ثبت نام کنکور 97

در این بخش در مورد شرایط ثبت نام کنکور 97 ، زمان ثبت نام کنکور سراسری 97 ، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در کنکور ، زمان برگزاری کنکور 97 و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور توضیح داده خواهد شد .

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری 97

طبق اعلام سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور 97 در روزهای 1 تا 8 بهمن ماه اعلام شده است همچنین سازمان سنجش اعلام کرده است که زمان برگزاری کنکور سراسری 97 در روزهای 7 و 8 تیرماه سال 97 است . در این بخش علاوه بر معرفی و نحوه ثبت نام کنکور سراسری 97 در مورد دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دریافت دفترچه ثبت نام کنکور 97 و شرایط شرکت در کنکور سراسری را توضیح خواهیم داد .

 ثبت نام کنکور 97

زمان ثبت نام کنکور سراسری 97

طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور سراسری 97 در بازه ی زمانی 1 بهمن تا 8 بهمن مشخص شده است . بنابراین داوطلبان کنکور سراسری 97 با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت در مدت زمان مشخص شده برای ثبت نام کنکور 97 اقدام به ثبت نام اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش کنند. در صورتی که در این زمان موفق به ثبت نام کنکور سراسری 97 نشدید سازمان سنجش برای به جاماندگان از ثبت نام کنکور سراسری 97 فرصتی دوباره را در اسفند ماه برای ثبت نام مجدد کنکور 97 مهیا می کند که پس از اعلام زمان دقیق ثبت نام مجدد کنکور سراسری 97 توسط سازمان سنجش در سایت همکلاسی اعلام خواهد شد . 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 97

همانگونه که توضیح داده شد نحوه ثبت نام کنکور سراسری 97 از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد . برای ثبت نام در کنکور سراسری 97 دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد سوابق تحصیلی دیپلم لازم می باشد . جهت ثبت نام در کنکور سراسری 97 باید کارت اعتباری مربوط به ثبت نام در گروه های آزمایشی مورد نظر را خریداری نمایید . برای ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد 97 نیازی به تهیه کارت اعتباری نمی باشد جهت ثبت نام در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و تربیت دبیر باید کارت های اعتباری جداگانه تهیه نمایید . در پایان ثبت نام سیستم شناسه و کد رهگیری در اختیار دانش آموز قرار می دهد که باید در حفظ و نگه داری این کد دقت لازم را داشته باشد .

دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 97

پس از انتشار دفترچه ثبت نام کنکور 97 جهت دانلود و دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 97 می توانید در قسمت زیر کلیک کنید و یا به انتهای پست مراجعه کنید . زمان قرار گرفتن دفترچه ثبت نام کنکور 97 در سایت سازمان سنجش چند روز قبل از شروع ثبت نام کنکور 97 می باشد که به محض انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال 97 در سایت همکلاسی قرار خواهد گرفت . 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 97

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 97

شرایط عمومی ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 97 به شرح زیر می باشد :

الف) اعتقاد به اسلام و يا يكي از اديان تصريح شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.

ب) ملتزم بودن به احكام عملي اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات). تبصره 1 -ملاك وضع كنوني داوطلب در هنگام ثبت نام است. تبصره 2 -اقليتهاي ديني (اديان رسمي) مندرج در قانون اساسي، از اين شرط مستثني هستند (به شرط عدم تجاهر به نقض احكام اسلام).

ج) عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران. تبصره - در صورتي كه داوطلب سابقاً با نظام جمهوري اسلامي عناد داشته، بايد تغيير نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضويت در ساواك و فراماسونری و اعقاب آن بر اساس استعلامهاي انجام شده.

ه) عدم احراز فساد اخلاقي.

و) عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلي و تحصيلي در طول تحصيل يا زمان اشتغال (در صورت اشتغال قبلي).

ز) برخورداري از توانايي جسمي به تناسب رشته انتخابي و عدم اعتياد به مواد مخدر.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 97

شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 97 به این شرح است :

الف) داشتن ديپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قديم آموزش متوسطه و يا گواهينامه دوره پيش دانشگاهي كه حداكثر تـا تـاريخ 31/6/1397 اخذ شود و يا داشتن مدرك كارداني (فوق ديپلم).

تبصره 1 -دارندگان مدرك كارداني (فوق ديپلم) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي و دارندگان مدرك كارداني پيوسته آموزشكده هاي فنـي و حرفهاي وزارت آموزش و پرورش و همچنين آن دسته از داوطلبان مذكور كـه حـداكثر تـا 31/6/1397 در مقطـع كـارداني (فـوق ديـپلم) فارغالتحصيل ميشوند، حق ثبت نام در کنکور سراسری 97 را خواهند داشت.

تبصره 2 -فارغ التحصيلان دوره كارداني رشته های تحصيلي گروه آموزشي پزشكي به شرطي ميتوانند در آزمون سراسـري سـال 1397 شـركت نمايند كه خدمات قانوني مقرر را تا تاريخ 31/6/1397 و يا 30/11/1397 به پايان برسانند. بديهي است اين قبيل از فـارغ التحصـيلان در صورت موفقيت، به هنگام ثبت نام در رشته قبولي بايد گواهي پايان طرح نيروي انساني را ارائه نمايند.

تبصره 3 -فارغ التحصيلان دوره كارداني رشته هاي تحصيلي گروههاي آموزشي غير پزشكي حـداكثر تـا 31/6/1397 بـه شـرطي مـيتواننـد در آزمون سراسري سال 1397 شركت نمايند كه تعهدات و خدمات قانوني را انجام داده باشند.

ب) دانشجوي دوره روزانه (بجز دانشجويان مشمول تبصره هاي 2 و 3 بند الف) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي نباشد.

تبصره 1 -دانشجويان ورودي قبل از سال 1396 دوره روزانه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي (بجز دانشجويان مشمول تبصره هاي 2 و 3 بنـد الف) چنانچه واجد ديگر شرايط مندرج در اين دفترچه (مخصوصاً مقررات نظام وظيفـه) باشـند و حـداكثر تـا تـاريخ 1/12/96 از تحصـيل انصراف قطعي حاصل نمايند، حق ثبت نام و شركت در کنکور سراسری 97 را دارند.

تبصره 2 -دانشجويان اخراجي آموزشي موضوع موارد مرتبط آيين نامه آموزشي و همچنين دانشجويان دوره كارشناسي كه مدرك معادل كارداني (اعم از كارداني عمومي و يا كارداني) را اخذ نموده اند نيز مانند مقررات مربوط به دانشجويان انصرافي پس از تسويه حساب كامل بـا مؤسسـه ذيربط و همچنين اداره كل امور دانشجويان داخل و صندوق رفاه دانشجويان وزارت ذيربط و در صورت نداشتن مشـكل نظـام وظيفـه (بـراي برادران) حق ثبت نام داشته و محدوديتي در انتخاب رشته ندارند. بديهي است اين دسته از داوطلبان ميتوانند كليه تعهدات مربوط را پـس از اتمام تحصيلات خود به صورت يكجا به انجام برسانند.

ج ) بر اساس مصوبه جلسه مورخ 6/12/1362 شوراي عالي انقلاب فرهنگي (سـتاد انقـلاب فرهنگـي وقـت)، متقاضـياني كـه از سـال تحصـيلي 64-1363 به بعد، دو نوبت در آزمونهاي ورودي (دوره هاي روزانه) رشته هاي تحصيلي متمركز و يا نيمه متمركز پذيرفته شـده باشـند، حـق ثبت نام در آزمون سراسري سال 1397 را نخواهند داشت.

د ) پذيرفته شده دوره هاي روزانه آزمون سراسري سال 1396) اعم از رشته هاي متمركز و يا نيمـه متمركـز)، در صـورت ثبـت نـام و شـركت در کنکور سراسري سال 1397 ،منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره هاي غيرروزانه (نوبت دوم (شبانه)، نيمه حضوري، پيام نـور، غيرانتفـاعي، ظرفيت مازاد، پرديس خودگردان و مجازي) بوده و فقط در اين دوره ها گزينش خواهند شد. ضمن اينكه بر اسـاس توضـيحات بنـد 6 بخـش تعاريف مندرج در صفحه 3 همين دفترچه راهنما، ضمن تكميل فرم شماره 3) فرم انصراف مندرج در صفحه 44 (بايستي تا تاريخ 1/12/96 انصراف قطعي خود را از تحصيل اعلام نموده و مورد مربوط در بند 32 فرم تقاضانامه ثبت نام را نيز علامتگذاري نمايند. ( به پست راهنمای انصراف از دانشگاه مراجعه نمایید )

ه ) دانشجويان دورههاي نوبت دوم (شبانه)، نيمه حضوري، مجازي، ظرفيت مازاد و پـرديس خـودگردان دانشـگاههـا و مؤسسـات آمـوزش عـالي، دانشگاه پيام نور و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي ـ غيرانتفاعي و ... (بـه شـرط نداشـتن مشـكل نظـام وظيفـه بـراي بـرادران)، ميتوانند بدون انصراف از تحصيل در کنکور سراسري سال 1397 ثبت نام و شركت نمايند. بديهي است ايـن دسـته از داوطلبـان در صـورت موفقيت و قبل از ثبت نام در رشته قبولي جديد، لازم است از رشته قبولي قبلي خود انصراف قطعي حاصل نموده و گواهي مربوط (فرم انصـراف قطعي از تحصيل) را به مؤسسه ذيربط ارائه نمايند. لازم به توضيح است كه اين دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته محل قبولي قبلي خود را ندارند.

تبصره: دانشجويان دوره هاي فوق كه از معافيت تحصيلي استفاده ميكنند، به منظور ثبت نام و شركت مجدد در کنکور سراسـری لازم اسـت بـه ضوابط مربوط به مقررات وظيفه عمومي توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام نمايند.

کسانی که در مقطع کارشناسی در دوره روزانه تحصیلات خود را به پایان رسانده اند طبق رای دیوان عدالت اداری حق استفاده دوباره از تحصیلات رایگان را خواهند داشت . این دسته از افراد به پست تحصیل مجدد در رشته های پزشکی مراجعه کنند و شرایط مربوط به آن را به طور کامل مطالعه نمایند.

 در خصوص رشته هاي پزشكي، رعايت موارد ذيل الزامي ميباشد:

1 ) لزوم گذراندن طرح نيروي انساني براي دانش آموختگان مقاطع كارداني و بالاتر كه مشمول گذراندن طرح نيروي انساني ميباشند.

2 ) نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگانها و يا دستگاههاي اجرايي و نداشتن تعهد خدمت استفاده از سهميه مناطق محروم.

3 ) انجام تعهد آموزش رايگان و يا پرداخت هزينه های استفاده از آموزش رايگان در مقطع تحصيلات دانشگاهي قبلي.

در پایان به کسانی که قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند پست های مربوط به شرایط انصراف از دانشگاه و تحصیل مجدد رایگان را مطالعه نمایند همچنین جهت اطلاع کامل از تاثیر معدل در کنکور 97 و فهرست منابع سوالات کنکور 97 و بهترین منابع کنکور 97 به پست مربوطه مراجعه کنید . 

طبق خبر منتشر شده توسط سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری 97 در طی روزهای 7 تیر و 8 تیر سال 1397 می باشد 

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 1.73 مگابایت
منبع : همکلاسی
ی
یلدا امینی

ببخشید سوال داشتم:بنده پیام شناسه ثبت نامم رو حدف کردم حواسم نبود چجوری به دست بیارم دوباره شناسمو؟