نمونه سوالات امتحانی حسابان دوازدهم ریاضی نوبت دوم ( نمونه پنجم)

در ادامه متن می توانید قسمتهایی از عناوینی که در فایل مطرح شده است را مشاهده کنید و نسبت به دانلود فایل نمونه سوالات حسابان 2 دوازدهم ریاضی نوبت دوم اقدام کنید

در این مطلب برای شما دانش آموزان عزیز پایه دوازدهم ریاضی متوسطه که به دنبال امتحانات نوبت دوم (خرداد) هستید،نمونه سوال امتحانی حسابان  دوازدهم ریاضی نوبت دوم به همراه پاسخ تشریحی ( نمونه پنجم) قرار داده شده است که می توانید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

در صورتی که نیاز به نمونه سوالات نوبت دوم ( خرداد) بیشتری دارید میتوانید به صفحه نمونه سوالات امتحانی حسابان دوازدهم ریاضی نوبت دوم (خرداد ماه) مراجعه و اگر به نمونه سوالات حسابان دوازدهم ریاضی در نوبت اول (دی ماه) و نوبت دوم ( خرداد ماه) به صورت یک جا نیاز داشتید به صفحه نمونه سوالات امتحانی حسابان دوازدهم ریاضی مراجعه کنید.

در ادامه مطلب توجه شما را به بخشی از موارد مطرح شده در فایل نمونه سوالات حسابان دوازدهم ریاضی نوبت دوم (خرداد ماه)  جلب می کنیم:

1-درستی یا نادرستی جملات زیر را مشخص کنید .

ج)اگر برد تابعی محدود باشد آن تابع فاقد مجانب افقی است .

د) توابع یکنوا فاقد نقطه ی عطف هستند

نمونه سوالات امتحانی حسابان دوازدهم ریاضی نوبت دوم  ( نمونه پنجم)

2-جاهای خالی را با عبارت یا عدد مناسب پر کنید

3-در چندجمله ای p(x)=x3 + ax2 + x + b مقادیرa,b را طوری بیابید که باقی مانده تقسیم (p(x  برx-1 برابر 4باشد وبرx+2 بخش پذیر باشد 

4-ضابطه ی وارون تابع f (x)= (2 x-1 )3+1 را بنویسید 

5-

6-

7-الف )حد زیر را به دست آورید .

ب) ابتدا مجانب قائم تابع مندرج درفایل دانلود را تعیین کنید. سپس نمودار تابع رادرمجاورت مجانب قائم رسم کنید.

8- طبق عبارت مندرج درفایل دانلود با استفاده از تعریف مشتق ، مشتق های چپ و راست تابع را در نقطه یx=1 محاسبه کنید آیا تابع دراین نقطه مشتق پذیر است ؟

همچنین در ادامه بخشی از کتاب که مربوط به فایل نمونه سوالات حسابان نوبت دوم (خرداد ماه) می باشد را مشاهده می کنید:

با توجه به آنچه تا به حال ملاحظه کردیم، اکسترمم های مطلق تابع در «نقاط ابتدا و انتهای بازه»، یا در «اکسترمم های نسبی تابع» و یا در «نقاطی که تابع در آنها مشتق پذیر نیست» اتفاق می افتند. از طرفی دیدیم که در اکسترمم های نسبی یا «مشتق تابع وجود ندارد» و یا «مشتق وجود دارد و برابر صفر است». بنابراین اکسترمم های مطلق تابع را باید در بین نقاطی بررسی کنیم که یکی از سه ویژگی زیر را داشته باشند: تابع در آنها وجود ندارد.ِ نقاطی که مشتق1  نقاطی که مشتق در آنها برابر صفر است.2 مورد نظر.ٔ نقاط ابتدایی و انتهایی بازه3 تابع (1) و (2) را «نقاط بحرانی» می نامیم؛ «به عبارتی نقاط بحرانی نقاطی از دامنه ٔ حاصل از اجتماع نقاط دو دستهٔمجموعه هستند که مشتق تابع در آنها وجود ندارد و یا وجود دارد و برابر صفر است.» برای یافتن نقاط اکسترمم مطلق ابتدا این نقاط بحرانی را مشخص می نماییم. در این صورت از بین تمام نقاط بحرانی و نقاط انتهایی بازه، نقطه یا نقاطی که بیشترین مقدار تابع در آنها اتفاق می افتد نقاط ماکزیمم مطلق تابع و مقدار تابع در این نقاط مقدار ماکزیمم مطلق تابع است. همچنین در بین نقاط مذکور نقطه یا نقاطی که کمترین مقدار تابع در آنها اتفاق می افتد نقاط مینیمم مطلق تابع و مقدار تابع در این نقاط مقدار مینیمم مطلق تابع است.

نمودار تابعی را رسم کنید

 که همه1 ماکزیمم نسبی داشته باشد که مشتق در آن برابر صفر باشد.نقطه مینیمم نسبی داشته باشد که تابع در آن نقطه پیوسته باشد ولی مشتق نداشته باشد.نقطه بحرانی نباشد.ماکزیمم مطلق تابع نقطه ماکزیمم نسبی داشته باشد که تابع در آن ناپیوسته باشد.نقطه نقطه ای داشته باشد که اکسترمم نسبی نباشد ولی مشتق تابع در آن نقطه صفر باشد

ضمنا برای دانلود نمونه سوالات تمام دروس دوازدهم ریاضی متوسطه در نوبت اول ( دی ماه ) و نوبت دوم ( خرداد ماه ) هم میتوانید به صفحه ی نمونه سوالات امتحانی دوازدهم ریاضی مراجعه کنید.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0.63 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0