دانلود جزوه جامع عربی یازدهم انسانی

جزوه جامع عربی یازدهم انسانی شامل قواعد و ترجمه ی درس به درس عربی سال یازدهم رشته ی انسانی می باشد.

توضیحات جزوه جامع عربی یازدهم انسانی

جزوه جامع عربی یازدهم انسانی که توسط استاد نعمت اله مقصودی آماده شده است ویژه دانش اموزان سال یازدهم انسانی در این بخش جهت دانلود قرار گرفت. در جزوه جامع عربی یازدهم انسانی قصد داریم به دو حوزه گرامر و واژه‌آموزی در متن بپردازیم. بنابراین در هر درس از کتاب عربی یازدهم انسانی، ابتدا واژه‌های مهم آن درس شرح می‌دهیم و نکات مربوط به هر یک در در جدولی که در ابتدای هر درس قرار داده شده، می‌آوریم. سپس به گرامر مربوطه خواهیم پرداخت؛ زیرا بر این باوریم که این قواعد در مرحله ترجمه جملات به‌کار گرفته می‌شوند. در پایان نیز «خلاصه یا چکیده»ای از مطالب ارائه شده را بیان کرده و پس از آن، در قالب «اختبر نفسك: خود‌آزمایی» میزان و کیفیت آموخته‌های دانش‌آموز سنجیده می‌شود.

دانلود جزوه جامع عربی یازدهم انسانی

درباره جزوه جامع عربی یازدهم انسانی

در این بخش به بررسی درس های کتاب عربی سال یازدهم خواهیم پرداخت و در ابتدا به بررسی متن و قواعد درس یک عربی یازدهم انسانی می پردازیم . متن درس اول عربی یازدهم انسانی با عنوان مواعظ قیمه آراسته به آيات 17 تا 19 سورۀ لقمان است. قواعد درس اول شناخت اسم تفضيل و اسم مکان است. موضوع متن درس دوم، آرايۀ ادبی تلميع است. قواعد درس دوم عربی یازدهم انسانی ، دربارۀ شناخت و ترجمۀ اسم فاعل، اسم مفعول و اسم مبالغه است . موضوع متن درس سوم، شگفتی های آفرينش خداوند است. انديشيدن در آفريده های خدا، در رهنمودهای بزرگان دين همواره تأکيد شده، با توجه به سن جوانی دانستنی هايی شنيدنی در متن آمده است که موجب ايجاد علاقه و انگيزه نسبت به درس می شود. قواعد این درس دربارۀ اسلوب شرط است. دانش آموز با نحوۀ ترجمۀ ادوات شرط  من ، ما، إن و إذا آشنا می شود. فعل شرط و جواب آن را تشخيص می دهد. ّ اما آموزش جزم از اهداف نيست.


متن درس چهارم، دربارۀ تاثیر زبان فارسی در عربی است. موضوعی که برای بیشتر دانش آموزان و دبیران جالب بوده است و در نظرسنجی ها خواستار چنین متنی در کتاب درسی بودند. بخشی در ادامۀ متن درس آمده است که تنها برای مطالعه است و از آن سؤال امتحانی طرح نـمی شود. قواعد درس چهارم، دو بخش است: بخش اول دربارۀ ترجمۀ درست اسم معرفه و نکره می باشد که به دو نوع معرفه، یعنی معرفه به ال و اسم علم پرداخته است متن درس پنجم، داستانی در ستايش راستگويی است . دانش آموز در قواعد درس پنجم با معادل هايی از ماضی استمراری، ماضی بعيد و مضارع التزامی آشنا می شود. متن درس ششم، اشاره به يک داستان تاريخی است. متن درس هفتم، دربارۀ اميد به زندگی است. جهت آشنایی با بهترین منابع کنکور یازدهم انسانی به پست مربوطه در بخش مشاوره مراجعه کنید .

نویسنده : نعمت اله مقصودی (عربی)
حجم : 6.33 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 3

ا
احسان سهرابیان

خیلی عالیه ممنون

N
N

معرکس

N
N

عالی. حرف نداره