دانلود گام به گام فارسی دهم

دانلود رایگان گام به گام فارسی دهم شامل معنی شعر، جواب خودارزیابی ها و فعالیت های نوشتاری مطابق با کتاب درسی 99-1400

گام به گام فارسی دهم (معنی شعر و جواب خودارزیابی ها)

از نظر بسیاری از دانش آموزان فارسی درس شیرینی است آنقدر شیرین که حتی روخوانی درس های آن لذت بخش است به خصوص روخوانی شعرهای موجود در کتاب.

ما در این صفحه گام به گام فارسی دهم را برای شما گردآوری کرده ایم. این گام به گام تمامی میاحث و دروس فارسی دهم از جمله معنی تمام شعرها و حکایت های کتاب، جواب خودارزیابی ها و جواب فعالیت های نوشتاری را در بردارد.

گام به گام فوق در 8 فصل تنظیم شده و شامل 18 درس می باشد که درس های 4 و 15 آن جزء درس های آزاد می باشند و در این گام به گام قرار ندارند. هر درس شامل چند بخش است که در بخش اول معنی لغات مهم درس، در بخش دوم معنی ابیات موجود در کتاب و در بخش های بعدی جواب خودارزیابی ها، گفت و گوها، نوشتن ها و معنی حکایت ها را می توانید ببینید.

فایل گام به گام با کتاب فارسی سال تحصیلی جاری یعنی سال 99-1400 همخوانی دارد و این موضوع بررسی شده است.

توجه! برای دانلود گام به گام تمامی درس های دهم، به صفحه گام به گام دهم تجربی بروید.

گام به گام فارسی دهم

برای آنکه استفاده بهتری از گام به گام داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که در ابتدا خودتان فعالیت های نوشتاری و خودارزیابی های کتاب را جواب دهید و سپس برای آنکه از درستی جواب های خود مطمئن شوید، به گام به گام نگاهی بیاندازید.

در مورد معنی شعرهای موجود در کتاب نیز همین پیشنهاد را به شما می کنیم. در ابتدا خودتان سعی کنید معنا و مفهوم شعرهای موجود در کتاب را بفهمید و سپس برای آنکه ببینید آیا برداشتتان درست بوده یا نه به گام به گام مراجعه کنید.

فایل گام به گام فوق، معنی اشعار و جواب خودارزیابی های تمام درس های کتاب را به صورت یکجا دربردارد. اما اگر می خواهید گام به گام مربوط به هر درس را به طور جداگانه داشته باشید، باز هم می توانید روی همکلاسی حساب کنید.

در باکس دانلود که در انتهای صفحه آمده است، لینک صفحات مربوط به گام به گام هر فصل از فارسی دهم گنجانده شده است. با کلیک بر روی هر لینک به صفحات مربوط هدایت خواهید شد و در آنجا می توانید گام به گام هر فصل از فارسی دهم را به صورت جداگانه دانلود کنید.

اگر به فهرست کتابتان نگاهی بیاندازید خواهید دید که فارسی دهم در هشت فصل ارائه شده است. فارسی دهم در مجموع شامل 18 درس می شود که دو درس با نام درس آزاد در کتاب گنجانده شده است. محتوای درس های آزاد با خود شما و دبیرانتان است و موضوعشان با توجه به فرهنگ و ادبیات بومی تعیین می شود. در حقیقت در این درس ها فرصتی فراهم می شود تا خودتان در تولید محتوای کتاب فارسی مشارکت داشته باشید.

گام به گام فارسی دهم فصل اول

گام به گام فصل اول فارسی دهم شامل درس 1 (چشمه) و درس 2 (از آموختن، ننگ مدار) کتاب درسی فارسی دهم می باشد. در گام به گام فصل اول در ابتدای هر درس معنی لغات و عبارت های مهم آن درس قرار گرفته و در ادامه جواب بخش های گفت و گو، نوشتن و معنی شعر آورده شده است.

گام به گام فارسی دهم فصل دوم

ترجمه لغات، عبارات مهم و معنی شعر این فصل در گام به گام فصل دوم فارسی دهم گردآوری شده است. این فصل درس 3 و 5 کتاب درسی با عنوان های پاسداری از حقیقت و بیداد ظالمان را دربرمی گیرد. درس 4 کتاب فارسی دهم درس آزاد می باشد و در این گام به گام وجود ندارد.

گام به گام فارسی دهم فصل سوم

گام به گام فصل سوم فارسی دهم دو درس را دربرمیگیرد که شامل جواب کلیه تمرین ها و ترجمه متن درس های مهر و وفا و همچنین جمال و کمال می شود که به ترتیب درس های شش و هفت کتاب درسی فارسی دهم می باشد. در گام به گام فصل سوم در ابتدای هر درس ترجمه لغات و عبارت مهم آمده است و سپس به ترتیب پاسخ خودارزیابی، گفت و گو، نوشتن و معنی عبارت ها و بیت های حکایت قرار گرفته است.

گام به گام فارسی دهم  فصل چهارم

گام به گام فصل چهارم فارسی دهم مانند فصل قبل 2 درس کتاب درسی فارسی دهم آورده شده است. این فصل شامل ترجمه لغات و عبارت مهم درس، پاسخ خودارزیابی، گفت و گو، نوشتن و معنی عبارت ها و بیت های حکایت درس های 8 و 9 با عناوین سفر به بصره و کلاس نقاشی می باشد.

گام به گام فارسی دهم فصل پنجم

گام به گام فصل پنجم فارسی دهم درس های 10 و 11 یعنی درس های : دریادلان صف شکن و خاک آزادگان را پوشش می دهد. در ابتدای هر درس معنی لغات و عبارت های مهم آن درس قرار گرفته و در ادامه جواب بخش های گفت و گو، نوشتن و معنی شعر آورده شده است.

گام به گام فارسی دهم فصل ششم

گام به گام فصل ششم فارسی دهم شامل درس های 12 و 13 کتاب فارسی دهم است.در این گام به گام می توانید ترجمه لغات، عبارات مهم و معنی شعردرس 12 با عنوان رستم و اشکبوس و درس 13 با عنوان گردآفرید را مشاهده کنید.

گام به گام فارسی دهم فصل هفتم

گام به گام فصل هفتم فارسی دهم دو درس را دربرمیگیرد که شامل جواب کلیه تمرین ها و ترجمه متن درس های طوطی و بقال و خسرو می شود که به ترتیب درس های 14 و 16 کتاب درسی فارسی دهم می باشد. درس 15 درس آزاد می باشد و مانند درس 4 در گام به گام فارسی دهم قرار نگرفته است.در گام به گام فصل هفتم در ابتدای هر درس ترجمه لغات و عبارت مهم آمده است و سپس به ترتیب پاسخ خودارزیابی، گفت و گو، نوشتن و معنی عبارت ها و بیت های حکایت قرار گرفته است.

گام به گام فارسی دهم فصل هشتم

گام به گام فصل هشتم فارسی دهم شامل درس 17 ( سپیده دم) و درس 18 ( عظمت نگاه) کتاب درسی فارسی دهم می باشد. در گام به گام فصل هشتم در ابتدای هر درس معنی لغات و عبارت های مهم آن درس قرار گرفته و در ادامه جواب بخش های گفت و گو، نوشتن و معنی شعر آورده شده است.

بسیار خوشحال می شویم که نظرات خود را در خصوص محتوای این صفحه و کیفیت فایل گام به گام با ما درمیان بگذارید. نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند است چرا که کمک می کند تا محتوای همکلاسی را بنا به خواسته های و نیازهای شما عزیزان بهبود دهیم.


نظرات ارسال شده 31

M
M

بسیار مفید ،خداقوت

f
fati

عالی بود خیلی خلاصه وه مختصر بود ❤

T
T

خیلی خوبه حرف نداره ????دیگه لازم نیس سرکلاس بشینی یه تومار بنویسی

ز
زهرا

بهتر از سایت شما پیدا نمیشه واقعا ممنون

ا
اشکان

عالی بود دمتون گرم

م
مبین

خوبه استفاده کنید

N
N

خیلی عالیه دمتون گرم

ع
عباس آذرسینا

درود بر همکلاسی عالی مخصوصا جهت استفاده دانش آموزان سپاس

ا
الله

عالی،خیلی ممنون

d
dindinnnngggg

عاااالی دمت گرم.

N
Narges Ranji

بسیار بسیار عالی

ب
برسام

سلام خوبه من ازش، راضی هستم هر کس به سلیقه خودش بستگی داره

.
...

بابا دمت گرم خیلی کامل و شیک درست بود

م
مهدی

عالیه حرف نداره

ا
امیر

عالی♡♡♡♡♡♡♡♡ بسیار ممنون

ح
حمیدرضا عباسزاده

واقعا بهتر از این دیگه نمیشد دستتون درد نکنه اونقدر کامل درست نوشتین که وقتی با درس های معلمم مقایسه میکنم خیلی شبیه هه هستن

آ
آرامش

واقعا عالیه،سپاسگزارم ممنون

ز
زهرا

دمتون گرم ، خدا پشتتون کارتون عالیه

ک
کوهی

واقعا الله وکیلی خوبه

ی
یل

عالی تشکر♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

م
مبین

بینهایت سپاسگزارم

ع
عباسی

بسیار عالی بود

ز
زهرا

خوب بوده تا حالا

ز
زهرا

بسیار جامع ، بروز، مفید و کاربردی من از همین الان همه ی فصل هارو دانلود کردم که بعدا این سایت رو گم نکنم با تشکر

پ
پرهام

ممنون بسیار عالی

ز
زهرا

خیلی ممنون مطالب مفید بود

ز
زهرا

خیلی ممنون مطالب عالی هست

ا
امینی

واقعا عالیه خیلی ممنون

ف
فاطمه

بسیار عالی سپاس فراوان

ن
ناصر پاکستانی جون

عالی . حرف ندارم تشکوولارو

آ
آیلین

خیلی ممنون خیلی بهش نیاز داشتم

ع
علی دادگستری

واقعا راست میگی

ج
جلال

عالیه . صمیمانه از شما سپاسگزارم