جزوه شیمی پیش دانشگاهی فصل اسید و باز

این فصل یکی ازمهمترین فصل های کتاب شیمی سال چهارم برای هر دو رشته ی ریاضی و تجربی می باشد.

توضیحات جزوه شیمی پیش دانشگاهی فصل اسید و باز

جزوه اسید و باز شیمی کنکور که بوسیله ی استاد علیرضا زارع تهیه شده است را برای شما داوطلبین عزیز کنکور قرار می دهیم. جزوه اسید و باز شیمی پیش دانشگاهی که در این پست برای شما کنکوری های سخت کوش جهت دانلود قرار داده ایم درسنامه ای جامع از مطالب فصل سوم شیمی پیش دانشگاهی را در اختیار شما قرا می دهد.همچنین جزوه اسید و باز کنکور شامل یک سری تست جامع از مطالب فصل اسید و باز به همراه پاسخ تشریحی می باشد.

 جزوه شیمی پیش دانشگاهی فصل اسید و باز

بودجه بندی فصل اسید و باز شیمی پیش دانشگاهی

فصل اسید و باز از کتاب شیمی پیش دانشگاهی یکی از پرحجم ترین و مهم ترین فصل های شیمی پیش دانشگاهی می باشد.در بودجه بندی این فصل در کنکور رشته تجربی در سال های اخیر نظم منظمی نداشته است اما به طور میانگین سه تست از فصل اسید و باز مطرح شده است و در کنکور سراسری 96 چهار تست از فصل اسید و باز مورد سوال قرار گرفته است. اما در بودجه بندی رشته ی ریاضی نسبت به تجربی تعداد سوالات از نظم بیشتری برخوردار بوده و در کنکور سراسری 96 و 95 و 94 چهار تست از فصل اسید و باز مطرح شده است.

با توجه به اینکه فصل سوم شیمی پیش دانشگاهی هم حجم مطالب زیادی دارد و هم اینکه مطالب آن نسبت به دیگر فصل ها سخت تر است بعضی از داوطلب ها از مطالعه ی فصل اسید و باز خودداری می کنند این در حالی است که اگر این فصل در طول سال و به طور مرتب خوانده شود و در طول دوران مطالعه به طور برنامه ریزی شده تست های آن کار شود به راحتی می توان تست های فصل اسید و باز را درکنکور سراسری پاسخ داد.

همانگونه که گفته شد فصل اسید و باز شامل مطالب زیادی است.موضوعاتی که احتمال دارد از فصل اسید و باز شیمی پیش دانشگاهی مطرح شود شامل تعریف ها و مدل های اسید و باز ، مقایسه قدرت اسید و باز و فسفریک اسید ، PH ، نمک های اسیدی و بازی  و خنثی ،  محلول های بافر ، کربوکسیلیک اسید ها ، آمین ها و آمینواسید ها ، استر ها و صابون  است. با توجه به اینکه تعداد تست های مطرح شده از این فصل زیاد است احتمال دارد که از هر کدام از بخش های فصل اسید و باز در کنکور سراسری سوال مطرح شود و باید داوطلبان کنکور برای موفقیت در کنکور تمام بخش های فصل اسید و باز را با یک برنامه ریزی منظم مطالعه نمایند.

نویسنده : علیرضا زارع
حجم : 3.36 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 7

N
N

عالیه مرسی

s
sina

سپاس از زحماتتون

N
N

دوستان شما که از این برنامه استفاده کردین ایا نتیجه ای داشته ؟حتی درصد ازمونیو بالا برده ؟ممنون میشم پاسخ بدین

N
N

عالی

N
N

دمش گرم حال کردم

N
N

بسیار خوب و عالی

N
N

عالی