دانلود کتاب علوم هشتم

دانلود کتاب علوم هشتم و محتوای تکمیلی علوم هشتم (مربوط به مدارس تیزهوشان) چاپ سال تحصیلی 1401-1400

کتاب علوم هشتم و همچنین محتوای تکمیلی کتاب علوم هشتم ( ویژه مدارس استعدادهای درخشان) را در این صفجه می توانید دریافت نمایید. هردو کتاب مربوط به سال تحصیلی 1401-1400 می باشند.

برای دانلود کتاب علوم هشتم 1401-1400 به ادامه متن مراجعه کنید. 

لازم به ذکر است که اگر نیاز به کتاب علوم هشتم با جواب دارید به بخش گام به گام های هشتم مراجعه نمایید. در این بخش تنها متن کتاب علوم هشتم را به صورت فایل pdf برای دانلود قرار داده ایم.

کتاب علوم هشتم

قبل از دانلود کتاب علوم هشتم و همچنین محتوای تکمیلی کتاب علوم هشتم (مخصوص استعدادهای درخشان) بخش هایی از متن کتاب را می توانید مشاهده نمایید.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی هشتم  به صفحه کتاب های هشتم مراجعه کنید. 

کتاب علوم هشتم

کتاب علوم هشتم

کتاب علوم هشتم شامل پانزده فصل است در ادامه بخشی از متن فصل اول کتاب علوم هشتم را آورده ایم. این فصل به مخلوط ها و شیوه های جداسازی مواد می پردازد.

اجزای تشکیل دهنده محلول

 هر محلول حداقل از دو جزء حل شـونده و حلال تشـکیل شـده است. حلال ماد جـزء بیشـتری از محلـول را تشـکیل می دهـد و حل شـونده را در خود حـل می کند؛ برای نمونـه در محلـول آب  نمـک، نمـک حـل شـونده و  آب حـلال اسـت. بـرای تهیـه  محلول  می توان نسبت های مختلفی از حل شونده حلال را با هم مخلوط کرد .

حالت فیزیکی محلول ها می تواند متفاوت باشد

شـاید تصور شـما از محلول، حل شـدن ماده  جامدی مثل نمک درمایعی مانند آب است درحالی که هنگام افزودن گلاب به آب، مایع را با آب مخلوط کرده اید، یا وقتی در نوشابه گازدار را باز می کنید، آن خارج می شود در سـال قبل با آلیاژ آشـنا شـدید. آلیاژ ها محلول هایی جامد در جامدند. هوای پاک محلولی از گازهای نیتروژن، اکسیژن و گازهای دیگر است. بنابراین محلول ها می توانند به حالت جامد، مایع یا گاز باشند

جداسازی اجزای مخلوط

  در زندگـی روزمـره گاهـی از مـواد به صـورت مخلـوط اسـتفاده ٔ می کنیـم. در برخی موارد لازم اسـت، مواد تشـکیل دهنده را از یکدیگـر جدا کنیم.  برای جداسـازی اجـزای مخلوط گاهی از روش های ساده و گاهی از روش های پیچیده تر استفاده می شود.

کتاب علوم تکمیلی هشتم 

دانلود کتاب تکمیلی علوم هشتم

در این بخش کتاب درسی علوم تجربی تکمیلی هشتم را می توانید دریافت نمایید. این کتاب در مدارس استعدادهای درخشان تدریس می شود و همچون کتاب علوم تجربی هشتم که در مدارس عادی تدریس می شود شامل پانزده فصل است و عنواین فصل ها نیز مطابق با همان کتاب است. در ادامه بخشی از فصل اول کتاب علوم تکمیلی هشتم را می توانید مشاهده نمایید.

اگـر بـه محیـط اطـراف خود به دقت نگاه کنید مواد گوناگون ومتنوعی را می توانید ببینید  بعضی دیگر از دو یا چند ماده به دسـت ّبرخی از این مواد فقط از یک نوع ماده تشـکیل شـده اند؛ ام آمده اند. بیشتر موادی که ما در زندگی با آنها سرو کار داریم، از دو یا چند ماده تشکیل شده اند. این مواد، مخلوط نامیده می شـوند. در این فصل با مخلوط ها و برخی روش های جدا سـازی آنها آشـنا می شوید.

در یکی از روش های تقسیم بندی، خواص مواد را به دو دستۀ فیزیکی و شیمیایی طبقه بندی می کنند.  فیزیکی بدون ایجاد تغییر در ماهیت ّخواص مواد قابل اندازه گیری هستند. به عنوان مثال ِشیمیایی فیزیکی آن ّ نقطۀ انجماد یك ماده را جزو خواص می دانند؛ زیرا در هنگام یخ زدن، تغییری در ماهیت  شیمیایی مربوط به ّ ماده ایجاد نمی شود. اما خواص تمایل و چگونگی انجام واکنش بین یك ماده با  ماده ای دیگر است؛ مثلا سوختن چوب اکسیژن در حضور اکسیژن  وتبدیل  آن به خاکستر و ایجاد گرما، یکی از ویژگی های شیمیایی آن به شمار می رود. برای طبقه بندی مواد نیز از روش های گوناگونی استفاده می شود. مواد با توجه به حالت فیزیکی خود به سه گروه جامد، مایع و گاز تقسیم می شوند؛ اما اگر طبقه بندی آنها بر اساس تعداد اجزای سازنده شان انجام شود، به دو گروه خالص (دارای یك جزء) و ناخالص (دارای دو یا چند جزء) تقسیم می شوند..........


نظرات ارسال شده 0