جزوه فصل هشت زیست پیش دانشگاهی ( شارش انرژی )

فصل شارش انرژی در جاندران از کتاب زیست شناسی پیش دانشگاهی یکی از مهم ترین فصل های این کتاب است که هر ساله سهم قابل ملاحظه ای از سوالات کنکور زیست را به خود اختصاص می دهد.

توضیحات جزوه فصل هشت زیست پیش دانشگاهی

جزوه فصل هشت زیست پیش دانشگاهی که توسط استاد سیاحی تالیف شده جزوه ای جامع و کنکوری درباره ی فصل شارش انرژی در جانداران است. جزوه فصل هشت زیست پیش دانشگاهی سعی کرده است تا با آموزش تمامی نکات ومفاهیمی که در فصل شارش انرژی مطرح شده است مشکلات دانش آموزان و داوطلبان را در این فصل حل نماید . در مقدمه ی جزوه فصل 8 زیست پیش دانشگاهی نویسنده بیان نموده که  در این فصل آروم آروم طوری شما رو با دنیای شارش انرژی در جانداران آشنا خواهم کرد که سختی این فصل رو احساس نکنید که هیچ،این فصل به نقطه قوتد شما در زیست شناسی تبدیل بشه. جزوه فصل هشت زیست پیش دانشگاهی سعی نموده تمام نکات و توضیحات متن و شکل های فصل هشت زیست پیش دانشگاهی را به طور کامل توضیح دهد. در انتهای جزوه شارش به بررسی سوالات کنکور سراسری سال های قبل پرداخته شده است.

 

 درباره فصل هشت زیست پیش دانشگاهی

فصل شارش انرژی زیست پیش دانشگاهی یکی از مهمترین فصل های زیست پیش دانشگاهی می باشد و همواره مورد توجه طراحان بوده است .در بودجه بندی فصل هشت زیست پیش دانشگاهی به نظم خاصی در تعداد سوالات مواجه نیستیم ولی به طور میانگین هر ساله سه تست از این فصل مطرح میشود ولی در بعضی از کنکور ها مانند کنکور 94 شش تست از این فصل مطرح شده است و نشان می دهد که فصل شارش انرژی دارای اهمیت بالایی است. طراحان کنکور شیفته ی فصل هشت زیست پیش دانشگاهی هستند. حداقل ۳ تست و گاه تا 6 تست از فصل شارش انرژی رو در میان سوالات کنکور سراسری شاهد هستیم. خصوصا سال های اخیر که طراحان دلبند به نقطه ضعف بچه ها در این فصل پی بردن.اما در جزوه شارش انرژی سعی شده است این نقاط ضعف برطرف شود.

فصل شارش انرژی از دو بخش اصلی تشکیل شده. بخش اول چگونگی تولید و ذخیره انرژی خورشید به صورت قند در جانداران فتوسنتز کننده! (یعنی بخش های ۱ تا ۵)و بخش دوم چگونگی آزاد شدن انرژی ذخیره شده در قند به ATP برای استفاده این مولکول در سرتاسر بدن جاندارن. (بخش های ۶ تا ۸) . همان گونه که می دانید رونده طراحی سوالات زیست شناسی به صورت مفهومی و ترکیبی می باشد و دانش آموزی موفق است که روش مطالعه ی خود را از حالت حفظ کردن مطالب به ترکیب و مفهومی مطالعه کردن تغییر دهد و حل سوالات تستی تالیفی که بر پایه ی سوالات کنکور سراسری تالیف شده باشد.

نویسنده : علیرضا سیاحی
حجم : 16.67 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 7

م
مائده

! THANKS

د
دلارام

عاااااااالیع......اجرتون با خدا ......تشکر از شما استاد گرامی بابت زحماتتون

N
N

اقای حیدری جزوه شما چطوره میشه بیشتر بگین راجب هزینشم بگید

N
N

عاااالی

N
N

ممنون یاشیاسیز

N
N

خیلی عالیه

N
N

عالییی معرکه

E
ERFAN

واقعا هم عالیه