معرفی رشته ریاضی و کتاب ها و شغل های این رشته

اگر قصد دارید در پایه دهم وارد رشته ریاضی فیزیک شوید این پست را به طور کامل مطالعه نمایید .

مشاوره معرفی رشته ریاضی

اگر قصد دارید در آینده مهندس شوید و در کارهای عمران و ساخت و طراحی مشغول به کار شوید رشته ی ریاضی بهترین گزینه برای شما می باشد . دانش آموزان پایه نهم متوسطه که در سال آینده وارد پایه دهم می شوند و حساس ترین انتخاب خود را برای زندگی آینده که همان انتخاب رشته و شغل در آینده می باشد انجام می دهند . هر یک از دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته در پایه نهم و دهم باید به استعداد و توانایی و علاقه خود در مورد رشته ای که می خواهند در آینده میخواهند در آن ادامه تحصیل داشته باشند باید واقف باشند . در مسیر انتخاب رشته پایه نهم به دهم باید از کمک ها مشاورین و والدین بهترین استفاده نمود . گام اول در انتخاب رشته ریاضی این است که آیا به آن علاقه دارید . گام بعدی این می باشد که آیا در دروس مربوط به رشته ی ریاضی مانند درس ریاضیات استعداد و توانایی کافی را دارید . گام بعدی این می باشد که آیا از شغل های مربوط به رشته ی خود آگاهی کامل دارید . در ادامه به بررسی و معرفی کامل رشته ی ریاضی و کتاب های این رشته در پایه متوسطه دوم و همچنین شغل های این رشته خواهیم پرداخت .

معرفی رشته ریاضی و کتاب ها و شغل های این رشته

آیا رشته ریاضی مناسب انتخاب است

یکی از مطالب بسیار مهم و سوال برانگیز برای تمامی دانش آموزان و والدین این است که آیا رشته ی انتخابی ( رشته ریاضی ) در آینده جایگاه و شغل مناسبی را برای فرد ایجاد میکند یا خیر . در واقع هدف هر دانش آموزی از تحصیل رسیدن به شغلی مناسب در آینده می باشد . در سال های گذشته میزان پذیرش دانشجو در رشته ریاضی بسیار زیاد بوده و همچنین بازار کار این رشته در وضیعت معمولی قرار دارد و نسبت به رشته ی تجربی در رده ی پایین تر قرار میگیرد اما به طور قطع در صورتی که در یکی از رشته های معتبر پذیرش شوید آینده ای کاری خوبی خواهید داشت . 

شغل ها و رشته های گروه ریاضی

در این بخش تعدادی از رشته ها که در واقع در آینده شغل هر دانشجویی می باشد را نام خواهیم برد و جهت مشاهده لیست کامل رشته های دانشگاهی به پست معرفی کنکور ریاضی مراجعه نمایید . تعدادی از رشته ها شامل مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی نفت ، مهندسی هوافضا ، مهندسی دریا ، مهندسی دریانوردی ، هوانوردی ، آمار  و ... می باشد .

معرفی درس های عمومی رشته ریاضی

دروس عمومی رشته ی ریاضی که در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم تدریس می گردد و از منابع اصلی طرح سوال در بخش دروس عمومی می باشد شامل نگارش و فارسی ، عربی ، دینی و زبان انگلیسی می باشد . به جز دروس ذکر شده دروس عمومی دیگری نیز در این رشته تدریس می شود اما در کنکور سراسری ریاضی مورد سوال واقع نمیشود .

معرفی درس های اختصاصی رشته ریاضی

دروس اختصاصی رشته ریاضی شامل ریاضیات ، فیزیک ، آمار و احتمال ، هندسه ، حسابان ، گسسته و شیمی می باشد که از منابع اصلی طرح سوال در بخش سوالات تخصصی رشته ی ریاضی است .

شرایط ورود به رشته ریاضی

برای ورود به رشته ی ریاضی باید :

نمره ریاضی 14 و نمره علوم تجربی 13 باشد .

نمرات دروس علوم تجربی و ریاضی در پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و نهم با ضریب 3 محاسبه می گردد .
مجموع سه نمره کسب شده در درس ریاضی  و علوم تجربی در پایه های هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب در خرداد یا شهریور نباید کمتر از 42 باشد .
مجموع نمرات کسب شده در سال هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته ی تجربی مرتبط هستند با درنظر گرفتن ضریب حداقل 252 باشد به عبارت دیگر معدل دانش اموز حداقل 14 باشد تا بتواند وارد رشته ی ریاضی شود .

H
Hosseini

من میخوام برم رشته ریاضی ولی مینرسم داخلش گیر کنم

ن
نادیا

من ریاضیم خوبه یعنی نمره هام همیشه ۱۹تا۲۰ بوده ریاضی رم دوست دارم ولی می ترسم زیادیش دلمو بزنه اخه من زیاد دوس ندارم فقط یه چیز بخونم به نظرتون موفق میشم

K
Kimia

مشکل اینه که کار نیست و خانواده هم بخاطر آینده و اینا اجبار میکنن بریم تجربی

س
سبحان لوایی

سلام خیر شما باید به حرف دل خودتان گوش دهید نه کسی دیگه ای

;
;)

دقیقا منم الان تو همین شرایط بد موندم دوستدارم برم ریاضی زیادم خوب نیست و دوسش ندارم ولی معماری ... دوستدارم ولی خانوادم پیله کردن به تجربی بنظرتون به علاقم توجه کنم یا حرف اونا

س
سینا

من میخواهم برم تربیت معلم بردارم ولی میترسم برم بعد ببینم که بازار کار خوبی نداره ؟ میشه راهنمایی کنید درمورد تربیت معلمی .؟ ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ دهید .

خ
خدا

اگه دوس داری برو

ش
شیرکو

سلام من می خواهم برم رشته ریاضی بعد خیلی دو دل هم هستم و توانایی هم دارم نمره ریاضییم ۱۷تا۱۸است حتی گاهی اوقات ۱۹هم گرفتم اما دو دل هستم از اینکه در کلاس ۱۰_۱۱_۱۲خیلی سخت باشه و نمره مطلوبی رو کسب نکنم در در در سال های متمادی لطفاً کمکم کنید ممنون

K
Ki:(

دقیقا منم همین مشکلو داشتم اما مشاور بهم گفت که حتما برای رفتن به این رشته نباید بیست باشی

ز
زهرا

ریاضیات دوران راهنمایی با دبیرستان خیلی فرق داره و اصلا قابل قیاس نیست شما سعی کن نسبت به علاقت انتخلب کنی

م
مجتبی

سلام می خوام برم ریاضی چون ریاضی رو خیلی دوس دارم و امیدوارم موفق بشم انشاء الله موفق میشم

م
معصومه حیدری

مخام‌برم ریاضی ولی ریاضیم همچین خوب نیس بنظرتون امیدی هس ؟؟

ح
حسن

سلام سعی کن رشته ای برو توانایی بیشتری داری موفق میشی

s
sss

رشته ای بروکه آینده داشته باشه.تعین رشته روصوخی نگیر

M
Mryam

ارع امیدی هس چون منم ریاضیم خوب نبود رشتمم ریاضیه ولی تونستم ریاضیمو ب ۱۸_۱۹ برسونم با برنامه ریزی و یک دبیر خصوصی خیلی عالی که ازش راضیم