جزوه مشتق و کاربرد مشتق رشته ی تجربی

فصل سه و چهار ریاضی چهارم تجربی (مشتق و کاربرد مشتق ) یکی از بخش های سوال خیز کنکور سراسری در هر سال می باشدکه همواره مورد توجه طراحان سوالات کنکور سراسری است.

توضیحات جزوه مشتق و کاربرد مشتق رشته ی تجربی

در این پست جزوه مشتق و کاربرد مشتق ویژه ی رشته ی تجربی تالیف استاد مهدی جعفری کیا برای شما قرار قرار داده ایم.جزوه مشتق و کاربرد مشتق شامل درسنامه ای کامل از مباحث مشتق می باشد . در پایان هر بخش از مبحث مشتق مثال های تشریحی و تستی را برای تسلط کامل دانش آموز بر این بخش گنجانده شده است.فصل مشتق و کاربرد مشتق یکی از مهم ترین بخش های ریاضی رشته ی تجربی می باشد و داوطلبان رشته ی تجربی برای کسب درصد های بالا در درس ریاضی باید فصل مشتق و کاربرد مشتق را در اولویت قرار دهند.

 جزوه مشتق و کاربرد مشتق رشته ی تجربی

بودجه بندی فصل مشتق و کاربرد مشتق در کنکور سراسری

فصل مشتق و کاربرد مشتق یکی از مهمترین بخش های سوالات ریاضی در کنکور تجربی می باشد. اگر به بودجه بندی فصل مشتق و کاربرد مشتق را در کنکور سالهای اخیر نگاه کنیم می بینبم که سهم قابل توجهی از سوالات کنکور در درس ریاضی را به خود اختصاص داده است و به طور میانگین پنج تست از فصل مشتق و کاربرد مشتق مطرح شده است و در کنکور سراسری 96 چهار تست از این فصل مورد سوال قرار گرفته است . تعداد بالای سوالات فصل مشتق و کاربرد مشتق نشان از اهمیت این فصل برای طراحان کنکور سراسری دارد و باید داوطلبان اهمیت ویژه ای را برای فصل مشتق و کاربرد آن قائل شوند.

یکی از نکات بسیار مهمی که ممکن است برخی از داوطلبین رشته ی تجربی نسبت به آن بی اطلاع باشند در مورد روند طراحی سوالات کنکور سراسری رشته ی تجربی در درس ریاضی باشد. اگر نگاهی به روند طرحی سوالات ریاضی در رشته ی تجربی در کنکور سالیان اخیر داشته باشیم میبینیم که نحوه ی طراحی سوالات از یک سبک همیشگی پیروی می کند و اگر داوطلبین بر همین شیوه درس ریاضی را مطالعه نمایند می توانند بهترین درصد را در درس ریاضی کسب نمایند.

از نکات دیگری که باید دانش اموزان نسبت به درس ریاضی مطلع باشند این است که بسیاری از داوطلب های کنکور تجربی ترجیح میدهند فقط تعداد کمی از مطالب ریاضی کنکور را مطالعه کنند اما همانگونه که گفته شد علاوه بر روند و سبک ثابت طراحی سوالات با تمرین و تست زنی زیاد می توان توان علمی خود را در درس ریاضی به حد بسیار عالی رساند. در واقع به دلیل اینکه افرادی که این درس را می خوانند تعداد کمی هستن باید داوطلبین از این فرصت استفاده کنند و درصد خود را در درس ریاضی بالا ببرند.

نویسنده : مهدی جعفری کیا
حجم : 2.69 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 2

N
N

سلام لطفا جزوه فصل۳رو هم بذارین

ا
اصغری

با عرض سلام و تشکر از زحمات شما اساتید محترم خواهشمند است درصورت امکان پاسخ تستها و سوالات بصورت تشریحی در انتهای فایل سوالات قرار داده شود بدین ترتیب ضمن صرفه جویی در وقت دانش آموزان در بررسی درستی پاسخ های خود، وقت کمتری از دانش اموز صرف شده و بازدهی بیشتری خواهد داشت با تشکر مجدد