمان انصراف از تحصیل تا زمان پذیرش بیشتر از یک سال نگذشته باشد .

- سربازان در حین خدمت مجاز به تحصیل همزمان با خدمت سربازی نیستند و در صورت داشتن شرایط می توانند از خدمت ترخیص شوند .

طول مدت تحصیل برای دوره های مختلف به شرح زیر است

انواع سهمیه ها در کنکور سراسری 98

سهمیه ها در کنکور سراسری 98 شامل سهمیه مناطق ، سهمیه رزمندگان و ایثارگران ، خانواده شهدا و بهیاران می باشد . بیشترین سهمیه استفاده شده در کنکور سراسری مربوط به سهمیه مناطق 1 و 2 و 3 می باشد . در پست مربوط به سهمیه های کنکور سراسری در مورد انواع سهمیه ها به طور کامل توضیح داده شده است که توصیه می کنیم پست سهمیه های کنکور سراسری را مطالعه نمایید .

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 98

سازمان سنجش هر ساله در سه نوبت فرصت ویرایش اطلاعات کنکور سراسری را برای داوطلبان مهیا میکند که فرصت اول همزمان با ثبت نام کنکور سراسری 98  یعنی از تاریخ 11/24/ 97 لغایت 97/12/2 می باشد که داوطلبان پس از ثبت نام می توانند تمامی اطلاعات خود را ویرایش نمایند . فرصت دوم ویرایش در اسفند ماه می باشد و داوطلب می تواند در اسفند ماه در بازه زمانی اعلام شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org  نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند در این مرحله نیز داوطلب می تواند کلیه ی اطلاعات خود را ویرایش کند . مرحله سوم مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه است که در این مرحل فقط برخی از اطلاعات قابل ویرایش است در پست مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 98 به طور کامل در مورد شرایط ویریش ثبت نام توضیح داده شده است که میتوانید به این پست نیز مراجعه کنید . زمان دقیق ویرایش مجدد ثبت نام پس از اعلام از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود .

مهلت مجدد ثبت نام کنکور 98

اگر جزء داوطلبانی هستید که در مهلت قانونی موفق به ثبت نام در کنکور 98 نشده اید سازمان سنجش فرصت دوباره را در اسفند ماه برای داوطلبانی که نتوانسته اند ثبت نام کنند فراهم می کند که داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در کنکور 98 می توانند اقدام نمایند . درپست مهلت مجدد ثبت نام کنکور 98 به طور جامع در مورد شرایط ثبت نام در فرصت مجدد نیز به طور کامل توضیحات ارائه شده است . زمان دقیق ثبت نام مجدد پس از اعلام از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود .

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98

حدودا یک هفته قبل از برگزاری کنکور سراسری 98 کارت ورود به جلسه کنکور 98 منتشر می گردد که داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org  می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند . در این مرحله داوطلبان در صورتی که در اطلاعات کارت ورود به جلسه اشتباهی را رویت نمایند می توانند به صورت اینترنتی بعضی از اطلاعات را تصحیح کنند . داوطلبان دقت داشته باشند که در این مرحله بعضی از اطلاعات قابل ویرایش است و جهت ویرایش سایر اطلاعات باید به باجه های رفع نقص که در سراسر کشور همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه فعال می شود مراجعه نمایند و اطلاعات خود را ویرایش نمایند . در پست مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 98 به طور کامل در مورد شرایط و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه توضیح داده شده است .

زمان برگزاری کنکور سراسری 98

کنکور سراسری 98 یکی از آزمون های مهم برای داوطلبان نظام جدید و قدیم است . با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم در خرداد ماه احتمالا سازمان سنجش برای اینکه فرصت مناسبی برای داوطلبان مهیا نماید زمان برگزاری کنکور 98 را به دهه ی سوم تیرماه منتقل کند . زمان دقیق برگزاری کنکور 98 پس از اعلام از سوی سازمان سنجش کشور در این پست اطلاع رسانی خواهد شد .

خبر مهم : کنکور سراسری 98 در تاریخ 13 و 98/4/14 برگزار خواهد شد.