جزوه فصل یازده زیست سوم ( استاد فرزانه )

فصل 11 زیست سال سوم دبیرستان ( تولید مثل و نمو در جانوران ) جزء فصل های مهم کتاب زیست سوم محسوب می گردد.

توضیحات جزوه فصل یازده زیست سوم

جزوه فصل یازدهم زیست سوم دبیرستان تالیف استاد جعفر فرزانه در این پست جهت دانلود داوطلبان کنکور تجربی قرار گرفت. جزوه فصل یازدهم زیست شناسی سال سوم دبیرستان به ارائه ای مطالب فصل تولید مثل در جانوران به شیوه ی کنکوری پرداخته است و در هر بخش از فصل 11 زیست سال سوم به توضیحات مفهومی متن و ترکیب آن با فصل های دیگر زیست شناسی پرداخته است و از جدول های مقایسه ای که بخش بسیار مهمی برای یادگیری مطالب است استفاده نموده است و در پایان هر موضوع تست های کنکور سراسری خارج و داخل کشور را برای ارزیابی دانش آموزان از آنچه که در مورد فصل یازدهم زیست سوم دبیرستان فرا گرفته اند آورده شده است. از نکات مهم که باعث اهمیت مطالعه ی این جزوه می شود این است که سبک و روش طرح سوالات کنکور را رعایت کرده است و بر این شیوه مطالب نوشته شده است.

 جزوه فصل یازده زیست سوم ( استاد فرزانه )

بودجه بندی فصل یازده زیست سوم

فصل یازدهم زیست شناسی سال سوم دبیرستان را می توان یکی از فصل های مهم کتاب زیست سوم همانند فصل ژنتیک دانست . در بررسی بودجه بندی فصل یازدهم زیست سوم در کنکور سالیان اخیر می بینیم که از فصل تولید مثل در جانوران هر ساله حداقل دو تست و حداکثر سه تست مطرح شده است که نشان از اهمیت این فصل برای طراحان را نشان می دهد و لازم است که دانش آموزان فصل 11 زیست سوم را به طور کامل مطالعه نمایند و برای مظالعه باید از درسنامه های قوی استفاده نمایند و علاوه بر درس نامه های قوی باید از منبع های تستی منطبق بر سوالات کنکور سراسری هم استفاده نمایند.

همان گونه که در بالا توضیح داده شد تهیه منابع مطالعاتی که بر سبک سوالات کنکور سراسری مطالب را توضیح داده باشد بسیار مهم است زیرا در کنکور چند سال اخیر با سبک جدید طرح سوالات مواجه بوده ایم و تنها دیگر حفظ مطالب نمی تواند باعث موفقیت داوطلب در کنکور سراسری شود بلکه تسلط بر مفهوم مطالب و توانایی ترکیب مطالب فصل های مختلف نیز بسیار مهم شده است و سوالات بر این شیوه مطرح می گردد بنابراین لازم است که داوطلبان شیوه ی مطالعاتی خود را تغییر دارد و بر مفهوم و ترکیب مطالب تکیه نمایند . درس زیست شناسی نیز از این مسئله مستثنی نیست و ترکیب کردن فصل ها و استفاده از مفهوم مطالب در طراحی سوالات کنکور سراسری بسیار استفاده می شود و لازم است که دانش آموزان این شیوه مطالعه را رعایت نمایند.

نویسنده : جعفر فرزانه
حجم : 2.7 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 6

N
N

گوه نیست

N
N

زیاد نیست تعداد صفحاتش؟

N
N

رمزگردانی ها و خلاصه برداریش عالیه

N
N

فونتش خوب نیست ؛ از این فونت استفاده نکنید.

N
N

میریم ب استقبالش خدا کنه واضح ودرست حسابی باشه

N
N

خوبه