ترمیم معدل و دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 98: آیا تمام آن چیزی را که نیاز است می دانید؟

در این پست به آنچه که ترمیم معدلی ها در خصوص دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در سال 98 پرسیده اند، پاسخ خواهیم داد.

ترمیم معدل و دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 98


ثبت نام کنکور سراسری 98 از بیست و چهارم بهمن ماه امسال آغاز می ­گردد و تا دوم اسفند ماه ادامه خواهد یافت. کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از جمله مدارکی است که داوطلبان کنکور سراسری 98 برای ثبت نام بدان نیاز خواهند داشت. با توجه به تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 98 عده ­ای از دواطلبین برای ترمیم معدل خود در امتحانات دی ماه یا شهریور ماه 97 شرکت کرده ­اند و یا قصد شرکت در امتحانات خرداد ماه 98 را دارند. این عده از داوطلبین سوالات بسیاری را در خصوص تایید یا عدم تایید نمرات خود و نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی در سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی به نشانی  dipcode.medu.ir از ما پرسیده بودند. از این رو ما بر آن شدیم تا در یک پست جداگانه بدین مطلب بپردازیم. 


در این مقاله صرفا سوالات شما عزیزان را در خصوص تایید نمرات و دریافت کد سوابق تحصیلی برای آن دسته از دواطلبینی که در طرح ترمیم معدل شرکت کرده اند و یا قصد شرکت دارند پاسخ می دهیم. در خصوص نحوه درخواست برای ترمیم معدل، شرایط و چگونگی روند آن می ­توانید پست ترمیم معدل برای کنکور سراسری 98 را بخوانید. 


ترمیم معدلی ها در خصوص دریافت کد سوابق تحصیلی به نکات زیر توجه داشته باشند:



 آن عده از دواطلبینی که به منظور ترمیم معدل برای کنکور سراسری نود و هشت در امتحانات شهریور ماه 97 و یا در امتحانات دی ماه 97 شرکت کرده ­اند، اما هنگام دریافت کد سوابق تحصیلی با کارنامه ای مواجه شده اند که همچنان نمرات قبلی آن­ها در کارنامه موجود بوده است، توجه داشته باشند که تمامی نمرات تا تاریخ دهم بهمن ماه نود و هفت توسط آموزش و پرورش برای سازمان سنجش ارسال شده است. لذا از طریق آموزش و پرورش ناحیه خود این مساله را پیگیری کنید. شما تاز زمان ثبت نام کنکور و پس از آن در زمان ویرایش مشخصات ثبت نامی برای پیگیری این مساله مهلت خواهید داشت. 


عده ای از دواطلبان کنکور سراسری 98 نیز قصد دارند به منظور ترمیم معدل خود در امتحانات نهایی که در خرداد ماه 1398 برگزار می­ گردد، شرکت کنند. این دوستان در نظر داشته باشند چنان چه مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند، باید کد را در بازه اعلام شده از سامانه جمع­ آوری سوابق تحصیلی  dipcode.medu.ir دریافت کنند. پس از برگزاری امتحانات خرداد ماه و اعلام نمرات، نمرات این دسته از دواطلبان همچون کسانی که در طرح ترمیم معدل در امتحانات شهریور و دی ماه نود و هفت شرکت کرده ­اند، در صورتی که بالاتر از نمرات پیشین آنها باشد، در تیر ماه توسط آموزش و پرورش منطقه به سازمان سنجش اعلام خواهد شد. 


داوطلبان متقاضی شرکت در طرح ترمیم معدل توجه داشته باشند که برای شرکت در امتحانات خرداد ماه سی تا چهل و پنج روز قبل از برگزاری امتحانات یعنی حداکثر تا اول اردیبهشت اقدام کنند.  همچنین این داوطلبان توجه داشته باشند که که تنها یک بار می توانند در طرح ترمیم معدل (امتحانات دی ماه، خرداد ماه و یا شهریورماه) ثبت نام کنند اما محدودیتی از نظر تعداد دروسی که تمایل به ارزشیابی مجدد در آن­ها دارند، وجود ندارد.


 نمرات ماخوذه در طرح ترمیم معدل برای این دسته از دواطلبان جایگزین نمرات قبلی آن­ ها که منجر به فارغ التحصیلی شده نخواهد شد و نمرات جدید صرفا جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ­ها و مراکز عالی کشور ملاک عمل خواهد بود. 


فارغ التحصیلانی که قبل از سال 84 دیپلم خود را دریافت کرده اند و فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی که قبل از سال 1391 مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند، لزومی به شرکت در طرح ترمیم معدل ندارند چرا که برای این دسته از دواطلبان سوابق تحصیلی اعمال نمی ­شود. همچنین در حال حاضر ترمیم معدل تنها برای امتحانات نهایی دبیرستان برگزار می گردد و بخشنامه ای در خصوص اجرای طرح فوق در خصوص پیش دانشگاهی تاکنون صادر نشده است.


در پایان امیدواریم این مطلب سوالات احتمالی و ابهامات متقاضیان شرکت در طرح ترمیم معدل را در رابطه با کد سوابق تحصیلی، برطرف کرده باشد. اگر همچنان در این خصوص سوالی دارید برای ما ارسال کنید. مشاوران هم کلاسی در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد.