جزوه ژنتیک کنکور ( استاد فرزانه )

یکی از مهمترین فصل های کتاب زیست شناسی سال سوم میباشد که با توجه به بودجه بندی آن که هر ساله سه یا چهار سوال از این مبحث مطرح میشود اهمیت آن را برای مطالعه بیشتر دوچندان میکند.

توضیحات جزوه ژنتیک کنکور 

جزوه ژنتیک کنکور استاد فرزانه را در این پست برای دانش آموزان و داوطلبین کنکور قرار داده ایم.جزوه ژنتیک کنکور شامل مباحث دودمانه و ژنتیک می باشد. در این جزوه تعداد زیادی سوالات تالیفی و کنکوری برای تسلط بر مباحث مطرح شده قرار داده شده است. در ابتدای جزوه ژنتیک کنکور اشاره شده است که بخش ماده ی ژنتیک و میوز و میتوز مطالعه شود زیرا این بخش های برای درک مسائل ژنتیک بسیار مهم است. همچنین از دانش آموز خواسته شده که مطالب فصل ژنتیک ، پروتئین سازی و تکنولوژی زیستی ، ژنتیک جمعیت و تولید مثل در گیاهان مطالعه شود.

 جزوه ژنتیک کنکور ( استاد فرزانه )

بودجه بندی فصل ژنتیک کنکور 

فصل ژنتیک در کنکور جزء مطالبی است که بسیاری از داوطلبان از مطالعه ی آن صرفه نظر میکنند. در واقع برای تسلط بر این بخش استفاده از جزوه ژنتیک کنکور و تمرین تستی زیاد شما را به مهارت کافی در پاسخگویی به سوالات کنکور خواهند رساند.فصل ژنتیک زیست سوم یکی از مهمترین و سوال خیز ترین فصل های کتاب زیست سوم دبیرستان می باشد. طبق بودجه بندی این فصل در سال های گذشته به طور میانگین چهار تست از آن مطرح میشود. در کنکور 96 فصل ژنتیک سه تست را به خود اختصاص داده است.

تیپ سوالات فصل ژنتیک

در حل سوالات ژنتیک کنکور ابتدا مفاهیم سوالات را دریابید سپس به حل سوالات اقدام نمایید. اگر به تیپ بندی سوالات  ژنتیک  کنکور نگاهی داشته باشیم شامل مندل و انواع صفات ، تنوع گامتی و ژنتوتیپی ، سوالات مربوط به بررسی همزمان ، سوالات ترکیب وابسته به x و اتوزوم  ، سوالات نسل اول و دوم ، آمیزش آزمون ، خودلقاحی و دودمانه و گروه های خونی است.

فصل ژنتیک جزء فصل هایی است که مباحث گسترده ای دارد و سوالات قابل توجهی از این فصل مطرح میشود پس باید دانش اموزان برای فصل هشت زیست سوم اهمیت ویژه ای قائل شوند. برای مسلط شدن بر این فصل باید در طول هفته برنامه ی کامل برای تست زنی داشته باشید زیرا در صورت مرور در طول هفته و ماه مطالب فصل هشت زیست سوم در ذهن داوطلب تثبیت میشود. از نکات مهمی که بای مورد توجه باشد این است که فصل 5و6و7 زیست سال سوم برای درک مفاهیم فصل هشت زیست سه بسیار مهم است پس تا زمانی که مطالعه بخش های ذکر شده را انجام نداده اید وارد فصل ژنتیک زیست سوم دبیرستان نشوید.از درسنامه هایی استفاده کنید که تمام تیپ هایی که امکان مطرح شدن در کنکور سراسری را دارد استفاده نمایید.

نویسنده : جعفر فرزانه
حجم : 2.64 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 3

s
sina

ممنون فقط نمیدونم استاد فرزانه چرا تو تحلیل کنکور97 شرکت نکردن عجیبه برام!!

N
N

خوبه

N
N

عالی