جزوه فصل چهار زیست پیش

در این قسمت جزوه ای خلاصه از نکات فصل چهارم زیست پیش ارائه شده است

توضیحات جزوه فصل چهار زیست پیش 

جزوه نکات فصل چهار زیست پیش دانشگاهی تجربی که شامل نکات طلایی فصل تغییر و تحول گونه ها است در این پست جهت دریافت قرار می دهیم. با توجه به اینکه فصل چهار زیست پیش دانشگاهی از لحاظ محتوا نسبت به آنچه که دانش اموزان در فصل ها و کتاب های زیست سال های گذشته مطالعه می کردند متفاوت است لذا شاید مطالعه آن نیز برای دانش اموزان کمی خسته کننده باشد و نویسنده با توجه به این موضوع  به ارائه ی نکات کلیدی و مهم فصل تغییر و تحول گونه ها پرداخته است  . دانش اموزان و داوطلبان کنکوری باید حتما ابتدا متن کتاب درسی را بخوانند و سپس به جزوه فصل چهار زیست پیش دانشگاهی مراجعه نمایند زیرا منبع اصلی طرح سوال در کنکور سراسری متن کتاب های درسی می باشد  و شما زمانی مجاز به استفاده از جزوه ها  و کتاب های کمک درس هستید که ابتدا به متن کتاب درسی به طور کامل تسلط پیدا کرده باشید.

 جزوه فصل چهار زیست پیش

 بودجه بندی فصل چهار زیست پیش 

همانند روال معمول به بحث مهم بودجه بندی کنکور تجربی در مورد فصل ها می پردازیم و در این بخش بودجه بندی فصل چهار زیست پیش دانشگاهی می پردازیم . هدف از بررسی بودجه بندی این است که ما بدانیم که فصل ها مهم است و اینکه بدانیم فصل هایی که از نظر ما مهم نبوده و سهم کمی در سوالات داشته اند در چه کنکوری با تعداد قابل توجه سوالات کنکوری ها را غافل گیر کرده اند. فصل چهار زیست پیش دانشگاهی با افت و خیز زیادی در تعداد سوالات کنکور سراسری سال های گذشته داشته و در بعضی از موارد اصلا سوالی از آن مطرح نشده و در بعضی از سال ها مانند کنکور 94 دو تست از آن مطرح شده است و نکته ی بسیار مهم و حیاتی را به داوطلبان کنکور یاداور می شود که  تک تک فصل های کتاب زیست در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی مهم می باشد و نباید از مطالعه ی آن غفلت نمود.

فصل تغییر و تحول گونه همانند فصل پیدایش و گسترش گونه ها دو فصل از کتاب زیست پیش دانشگاهی هستند و در برخی از موارد دیده شده که دانش آموزان از مطالعه ی ان صرف نظر می کنند و ترجیح می دهند که زمان مطالعاتی آن را به فصل های دیگر اختصاص دهند و این در حالی است که مطالب این فصل بسیار ساده و روان است و با مطالعه کتاب زیست پیش دانشگاهی به راحتی می توان سوال های مربوط به این فصل ها را پاسخ داد با ذکر نکته ی مهم که سهم هر کدام از این فصل ها در کنکور 96 یک سوال بوده است.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 3 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0