جزوه فصل ده زیست پیش دانشگاهی ( آغازیان )

فصل آغازیان جزء فصل های مهم زیست پیش دانشگاهی می باشد .از نکات مهم در این بخش توجه به قید های برخی ، بعضی و ... می باشد که در طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه طراحان سوالات کنکور سراسری قرار گرفته است .

توضیحات جزوه فصل ده زیست پیش دانشگاهی

جزوه فصل ده زیست شناسی پیش دانشگاهی کاری از استاد فداکار که شامل نکات طلایی و ترکیبی از فصل آغازیان است . در فصل ده زیست پیش دانشگاهی نکات ریز فصل آغازیان به طورکامل توضیح داده شده است ونکات ترکیبی این فصل که از فصل های مهم کتاب زیست سال پیش دانشگاهی می باشد توضیح داده شده است. فصل آغازیان دارای نکات و اسامی زیادی می باشد و نویسنده از طریق رمزگزاری اسامی سعی کرده است تا یادگیری نکات در ذهن باقی بماند همچنین چرخه های مهمی که در فصل آغازیان توضیح داده شده است را به طور کامل و موشکافانه بررسی کرده است.

 

 درباره فصل ده زیست پیش دانشگاهی 

فصل ده زیست پیش دانشگاهی یکی از فصل هایی است که همواره مورد توجه طراحان سوالات کنکور تجربی بوده است و اگر به بودجه بندی فصل آغازیان در سال های اخیر نگاهی بیندازیم می بینیم که به طور میانگین هر ساله سه تست از این فصل مطرح شده است و در بودجه بندی کنکور تجربی 96 نیز سه تست از فصل آغازیان مطرح شده است. با توجه به تعداد تست های مطرح شده از فصل 10 زیست پیش دانشگاهی میبینیم که توجهی مخصوصی به این فصل می شود و دانش آموزان باید مطالعه این فصل را به صورت کامل انجام دهند.

 در سال های اخیر سوالات مقایسه ای در کنکور تجربی درس زیست شناسی زیاد شده است که به یک مثال در مورد کنکور تجربی 96 می پردازیم .

کدام گزینه برای پر کردن عبارت زیر مناسب است؟ ( کنکور تجربی 96 )

در چرخه ی زندگی کاهوی دریایی ...... چرخه ی زندگی کپک مخاطی پلاسمودیومی .... ایجاد می شود.

  • همانند – از ادغام گامت های تاژک دار ، سلول های دیپلوئیدی
  • همانند – با میوز هر سلول دیپلوئیدی ، سلول های متحرک هاپلوئیدی
  • برخلاف – به دنبال میتوز هر سلول هاپلوئیدی متحرک ، ساختاری پر سلولی
  • برخلاف – از روییدن هاگ در شرایط مساعد ، سلول های متحرک هاپلوئیدی

این سوال تنها یک نمونه از چندین سوال مقایسه ای است که در کنکور تجربی 96 مطرح شده بود و در کنکور سراسری سال های قبل نیز از سوال های مقایسه ای زیاد استفاده می شود. دانش اموزی موفق است که علاوه بر تسلط کامل بر مطالب یک فصل باید بتواند مطالب یک فصل را برای فصل های مرتبط نیز ترکیب کند و دقیقا طرح سوالات کنکور نیز به همین روش می باشد و تنها حفظ کردن مطالب نمیتواند باعث موفقیت دانش اموز شود بلکه باید بتواند مطالب را با هم مقایسه و ترکیب نماید و مفهوم مطالب را نیز درک کند .

نویسنده : الیاس فداکار
حجم : 3.62 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 10

N
N

عالی

ن
نیشتمان

وای فوقالعاده بود . خداییش همه چی توش بود هرچی ک برا تست زدن این فصل لازمه توش بود . بعد خوندن جزوتون این فصلو 92 درصد زدم. ای کاش بشه برا باقی فصلای پیشم همین کارو کنید

N
N

خوبه

N
N

خیلی خوب وکوتاهه.واقعاواسه جمع بندی خوبه

N
N

من دان کردم اماچرابالانمیاره،آیا؟؟؟؟

N
N

انشالله ک خوب باشه

N
N

لطفا جزوه آقای فداکار برای قارچ ها و فتوسنتز هم بگذارید

N
N

عالی بودش واقعا عالی

N
N

اگه جزوهێ اقاێه جوادی رو بزاڕین برای این سه فصل اخره زیست ممنون می شم

N
N

میشه جروه ب فردین جوادی رو هم بزارین براز این بخش؟لطفا