جزوه زیست دهم فصل اول

در جزوه زیست دهم فصل اول که به روش پرسش و پاسخ آماده شده است قید ها و نکات مهم کنکوری این فصل بیان شده است.آنچه که اهمیت دارد و داوطلبان کنکور باید به آن توجه کنند این است که تمام فصل های کتاب زیست شناسی در کنکور سراسری مهم است.

جزوه زیست فصل اول به روش پرسش و پاسخ

در توضیحات جزوه زیست دهم فصل اول به روش پرسش و پاسخ در ادامه بحث خواهیم کرد. ابتدا در مورد اهمیت کتاب زیست دهم رشته ی تجربی توضیحاتی داده شود. درس زیست شناسی در کنکور سراسری مهمترین درس برای داوطلبان رشته ی تجربی است البته سایر دروس کنکور تجربی نیز اهمیت خود را دارند. با توجه به تغییرات کتاب های درسی در سال های گذشته و ایجاد پایه متوسطه دوم ساختار کتاب ها به طور کامل تغییر پیدا کرده است . به طور کلی کتاب زیست دهم با توجه به ساختار آن میتواند بسیار مورد توجه طراحان سوالات کنکور سراسری تجربی قرار بگیرد و همچنین به دلیل بیان مطالب پایه ای در آن مطالعه ی آن برای یادگیری کتاب های زیست سال های بالاتر مهم است.

جزوه زیست دهم فصل اول

درباره جزوه زیست دهم فصل اول به روش پرسش و پاسخ

در مورد جزوه زیست دهم فصل اول به روش پرسش و پاسخ ، قید ها و نکات مهم کنکوری در این جزوه بیان شده است.سوالات در قالب عبارات درست و نادرست و سوالات تستی و سر فصل های مهم فصل اول زیست دهم در این جزوه بیان شده است. این فصل در واقع برای آشنایی دانش آموزان با حیطه علم زیست شناسی و چگونگی استفاده آن در زندگی  تدوین شده است و این فصل برای درک کلی از زیست شناسی فصل مهمی می باشد

کتاب زیست شناسی سال دهم در هفت فصل تدوین شده  است که شامل سه گفتار است که  گفتار اول در مورد زیست شناسی چیست و گفتار دوم در مورد زیست شناسی نوین و گفتار سوم درباره ی زیست شناسی در خدمت انسان به بحث می پردازد. در گفتار اول در مورد مسائلی همچون محدوده علم زیست شناسی  و سطوح مختلف حیات و در گفتار دوم  و سوم به ترتیب در مورد مطالبی مانند  فناوری و تامین غذا و انژری برای انسان بحث میشود.

سوالات بسیاری در ذهن دانش آموزان سال دهم وجود دارد که نحوه ی طراحی سوالات کنکور با توجه به تغییر نظام آموزشی چگونه خواهد بود. در جواب این سوال باید گفت که اصول طراحی سوال که مبتنی بر مفهومی و ترکیبی بودن است تغییر نمیکند و شیوه طراحی سوالات همانند سال های قبل خواهد بود و داوطلبان باید منابع را بصورت مفهومی مطالعه نمایند. بر طبق روند سوالات کنکور تجربی در سال های اخیر بعضی از فصل ها نسبت به سایر فصل ها مهم تر است اما آنچه که داوطلبان کنکور باید به آن توجه کنند این است که حتی یک تست هم برای قبولی دانش آموز در کنکور مهم است و باید داوطلبان کنکور تمام فصل ها را مطالعه کنند.

نویسنده : تراب قنبری (زیست)
حجم : 1.64 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 4

س
سوگند

زحمت کشید خسته نباشید فقط بهتر میشد که به صورت یه فایل یا عکس باشه بازم مچکرم

س
سینا

واقعا عالی سایر فصل ها هم قرار بدین از این استاد

N
N

بسیار عالی است

N
N

این جزوه واقعا عالی و بدون نقصه