جزوه فصل چهار فیزیک دهم ( دما و گرما )

فصل دما و گرما فیزیک دهم جزء فصل های مهم کتاب فیزیک سال دهم محسوب میگردد.

توضیحات جزوه فصل چهار فیزیک دهم

جزوه فصل چهارم فیزیک سال دهم تحت عنوان دما و گرما توسط استاد حاتم آبادی تهیه و نوشته شده است . جزوه فصل چهارم فیزیک دهم متوسطه قابل استفاده برای دانش آموزان و داوطلبین هر دو رشته ی تجربی و ریاضی می باشد. جزوه فصل چهارم فیزیک سال دهم دارای درس نامه ای جامع درباره موضوعات مطرح شده در فصل دما و گرما فیزیک دهم می باشد و مولف سعی کرده است که با توضیحات کامل و کافی دانش اموزان را به تسلط کافی بر مطالب فصل چهار فیزیک دهم برساند البته در کنار جزوه فیزیک دهم فصل چهار دانش آموزان باید مثال های تشریحی و مثال های تستی زیادی نیز حل نمایند تا به توانایی کافی برای پاسخ گویی به سوالات فصل 4 فیزیک دهم برسند.

 جزوه فصل چهار فیزیک دهم ( دما و گرما )

 درباره فصل چهار فیزیک دهم

درفصل چهار فیزیک دهم بیشتر ازکمیت های نرده ای دما گرما استفاده می کنیم. برخی کمیت ها و ویژگی های گفته شده در ان نیازمند فصل ویژگی های فیزیکی مواد است. بنابراین توصیه می شود که حتما این فصل رو مطالعه کنید. سایر مطالب فصل 4 فیزیک دهم شامل دما و دماسنجی ، انبساط گرمایی ، گرما ، تغییر حالت های ماده ، روش های انتقال گرما و قوانین گاز ها می باشد. دراین فصل از تعادل گرمایی تحولات اثرگرما برجامدات ویژگی های اب وانتقال گرما صحبت می کنیم. و همانگونه که گفته شد در نهایت از قانون گازها وروابط ان صحبت می کنیم. اگر به بودجه بندی فصل دما و گاز در کنکور سال های اخیر نگاهی بیاندازیم می بینیم که این فصل در دو رشته رشته ی ریاضی و تجربی دارای سهم قابل توجهی از سوالات بوده است بنابراین لازم است که دانش اموزان این فصل را با دقت و توجه ویژه ای مطالعه نمایند با با حل سوالات تستی زیاد به تسلط کامل بر این فصل برسند.جهت مشاهده ی درسنامه های دیگر فیزیک دهم همانند فصل اول فیزیک دهم و فصل دوم فیزیک دهم به قسمت جزوه های فیزیک مراجعه نمایید.

انچه  که در مورد فصل دما و گرما و سایر فصل های فیزیک دهم اهمیت دارد متن کتاب درسی و تمرین ها و پرسش های مطرح شده در فصل و در نهایت مسائل مطرح شده در انتهای فصل می باشد که دانش آموزان باید تمام موارد ذکر شده را مطالعه نمایند زیرا علاوه بر اینکه این مطالب بر برای امتحان مهم است بسیار مورد توجه طراحان سوالات بوده و از این مسائل در طرح سوالات کنکور سراسری استفاده می شود. در نتیجه به دانش اموزان هر دو گروه ازمایشی تجربی و ریاضی توصیه می شود که این قسمت ها را نیز به خوبی مطالعه نمایند

نویسنده : دکتر حاتم آبادی (فیزیک)
حجم : 2.72 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 14

ا
امیرعلی

خوب بود . راضی ام

ا
امیرحسین

مرسی از زحمتتون خیلی خوب و عالی

س
سیما هستم

بسیار سپاسگزارم

م
مریم سادات

بسیاااااار قددردان محبت شما هستیم... جزوه عالی هستش... امیدوارم موفق و شادان و سربلند باشید استفاده کردم

ع
عسل

جالب بود و خوب

r
reza a.b

خوبه خیلی ممنون

❥Reyhaneh❥

❧Thanks a lot. That was great

آ
آذین غفاری

اینکه از هر فصل یه نکاتی برای آشنایی ما باشه عالیه واقعا ممنونمم

ع
علی کیانی

درود بر شما و استاد گرانقدر جناب آقای حاتم آبادی

N
N

the best

N
N

عالی

N
N

عالی

N
N

واقعاً عالی واز همه هم کلاسی ها متشکرم

N
N

great....

س
سید رضا فاطمی

من با نظر شما کاملا موافقم و از این سایت عالللللیییی ممنونم