جزوه فصل دوم زیست یازدهم ( فصل حواس )

فصل حواس که فصل دو زیست شناسی سال یازدهم می باشد در مورد گیرنده های حسی ، حواس ویژه و گیرنده های حسی جانوران بحث می کند.

توضیحات جزوه فصل دوم زیست یازدهم

در پست امروز جزوه فصل دوم زیست یازدهم که توسط استاد غلامی تهیه و تنظیم شده است را برای دانش آموزان یازدهم تجربی و کنکوری ها جهت دانلود قرار می دهیم. جزوه فصل دوم زیست یازدهم شامل دو بخش است . در بخش اول به توضیحات مفصل و جامعی در مورد مطالب فصل دوم زیست سال یازدهم پرداخته است و مطالب به صورت بسیار دقیق و دسته بندی شده توضیح داده شده است . همچنین شکل های موجود در فصل حواس زیست یازدهم نیز بسیار کامل توضبح داده شده است . در بخش دوم جمع بندی مطالب فصل دو زیست یازدهم ارائه شده است که علاوه بر مرور مطالب خوانده شده فصل دوم زیست یازدهم به صورت هفتگی و ماهانه نیز میتوانید با مراجعه به آن سریع مطالب خوانده شده را دوباره مرور نمایید. جزوه فصل حواس زیست یازدهم بصورت دستنویس می باشد.

 جزوه فصل دوم زیست یازدهم ( فصل حواس )

درباره ی فصل دوم زیست یازدهم

فصل حواس عنوان جزوه فصل دوم زیست یازدهم می باشد. فصل دوم زیست سال یازدهم شامل سه گفتار می باشد. گفتار یک فصل دوم زیست یازدهم در مورد گیرنده های حسی می باشد که شامل کار گیرنده های حسی ، حواس پیکری و حواس ویژه می باشد. قسمت بعدی فصل 2 زیست یازدهم راجع به حواس ویژه می باشد و درمورد بینایی ، بیماری های چشم ، شنوایی ، تعادل ، بویایی و چشایی بحث می کند و گفتار آخر فصل دو زیست سال یازدهم درباره گیرنده های حسی جانوران می باشد.

نحوه مطالعه ی درس زیست شناسی برای دانش اموزان سال یازدهم که خود را از هم اکنون برای کنکور آماده می کنند وداوطلبین کنکور سراسری تجربی بسیار مهم است. اگر نگاهی به فصل حواس زیست یازدهم داشته باشیم میبینیم که می توانیم این فصل را با فصل اول زیست سال یازدهم ترکیب کنیم و بخشی ازمطالب به هم مربوط می باشند.البته فقط یک مثال در مورد ترکیب این فصل بود و با بعضی از فصل های دیگر نیز با فصل دوم زیست سال یازدهم قابل ترکیب است. این مثال ترکیب را که زده ایم تا دانش آموزان متوجه شوند که قسمتی از طرح سوالات کنکور سراسری به شیوه ی ترکیب فصل های مختلف است و سوالات کاملا ترکیبیاز فصل های مختلف مطرح میشود بنابراین باید دانش آموزان شیوه مطالعه خود را فقط به یک فصل محدود نکنند و ارتباط فصل های مختلف با یکدیگر را پیدا کنند. در این مورد به یک مثال برای آشنایی بیشتر دانش آموزان اشاره میشود.

(گیرنده های بویایی در سقف حفره بینی قرار دارند. این گیرنده ها یاخته های عصبی اند که دندریت هایشان مژک داراست. مولکول های بودارِ هوای تنفسی این یاخته ها را تحریک می کنند. آکسون این یاخته ها پیام های بویایی را به لوب های بویایی مغز تشریح می برند. پیام بویایی سرانجام به قشر مخ ارسال می شود.) همانگونه که میبینید این بخش مربوط به فصل حواس است و در آن مطالبی در مورد فصل اول زیست یازدهم وجود دارد. بنابراین باید دانش آموز قدرت ترکیب مطالب فصل های مختلف را در خود تقویت کند.

نویسنده : سمیه غلامی
حجم : 3.91 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 17

ج
ج ا

عالیییی بود اگه یکم بیشر بود بهتر بود ولی خیلی خلاصه است

ز
زینب

خیلی عالی فقط لطفاً تایپی

م
مبینا

بسیار خوب ممنون

م
میلاد

واقعا عالیه ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ف
فاطمه عبدالهی

جزوش خوب بود من سال دهم از اقا محمدیو نگاه کردم عالی بود لزفا از ایشونو هم بزارید

ب
بینام

خیلی عالی فقط خیلی خلاصست

ر
رضاابراهیمی

خوب عالی

س
سارا

لطفا جزوه های اقامحمدی رو بزاید.سپاس

N
N

عالی

ب
بینام

واقعا سپاس بسیار عالی و کامل

N
N

خیلی ممنون فوق العاده

N
N

عااالی اگه تایپی بود عالی ترم میشد

ز
زهرا

عالی بود

ز
زهرا

عالی بود متشکرم

N
N

خواهشا تایپی بزارید

N
N

حرف نداره

N
N

عالی عالی