شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

داوطلبینی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 را دارند باید در مورد ضوابط ثبت نام در این آزمون اطلاعات کافی داشته باشند .

مشاوره شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

یکی از مهم ترین آزمون های دوره ی کارشناسی ارشد هر ساله توسط وزارت بهداشت برگزار می شود . داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور ارشد پزشکی 98 را دارند لازم است در مورد شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون اطلاعات کافی را کسب نمایند . با توجه به اینکه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 98 طبق سال های گذشته به صورت اینترنتی توسط وب سایت این وزارت خانه به آدرس sanjeshp.ir  برگزار می شود لازم است تمامی داوطلبان در مورد شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این آزمون اطلاعات کافی را کسب نمایند . در ادامه شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 به طور کامل توضیح داده می شود .

خبر تکمیلی: ثبت نام از ساعت 10 صبح روز 97/11/30 لغایت ساعت 16 روز 97/12/10 صورت می گیرد. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق sanjeshp.ir انجام می گیرد. آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 در تاریخ 98/3/30 و 98/3/31 برگزار خواهد شد.

شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

شرایط عمومی ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

شرایط ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 ذکر شده است شامل موارد زیر است :

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان که در قانون اساسی ذکر شده است -  برخورداری کامل از سلامت جسمی متناسب با رشته ی انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر -  داشتن تمامی شرایط عمومی که در آزمون های مختلف کشور متداول است  - عدم سوء پیشینه و نداشتن اشتهار به فساد اخلاقی - پذیرفتن قانون اساسی جمهوری اسلامی - عدم وابستگی به گروه های محارب و ملحد و هواداری آنها

شرایط اختصاصی ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد پزشکی 98 به شرح زیر است :

1 - داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری گروه پزشکی و یا مدارک بالاتر متناسب با آزمون ارشد ارشد پزشکی 98

2 - دانشجویان ترم اخر که متقاضی ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 هستند لازم است که گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی تا تاریخ 98/6/31 را ارائه دهند .

3 - هر یک از داوطلبان باید متناسب با مدرک تحصیلی خود در یکی از رشته های امتحانی که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد پزشکی 98 ذکر شده است ثبت نام نمایند . 

4 - کسانی که دارای مدرک معادل ، گواهی پایان دوره هستند کسانی که میانگین معدل کل کمتر از 12 در مقطع کارشناسی و افرادی که دارای مدرک تحصیلی که از طریق آزمون داخلی پذیرفته شده و این مدرک فقط دارای ارزش استخدام است مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98 وزارت بهداشت نیستند .

تبصره : دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که در سال های 77 تا 81 به دوره های مذکور راه یافته اند مجاز به تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر می باشند .

5 - عدم اشتغال به تحصیل همزمان دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد و سایر دوره ها ( ممنوعیت از تحصیل همزمان شامل دوره ی حضوری می باشد و ممانعتی برای دوره های غیرحضوری ( مجازی ) وجود ندارد )

6 - تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت پیوسته می باشد . ( داوطلبان شاغل قبل از ثبت نام موافقت نامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل را دریافت و آن را نزد خود نگه دارند تا در صورت پس از قبولی به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند )

7 - گذراندن همزمان طرح نیروی انسانی و اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نمی باشد .

8 - دانشجویان ترم آخر تنها در صورتی مجاز به ثبت نام هستند که تا تاریخ 98/6/31 فارغ التحصیل شوند .

9 - در صورتی که هر داوطلبی در کنکور ارشد 97 در دوره روزانه پذیرفته شده باشد مجاز به شرکت در کنکور ارشد 98 نمی باشد . ( این بند شامل کسانی که دردوره های شهریه پرداز پذیرش شده اند نمی شود )

10 - فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد که در مقطع کارشناسی ارشد از آموزش رایگان برخوردار بوده باشند در صورتی که مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود در آزمون ارشد پزشکی 98 در دوره های روزانه پذیرش شوند ملزم به پرداخت شهریه هستند .

11 - فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد که در مقطع کارشناسی ارشد از شهریه پرداخت کرده اند در صورتی که مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود در آزمون ارشد پزشکی 98 در دوره های روزانه پذیرش شوند شامل پرداخت شهریه نمی شوند و از تحصیل رایگان برخوردار هستند .

12 - در صورتی که در رشته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش کارشناسی ارشد باشد ( در صورتی که داوطلب در مقطع ارشد از آموزش رایگاه برخوردار بوده و یا شهریه پرداخت کرده باشد ) در صورت قبولی در دوره های روزانه شامل تحصیل رایگان می باشند و ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند .

13 - وزرات بهداشت به هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی کند

14 - دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم شده اند پس از تسویه با دانشگاه می توانند مجددا در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایند . ( این دنشجویان نمی توانند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته ی قبلی خود ثبت نام نمایند . )

15 - دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که از ادامه تحصیل منصرف شده اند و انصراف از دانشگاه داده اند پس از تسویه با دانشگاه می توانند مجددا در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایند . ( این بند شامل دانشجویان که در کنکور ارشد پزشکی 97 قبول شده اند نمی شود و این دانشجویان حق شرکت در کنکور ارشد پزشکی 98 را ندارند . )

16 - داشتن حداقل دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی برای بعضی از رشته ها مطابق با جدول شماره یک دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98 در بخش های بیمارستانی جهت شرکت در آزمون ارشد رشته های مذکور در دفترچه ثبت نام ضروری است ( این افراد تا تاریخ 98/6/31 باید دو سال سابقه بالینی را داشته باشند . )

17 - کسب حد نصاب پنجاه درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل سی درصد نمره کل آزمون جهت قبولی در آزمون ارشد پزشکی الزامی می باشد .

18 - هر گونه انتقال ، تغییر رشته و یا جا به جایی محل تحصیل ممنوع می باشد .

19 - سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی در آزمون ارشد پزشکی با سهم بیست درصد اعمال می شود 

20 - داوطلبان مرد از لحاظ مقررات وظیفه ی عمومی نباید منعی داشته باشند .

شرایط طرح نیروی انسانی ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

بعضی از شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 به شرح زیر است .

- داوطلبان رشته های پیراپزشکی که دارای طرح هستند یک بار میتوانند در دوران دانشجویی و یا در اولین آزمون پس از فراغت از تحصیل در کنکور ارشد پزشکی وزارت بهداشت 98 شرکت نمایند . این داوطلبان دقت نمایند در صورت پذیرفته شدن در آزمون تعهدات طرح مقطع کارشناسی آنها کماکان باقی می ماند . در صورتی که این افراد طرح خود را شروع کرده باشند در صورت قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 با دانشگاه محل خدمت تسویه و ادامه طرح به بعد از اتمام تحصیل موکول میشود .

 کلیه داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی که طرح خود را به اتمام رسانده اند و یا معاف شده می توانند با ارائه مدرک معافیت و یا پایان طرح در کنکور کارشناسی ارشد 98 وزرات بهداشت ثبت نام نمایند .

جهت مطالعه کلیه شرایط طرح نیروی انسانی به پست ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 مراجعه نمایید .