جزوه فصل دوم زیست سوم ( استاد متاعی )

فصل دو زیست سوم هر ساله موردتوجه طراحان کنکور سراسری بوده و با توجه به بودجه بندی این فصل در طی سال های گذشته به طور میانگین هرساله دو تست را به خود اختصاص داده است که اهمیت این فصل را میرساند.

توضیحات جزوه فصل دوم زیست سوم

امروز جزوه فصل دوم زیست سوم که توسط دکتر متاعی نوشته شده است را برای شما دانش آموزان و کنکورهای قرار دادیم. در جزوه فصل دو زیست سوم مطالب متن بصورت کامل توضیح داده شده است و توضیحات تصاویر فصل دستگاه عصبی نیز به طور مفصل شرح داده شده است . همچنین قسمت هایی از فصل دستگاه عصبی که با سایر فصل ارتباط دارد در این جزوه بصورت کامل مطرح شده است و جهت تسلط بیشتر کنکوری ها جداول مقایسه ای نیز در جزوه زیست سوم فصل دو قرار داده شده است

 جزوه فصل دوم زیست سوم ( استاد متاعی )

بودجه بندی سوالات فصل دوم زیست سوم در کنکور

اگر نگاهی به بودجه بندی فصل دو زیست سوم در سال های اخیر داشته باشیم میبینیم که این فصل از لحاظ تعداد سوالات روند ثابتی نداشته و بعضی سال ها یک تست و بعضی ازکنکور ها سه تست از آن مطرح شده اما به طور میانگین دو تست از فصل دستگاه عصبی معمولا مطرح میشود. در کنکور سراسری 96 فصل دوم زیست سوم دو تست را به خود اختصاص داده است .

 با توجه به تعداد سوالات درس زیست شناسی در کنکور سراسری و همچنین تعداد فصل های کتاب زیست میتوان گفت که فصل دستگاه عصبی سهم خوبی از سوالات را شامل میشود و اگر نگاهی به ساختار فصل دو زیست سه داشته باشیم میتوان گفت که در صورت مطالعه مفهومی آن پاسخگویی به سوالات آن بسیار راحت خواهد بود.

در سال های گذشته تغییرات بسیار زیادی در سوالات زیست شناسی داشته ایم و ترکیب فصل های مختلف برای طراحی سوالات بسیار مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که در کنکور سراسری 96 در درس زیست شناسی 9 تست بصورت ترکیبی مطرح شده است. در اینجا این نکته بسیار مهم است که باید همه ی داوطلبین کنکور به آن توجه نمایند که از مطالعه منابع و کتاب های استفاده کنید که بر شیوه ی سوالات کنکور سراسری که بر مفهومی و ترکیبی بودن استوار است استفاده کنند

فصل دو زیست سال سوم در مورد دستگاه عصبی بحث میکند. در ابتدا این فصل در مورد ساختار نرورن ها توضیح می دهد و در بخش های بعدی به فعالیت نرورن ها ، دستگاه عصبی مرکزی و محیطی و دستگاه عصبی اشاره میکند. انچه که مسلم است درس زیست شناسی  اولین و مهم ترین درس برای داوطلبان رشته ی تجربی میباشد و باید کنکوری های عزیز روش مطالعه خود را بر شیوه مفهوم و ترکیب فصل ها قرار دهند و فقط به حفظ کردن مطالب کتاب زیست شناسی اکتفا نکنند.

نویسنده : کسری متاعی
حجم : 1.45 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 3

N
N

خیلی عالیه

N
N

بسیار عالی مرسی

N
N

عالی بود