معرفی کنکور رشته ریاضی به همراه ضرایب دروس و زیر گروه ها و رشته ها

در این بخش به معرفی کامل کنکور رشته ی ریاضی و ضرایب دروس عمومی و اختصاصی و زیرگروه ها و رشته ی آن می پردازیم

توضیح معرفی کنکور رشته ریاضی

اگر قصد ادامه تحصیل و شرکت در کنکور ریاضی را دارید لازم می باشد که از دروس این رشته و همچنین زیرگروه ها و رشته های تحصیلی آن در دانشگاه مطلع شوید . دروس عمومی رشته ی ریاضی همانند سایر رشته ها مشترک ی باشد و شامل فارسی و نگارش ، عربی ، دینی و زبان انگلیسی می باشد . دروس اختصاصی رشته ی ریاضی که در کنکور سراری مورد سوال واقع می شود شامل ریاضیات ، فیزیک و شیمی می باشد . سوالات دفترچه های عمومی و اختصاصی از کتاب های پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم مطرح می شود .

معرفی زیر اول کنکور رشته ی ریاضی 

اکثر رشته های دانشگاهی گروه ریاضی در زیرگروه اول قرار دارد و شامل چهار مقطع دکتری ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی و کاردانی می باشد . در این جدول لیست کامل رشته های وجود در زیر گروه یک و همچنین ضرایب دروس اختصاصی را می توانید مشاهده کنید . مقطع دکترا شامل دکترای پیوسته بیوتکنولوژی و دکترای پیوسته فیزیک می باشد . مقطع کارشناسی ارشد شامل کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد میباشد . برخی از رشته های مقطع کارشناسی شامل مهندسی برق ، مهندسی نفت ، مهندسی هوافضا ، مهندسی دریانوردی و ... می باشد . لیست کامل رشته های تمام مقاطع در جدول زیر میتوانید بررسی نماید .

معرفی کنکور رشته ریاضی به همراه ضرایب دروس و زیر گروه ها و رشته ها

معرفی زیر دوم و سوم کنکور رشته ی ریاضی 

لیست رشته های موجود در زیر گروه دوم و سوم کنکور ریاضی را در این بخش میتوانید مشاهده نمایید . زیر گروه دوم رشته ریاضی شامل مقاطع کاردانی و کارشناسی می باشد . زیرگروه سوم شامل مقطع کاردانی است .

معرفی کنکور رشته ریاضی به همراه ضرایب دروس و زیر گروه ها و رشته ها