جزوه زیست دهم فصل یک

فصل اول زیست شناسی سال دهم فصلی پایه ای و مهم برای یادگیری مفاهیم زیست شناسی است. این فصل میتواند تصویر بسیار خوب و کلی از مباحث زیست شناسی در ذهن شما ایجاد کند.

جزوه زیست دهم فصل یک رشته ی تجربی

در جزوه زیست دهم فصل یک به طور اجمالی در مورد زیست شناسی و حوزه های فعالیت آن بحث میکند.اهمیت فصل اول زیست دهم در کنکور سراسری نسبت به سایر فصل های زیست شناسی کمتر است اما باید داوطلبان کنکور سراسری رشته ی تجربی این فصل را هم مطالعه نمایند زیرا احتمال طراحی سوالات کنکور از تمام فصل های زیست شناسی امکان دارد. سوالات زیست شناسی کنکور تجربی بالاترین ضریب سوالات را در بین سوالات اختصاصی دارند و یکی از مهم ترین و اساسی ترین دروس در قبولی داوطلب کنکور رشته ی تجربی میباشد. اطلاع دقیق از بودجه بندی سوالات زیست شناسی کنکور سراسری برای موفقیت و کسب درصد بالا در درس زیست کنکور بسیار مهم است زیرا بعضی از فصل های زیست نسبت به سایر فصل ها به دلیل اهمیت بیشتر طراحان کنکور سراسری بیشتر مورد سوال قرار میگیرند .

 جزوه زیست دهم فصل یک

توضیحات جزوه زیست دهم فصل یک

فصل اول زیست شناسی سال دهم متوسطه که در کتاب زیست دهم با نام زیست شناسی دیروز و امروز و فردا قرار گرفته است در مورد مرزهای حیات ، زیست شناسی نوین که شامل شاخه های مهندسی ژنتیک ، زیست شناسی در خدمت انسان و سایر موارد میباشد.با توجه به ساختار کلی این فصل و مباحث پایه ای و مهمی که در آن مطرح شده حتما باید با دقت و توجه ویژه ای مطالعه شود و با مطالعه ی این فصل میتوانید تصویر بسیار خوب و کلی از مباحث زیست شناسی داشته باشید. در این جزوه چیدمان مطالب به صورتی است که دانش اموز میتواند علاوه بر فراگیری مطالب در صورت نیاز میتواند به سرعت مطالب آموخته شده را مرور کند و برای آزمون فصل اول زیست دهم آماده شوید

در سال های اخیر روند طراحی سوالات کنکور تجربی تغییر بسیاری کرده است و طراحان بیشتر بر مفهومی بودن سوالات تکیه میکنند و درس زیست شناسی در کنکور سراسری نیز بر همین روال مورد سوال قرار میگیرد.ترکیب فصل های مختلف زیست شناسی ، مفهومی بودن سوالات ، مقایسه و تعمیم بخش های مختلف زیست شناسی بسیار در سوالات مورد توجه قرار میگیرد.

آنچه که دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری تجربی در سوالات زیست شناسی  به آن توجه داشته باشند این است که تمام مطالب بیان شده در کتاب زیست شناسی برای طراحان سوالات کنکور بسیار اهمیت دارد و از نکات بسیار ساده و جزئی مطرح شده در کتاب سوالات بسیار مفهومی می توانند طراحی کنند. به طور مثال در مورد نوزاد پروانه مونارک توضیحی کوتاهی داده شده که شاید بعضی از دانش اموزان نسبت به آن بی اهمیت باشند این در حالی است که طراحان سوالات کنکور سراسری از هیچ بخش کتاب غافل نمیشوند و این به بخش های جزئی کتاب همانند بخش های مهم می نگرند. در نتیجه به داوطلبان توصیه میشود حتما تمام بخش های کتاب زیست شناسی را به طور دقیق و مفهومی مطالعه نمایند.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0.69 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 24

A
A

بسیار عاالیییی..❤

س
سارابیا

به گونه ای عالی است که در توصیف ان ناتوان میامنم

N
N

واقعا عالیییییههههه خیللللیییی مممنننونننمم اززتووونن

ف
فداییان اسلام

باسلام و درود و خسته نباشید ازتون خیلی خیلی تشکر می کنم،دو ماه دنبال این جور جزوه ای بودم خدا مردگانتون رو بیامورزه و رحمت کنه انشاء الله همیشه موفق و سربلند باشی

N
N

very nice

N
N

عالب

N
N

خیلی هم خوب

N
N

عالی

N
N

عالی

N
N

عالی

ا
افشین

مطلب خوبی بود ....

N
N

N
N

عالییی

N
N

عالی دبیر

N
N

عالیه

N
N

لطفا فصل های دیگه رو هم بزارید

N
N

خوب واقعا عالی

N
N

فوق ال عاده بود. لطفا فصل هاز بعدی رو هم بزارید .همچنین درس های دیگه هم نیز بزارید

N
N

عالی

N
N

خوبه

N
N

عالی بود

N
N

خوبه

N
N

عالی

N
N

عالی