جزوه ریاضی دهم فصل اول رشته ی تجربی

فصل اول کتاب ریاضی سال دهم شامل مباحث مجموعه های متناهی و نامتناهی ، متمم یک مجموعه و الگو و دنباله و دنباله های حسابی و هندسی می باشد.

جزوه ریاضی دهم فصل اول رشته ی تجربی

امروز جزوه ریاضی دهم فصل اول را برای شما دوستان عزیز آماده کرده ایم.در تالیف کتاب ریاضی دهم و فصل اول ریاضی سال دهم سعی شده که دانش آموز مطالبی را که در فصل ها و سال های بعد هم به آن نیاز دارد بیاموزد.در واقع یادگیری کامل مطالب کتاب ریاضی سال دهم امری ضروری می باشد تا با تسلط بر آن و کتاب های ریاضی سال بعد به راحتی بتوانید به سوالات کنکور جواب دهید.

 جزوه ریاضی دهم فصل اول

توضیحات درباره جزوه ریاضی دهم فصل اول

در جزوه ریاضی دهم فصل اول که توسط استاد لطفی نژاد تالیف شده است ابتدا درسنامه ی هر بخش بصورت خلاصه و مفید بیان شده است و بعد از آن به ترتیب سوالات تشریحی و سپس تستی در هر بخش که شامل سوالات تالیفی و سوالات کنکور سراسری سال های قبل می باشد برای تسلط بیشتر روی مطالب آورده شده است.

درس ریاضی یکی از دروسی است که کمتر مورد توجه داوطلبان رشته ی تجربی قرار میگیرد و وقت کمتری را برای آن صرف میکند این در حالی است که با توجه به اینکه تعداد داوطلبان کنکوری که این درس را مطالعه میکنند کم است و دانش آموزان موفق با مطالعه کامل ریاضی و کسب درصد های بالا در کنکور سراسری تجربی به راحتی قبولی خود را در رشته ی دلخواه تضمین میکنند.

 در بخش اول کتاب ریاضی دهم فصل یک (مجموعه، الگو و دنباله) در مورد مجموعه های متناهی و نامتناهی بحث شده است که شامل مروری بر مجموعه های اعداد که در سال های پیش آموخته اید و بحث بازه ها می باشد. بخش دوم این فصل در مورد متمم یک مجموعه می باشد که در مورد مجموعه مرجع و تعداد عضوهای اجتماع دو مجموعه به بحث پرداخته است است. دو بخش پایانی این فصل جزء بخش های مهم این فصل می باشد. در بخش سه که مربوط به الگو و دنباله می باشد در مورد الگوهای خطی و غیر خطی و دنباله بحث شده است . بخش اخر این فصل که در مورد دنباله های حسابی و هندسی می باشد همواره مورد توجه طراحان سوالات کنکور سراسری بوده و هر ساله از این بخش در کنکور سراسری سوال مطرح شده است. در آخر به دانش آموزان و داوطلبان کنکور تجربی توصیه میشود که فصل یک کتاب ریاضی دهم را به دقت مورد مطالعه قرار دهند زیرا این فصل هم به عنوان فصل پایه ای شامل مفاهیم اساسی برای یادگیری مطالب سایر فصل ها است و هم احتمال طرح سوال کنکور از این فصل زیاد می باشد.

نویسنده : لطفی نژاد
حجم : 3.14 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 11

ز
زینب

فوق العاده کامل بود تشکر

ف
فاطی

عالیه تشکر خیلی کامل و عالی

ه
هانی

عالییییییییییییی بود

ر
رها

خیلی عالیییییییییییییییییییییی

ر
ریحانه

خیلی عالی و خوبه

ز
زینب رضایی

با سلام. این سایت یکی از بهترین و مرجع ترین سایتهاست برای دریافت جزوه های درسی در تمام مقاطع تحصیلی. ممنون

ی
یحیی شاهوزهی

این سایت یکی از بهترین سایت برای جزوه هاست ممنون

N
N

زیبا وارزنده

N
N

ممنونم واقعا

ن
نورا

واقعا ممنونم از زحماتتون بسیار کاربردی بودن

N
N

عااالیه