جزوه فصل دوم شیمی دهم ( استاد صحابی )

فصل دوم شیمی سال دهم دارای مطالب گسترده ای می باشد که این فصل را میتوانیم به دو بخش مطالب و نکات حفظی کتاب و مطالب محاسباتی تقسیم کنیم.

توضیحات جزوه فصل دوم شیمی دهم 

جزوه فصل دوم شیمی دهم که توسط استاد مهیار صحابی تالیف شده است. جزوه فصل دوم شیمی سال دهم در دو بخش نوشته شده است . بخش اول شامل مفاهیم و نکات حفظی که در فصل دو شیمی دهم مطرح شده است.بخش دوم جزوه شیمی دهم فصل دوم در مورد مسائل محاسباتی شرح داده است و سعی کرده است که دانش آموزان سال دهم را از این لحاظ بی نیاز نماید.

 جزوه فصل دوم شیمی دهم ( استاد صحابی )

 درباره ی فصل دوم شیمی دهم 

ردپای گازها در زندگی عنوان فصل دوم شیمی دهم است. در فصل دو کتاب شیمی دهم درباره هواکره به بحث می پردازد.در ادامه در مورد واکنش سوختن و واکنش های شیمیایی و قانون پایستگی جرم توضیح میدهد. بخش بعدی این فصل موازنه کردن معادله های شیمیایی است. بخش موازنه کردن معادله های شیمیایی در فصل دو شیمی دهم یکی از مهم ترین مواردی است که هر دانش آموزان سال دهم در رشته ی تجربی و ریاضی باید آن را به خوبی فرابگیرد زیرا علاوه بر آن که به بخش موازنه در سال های بعد نیاز پیدا خواهید کرد در کنکور سراسری نیز بسیار برای شما مهم است زیرا امکان دارد که سوالاتی که در آنها واکنشی داده شده است بصورت موازنه شده نباشد پس باید دانش آموزهای سال دهم این بخش را به خوبی فرا بگیرند.

در ادامه فصل دوم شیمی دهم در باره ترکیب اکسیژن با فلزها و نافلزها و تاثیرات گاز ها بر زندگی و شیمی سبز بحث میکند.بخش مهم دیگری که در این فصل مطرح شده مبحث استوکیومتری است . دانش آموزان سال دهم دقت نمایند که استوکیومتری نیز از مباحث بسیار فصل دو شیمی دهم می باشد.بخش استوکیومتری به دلیل وجود مسائل حلی برای بعضی از دانش آموزان دشوار است و برای حل کردن این مشکل دانش اموزان دهمی باید از سال دهم بخش استوکیومتری را به خوبی مطالعه نمایند و انجام منظم تمرینات تستی در طول سال های تحصیلی تا زمان کنکور سراسری بسیار مهم است.

در نگاه کلی و با توجه به اینکه کتاب های سال دهم جدید التالیف هستند و اینکه میزان اهمیت فصل دو شیمی دهم چه میزان است باید اشاره کرد که فصل ردپای گازها در زندگی به دلیل مطرح کردن مطالبی در مورد واکنش ها و موازنه و استوکیومتری یکی از فصل های خواهد بود که بسیار مورد توجه طراحان سوالات کنکور سراسری قرار خواهد گرفت. بنابراین دانش آموزان سال دهم برای موفقیت در شیمی دهم باید از هم اکنون خود را برای کنکور آماده نمایند و حل سوالات تستی را شروع کنند.

نویسنده : مهیار صحابی
حجم : 3.71 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 28

(
(:zeinab

فوق العاده بود ممنون:)

م
محدثه شکسته بند

واقعا عالی ممنون

م
مسیحا خانی

خوب بود عالی بود حتما برید ببینید

s
sdj

عالی عالی خیلی خوب بود

م
مخ شیمی

حرف نداشت هرچی بگم بازم کمه

A
A

باتشکر از سازنده خوب بود

ر
ریحان

جزوه ی کاملی بود پسندیدم

N
N

فول لایکین بخداااااا

N
N

بهترین

N
N

عالی

N
N

واقعا خوب بود . کسی که ساختار لویس میخواد بره جزوه فصل یک دانلود کنه

ه
هانیه حسن پور

خوب بود

N
N

جای کار داره هنوز ، ولی خوب بازم خوبه مرسی?

ا
امید

خوب بود

N
N

واقعا عالیه خیلی ممنونم واقعا ممنونم....

N
N

لطفا اگه می شه به صورت تایپی قرار بدین

N
N

عالی بود

N
N

عالی بود مرسی

N
N

جزوه بسیار عالی و کامل بود متشکرم

N
N

عالیییی

N
N

عالیه ممنون

ا
ابوذر شکرپور

لسیار عالیست

N
N

بد نیست عالللللللیه

N
N

خیلی خوب بود ممنون

N
N

جزوه ایشون فوق العاده بودند

م
محسن عبدلی

اقا این جزوه عالیه بی نظیره توصیه می کنم همه بچه ها استفاده کنن

N
N

عالیه این جزوه ممنون از دوستانیکه توی تهیه اش زحمت کشیدن

N
N

خوب بود دستتون درد نکنه