دانلود کتاب های دوازدهم انسانی

دانلود کتاب های داوزدهم انسانی شامل جامعه شناسی، فلسفه، دین و زندگی، عربی، تحلیل فرهنگی، ریاضی و آمار، تاریخ، علوم و فنون ادبی، جغرافیا

پایه دوازدهم آخرین مقطع تحصیلی درمتوسطه دوم است. در پایه دوازدهم انسانی کتاب های جامعه شناسی، فلسفه، دین و زندگی، عربی، تحلیل فرهنگی، سلامت و بهداشت، ریاضی و آمار، تاریخ، علوم و فنون ادبی، فارسی، نگارش، زبان، جغرافیا،مدیریت خانواده و سبک زندگی دختران و پسران در طی دو نیم سال تحصیلی تدریس می شود.

در این پست مجموعه کتاب های درسی دوازدهم انسانی برای دانلود دراختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در ادامه متن ابتدا بخشی از هر کتاب آمده است و سپس لینک دانلود کتاب تعبیه شده است که با کلیک بر روی آن  فایل پی دی اف هر کتاب را می توانید دریافت کنید.

دانلود کتاب جامعه شناسی دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب جامعه شناسی دوازدهم انسانی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب جامعه شناسی دوازدهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کنش آدمی وابسته به آگاهی است و بدون آگاهی انجام نمیشود، ولی ما اغلب از آگاهی و دانشیکه دربارۀ کنشهای خود داریم و اهمیت و نقشی که این آگاهی در زندگی ما دارد، غافلیم.اگر به کنشهای روزمرة خود مانند راه رفتن، تلفن زدن، احوالپرسی ازدیگران، خرید وکارهای ساده و پیچیدة دیگر توجه کنیم، شاید در نگاه اول گمان کنیم که این کارها بدونآگاهی و دانشی خاص انجام میشوند یا تصور کنیم، دانشی که برای انجام دادن این کارها ّ داریم، اهمیت چندانی ندارد، اما اینطور نیست.فرض کنید به پیشنهاد دوستی به یک میهمانی دعوت شدهاید که در آن کسی را نمیشناسید.در چنین موقعیتی، دقت و احتیاط شما بیشتر میشود. پیش از انجام دادن هرکاری فکرمیکنید. حتی به اینکه چگونه راه بروید، چهوقت و چگونه حرف بزنید و چه بگویید یا چگونه غذابخورید، میاندیشید. در این موقعیت متوجه میشوید که در راه رفتن، غذا خوردن و حرفزدنتانآگاهیها و دانشهایی وجود دارد که به سبب عادت، از نظر شما پنهان بوده است. 

دانلود کتاب فلسفه دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب فلسفه دوازدهم  انسانی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب فلسفه دوازدهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

  روش مابعدالطبیعه

قلمرو مابعدالطبیعه مجموع هستی است نه بخش و قسمت ویژه ای از آن. مابعدالطبیعه در هر جا که موجودی وجود و حضور داشته باشد، حاضر است و حرفی برای گفتن دارد. فلسفه در شناخت هستی اشیا تا آنجا ریشه یابی می کند که به وجود محض برسد. فلسفه می خواهد پرده از چهره های گوناگون یک موجود مثل رنگ، شکل، جرم، انرژی، حرارت، حیات و ... کنار بزند و با واقعیت آنها روبه رو شود. مطالعه در چهره های ظاهری اشیا وظیفة علوم گوناگون است، اما فلسفه به مطالعة عمق واقعیت اشیا می پردازد. چنین تعمقی در اشیا به روش تجربی و با اسباب و ابزار آزمایشگاهی مقدور نیست؛ زیرا این روش و ابزار تنها برای شناخت ظواهر و چهره های محسوس اشیا به کار می آید نه برای مطالعه در عمق و حقیقت نادیدنی آنها. مابعدالطبیعه، وجود اشیا را به کمک تبیین عقلانی، یعنی به روش تعقلی می شناسد و با قدم عقل و برهان عقلی به پیش می رود.

دانلود کتاب دین و زندگی دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب دین و زندگی دوازدهم انسانی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب دین و زندگی دوازدهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

ّ تدبر در قرآن

قطعاً پيش از شما سنّت هایى وجود داشته و سپری شده است امتها، روش هاییداشتند و خدا براساس آن، سنت هایی را جاری ساخته است. پس، در زمينبگردید و بنگرید كه فرجام تكذیب كنندگان چگونه بوده است؟

دانلود کتاب عربی دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب عربی دوازدهم انسانی را مشاهده می کنید .فایل کامل کتاب  عربی دوازدهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

خطبۀ دويست و بيست و چهارم نهج البلاغه 

به خدا، اگر سرزمين های هفتگانه با هرچه زير آسمان هايشان هست به من داده می شد

تا از خدا نافرمانـى كنم وپوست جویی را ازمورچه ای بگیرم انجام نمیدادم و بی گمان دنیایتان نزد من ازبرگی در دهان ملخی که ان را می جود پست تراست علی را چه کار با نعمتی که نابود می شود ولذتی که نمی ماند ؟! از خواب رفتن خرد وزشتی لغزش به خدا پناه می بریم واز او یاری می جوییم

دانلود کتاب تحلیل فرهنگی دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب تحلیل فرهنگی دوازدهم انسانی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب تحلیل فرهنگی دوازدهم انسانی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

تعریف فرهنگ

 ما بارها، واژه «   فرهنگ» را شنیده و آن را به کار برده ایم. فرهنگ خانواده، فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ روستایی، فرهنگ ایرانی، فرهنگ اروپایی؛ جهان فرهنگی، انقلاب فرهنگی، مهندسی فرهنگی، تحولات فرهنگی و...؛ این واژه ها، از جمله واژگانی است که از طریق کتاب های درسی، رسانه ها و گفتگوهای روزانه با آنها آشنا شده ایم. به راستی معنای «فرهنگ» چیست و شما چه تصوری از مفهوم فرهنگ و مصادیق آن دارید؟

دانلود کتاب ریاضی و آمار دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضی و آمار دوازدهم انسانی را می‌توانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید.

شما به چند طریق می  توانید فقط یک خودکار یا یک مداد یا یک روان نویس را از بین چهار خودکار با چهار رنگ مختلف و پنج مداد با رنگ های متفاوت و سه روان نویس با رنگ های متمایز انتخاب کنید؟ حل: در صورت مسئله از لفظ «یا» استفاده شده و قید شده است که فقط یکی از این اشیا می  تواند انتخاب شود؛ بنابراین، طبق اصل جمع داریم؟

12=3+4+5=تعداد انتخاب ها

دانلود کتاب تاریخ دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب تاریخ دوازدهم انسانی را مشاهده می کنید.  فایل کامل کتاب تاریخ دوازدهم  را در بخش دانلود دریافت نمایید.

تأسیس حکومت افشاریه

 ایل افشار از ایل های قزلباش بود که در به سلطنت رساندن حکومت صفویان نقش داشتند. در عصر صفوی، بخشی از این ایل را برای محافظت از مرزهای خراسان در برابر هجوم ازبکان به نواحی شمال آن دیار کوچاندند. نادر، سرداری در رکاب شاهزادۀ صفوی پس از تسلط افغان ها بر اصفهان، یکی از پسران شاه سلطان حسین صفوی به نام تهماسب برای گردآوری نیرو و بازگرداندن حکومت صفویان، از پایتخت گریخت. برخی از سرداران وسران ایل ها مانند نادر افشار و فتحعلی خان قاجار (پدر بزرگ آقامحمدخان) به او پیوستند و در نخستین گام، خراسان را تصرف کردند. پس از کشته شدن فتحعلی خان قاجار، نادر که جنگاوری شجاع و متهور بود، ابتکار عمل را به دست گرفت فرماندهی سپاه تهماسب را عهده دار شد. او طی چندین جنگ افغان ها را شکست داد. 

دانلود کتاب علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی

کتاب های دوازدهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب علوم و فنون ادبی دوازدهم انسانی را مشاهده می کنید.  فایل کامل کتاب علوم و فنون دوازدهم  را در بخش دانلود دریافت نمایید.

دوره بازگشت وبیداری

از انقراض دولت صفویه تا آغاز سلطنت فتحعلی شاه قاجار، یعنی در دوران حکومت های افشاریه، زندیه و ابتدای دورۀ قاجار، رشد و شکوفایی قابل توجهی در تاریخ ادبیات ایران دیده نمی شود. در این دوره شاعران از سبک هندی روی برگردانده اند اما هنوز تأثیرهایی از آن سبک و نیز مکتب وقوع در آثارشان مشاهده می شود. مشتاق اصفهانی در زمان نادرشاه و کریم خان زند، با همراهی چند تن دیگر از ادیبان، انجمن ادبی اصفهان را اداره می کرد. با روی کار آمدن سلسلة قاجار و تثبیت حکومت مرکزی در ایران، بازگشت به شیوه و الگوی گذشتگان در ادبیات، پررونق تر از گذشته بود.

برای دانلود کتاب های دوازدهم انسانی به باکس زیر مراجعه کنید


نظرات ارسال شده 0