جزوه قواعد درس دوم عربی یازدهم انسانی

جزوه درس دوم از کتاب عربی یازدهم انسانی در مورد قواعد این درس که شامل اسم فاعل و مفعول و ... صحبت می کند.

 توضیحات جزوه قواعد درس دوم عربی یازدهم انسانی

قواعد درس دوم عربی یازدهم  انسانی درباره ی  شناخت و ترجمه ی اسم فاعل، اسم مفعول و اسم مبالغه نوشته شده است . جزوه قواعد درس دوم عربی سال یازدهم  رشته ی انسانی نوشته ی خانم مریم یادگاری دبیر و مدرس عربی کنکور است . جزوه قواعد درس دوم عربی یازدهم رشته ی انسانی جزوه ای کامل را در مورد انواع اسم مشتق در زبان عربی که بحث اصلی قواعد درس 2 عربی یازدهم انسانی می باشد را توضیح داده است . در جزوه درس 2 عربی یازدهم انسانی در ابتدا مروری و توضیحی کوتاه در مورد قواعد درس 2 کتاب عربی یازدهم داشته  و سپس به تشریح کامل مطالب ارائه شده در این درس پرداخته است . قواعد بخش مهم از هر درس می باشد که علاوه بر طرح سوالات مختص به خود در امتحان و کنکور در پاسخ گویی به سوالات ترجمه نیز بسیار مهم است و بخشی می باشد که باید به طور کامل فراگرفته شود.

 جزوه قواعد درس دوم عربی یازدهم انسانی

درباره درس دوم عربی یازدهم انسانی 

موضوع متن درس دوم عربی یازدهم انسانی، آرايه ی ادبی تلميع است. دو ملمع از سروده  های حافظ لسان الغيب و شيخ اجل  سعدی در درس آمده است. هدف اين است که در کنار خواندن متون منظوم دلنشنين، دانش آموز را با اين حقيقت رو به رو سازيم که زبان و ادبيات فارسی و عربی پيوندی ناگسستنی دارند و سرايندگان شیرین سخن ايرانی، زبان عربی را به عنوان زبان فرهنگ و تمدن اسلامی  می شناختند؛ از اين رو، در سروده های پارسی از عبارت های عربی بهره می بردند و اين نشانگر علاقه و توانـمندی آنان در تسلط به زبان عربی است.  قواعد درس دوم عربی یازدهم انسانی همان گونه که در بالا ذکر شد درباره ی اسم فاعل ، مفعول و مبالغه می باشد . در ابتدا در مورد اسم مشتق و اسم جامد توضیح داده شده و سپس راجع به انواع اسم مشتق و نحوه ی ساخت آنها توضیحات مفصلی ارائه کرده است . جهت پیوستگی مطالب ابتدا درس یک عربی یازدهم را به وطر کامل فرا گرفته و سپس به درس دوم وارد شوید.

درس عربی یکی از دروس مهم در رشته ی انسانی می باشد که هم در دفترچه عمومی و هم تخصصی مورد سوال واقع می شود . برای یادگیری کامل کتاب عربی یازدهم انسانی علاوه بر تسلط بر کتاب عربی دهم انسانی  باید مطالب و قواعد عربی را که در سه سال متوسطه اول نیز فرا گرفته اید باید کاملا مسلط بوده زیرا بخش جدایی ناپذیر برای فهم مطالب کتاب های عربی دوم متوسطه نظری می باشد بنابراین باید بر مطالب عربی کتب سال های گذشته نیز مسلط باشید.

نویسنده : مریم یادگاری
حجم : 0.67 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

ع
علیرضا صدیق

عاللیه واقعا خیلی موثر هستش