جزوه شیمی سوم فصل دو آقای زارع

فصل ترمودینامیک یکی از فصل های سوال خیز در کنکور سراسری سراسری می باشد و طبق بودجه این فصل در طی سال های اخیر برای رشته ریاضی و تجربی به طور میانگین هر ساله چهار تست از این مبحث مطرح شده است.

توضیحات درباره جزوه شیمی سوم فصل دو

امروز در این پست جزوه شیمی سوم فصل دو تالیف آقای زارع را برای کنکوری های عزیز قرار داده ایم.جزوه شیمی سه فصل دو شامل درسنامه ای بسیار عالی از مطالب ترمودینامیک شیمایی می باشد. در جزوه فصل 2 شیمی 3 نکات کنکوری که امکان مطرح شدن آن در سوالات کنکور سراسری درس شیمی وجود دارد به طور مفصل توضیح داده شده است و برای تثبیت مطالب علاوه بر درسنامه یک سری تست های جامع در هر بخش گنجانده شده است.

 جزوه شیمی سوم فصل دو آقای زارع

بودجه بندی سوالات شیمی سوم فصل دو

فصل ترمودینامیک شیمیایی که عنوان فصل دو شیمی سال سه می باشد برای هر دو رشته ی ریاضی و تجربی بسیار مهم است. اگر به بودجه بندی فصل ترمودینامیک شیمیایی در کنکور سراسری سال های اخیر نگاه کنیم در هر دو رشته ی ریاضی و تجربی به طور میانگین چهار تست از این فصل مطرح شده است و در کنکور 96 تجربی و ریاضی از فصل دوم شیمی سال سه 4 تست مطرح شده است . پس داوطلبان کنکور سراسری باید نگاه ویژه ای هم به فصل های کتاب شیمی سوم دبیرستان و هم به فصل دو شیمی سوم داشته باشند.

نحوه ی طراحی سوالات شیمی سوم فصل دو

شیوه ی سوالات کنکور در سال های گذشته تغییراتی زیادی داشته و سعی شده است که با طراحی سوالات مفهومی و ترکیبی میزان آموخته های دانش آموزان را به چالش دعوت کنند. سوالات شیمی در کنکور سراسری بر همین  روال طراحی میشوند.داوطلب برای مسلط شدن کامل بر مطالب شیمی سوم فصل دو علاوه بر مطالعه درسنامه های کامل و جامع باید بصورت منظم اقدام به حل تست های فصل ترمودینامیک شیمیایی نماید همچنین حل سوالات کنکور خارج از کشور و کنکور سراسری داخل کشور نیز بسیار مهم است.

بخش های مختلف شیمی سوم فصل دو

در ساختار فصل دوم شیمی سوم دبیرستان  ابتدا در مورد علم ترمودینامیک و روش های انتقال انرژی بحث میکند.سپس به مسائل مربوط به ظرفیت گرمایی می پردازد. بخش های دیگر این فصل شامل سامانه ها و رابطه ی گرما و کار ، مول و گرمای واکنش ، آنتالپی های که جزء بخش های مهم در سوالات کنکور سراسری است و قانون هس ، محاسبه ی گرمای واکنش با کمک آنتالپی تشکیل و بخش آنتروپی می باشد. در واقع احتمال طراحی سوال از تمام بخش های فصل 2 شیمی 3 وجود دارد.

دوستان سخت کوش کنکوری لطفا منابع کنکوری که در مطالعه ی درس شیمی از آن استفاده می کنید هم در بخش درسنامه و هم تست  را در بخش نظرهای سایت همکلاسی در همین پست با دوستان خودتون به اشتراک بزارید .

نویسنده : علیرضا زارع
حجم : 3.98 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 12

ک
کیان

سپاسسسسس

N
N

آقای محسن خان هر کسی یه نظری داره ولی نباید که هر جایی بیان بشه ، این استاد هم زحمت کشیدن

آ
آقا محسن

به نظرم جزوه ترمودینامیک عسگری خیلی سرتر از اینه همه سوالات آزمون رو پوشش داد

N
N

عالیه بخونید به جای من

N
N

خوبه

N
N

عالیس

N
N

afarin

N
N

عالیییییه

N
N

بد نبود

N
N

foqolade

N
N

عالی مرسی از تلاش بسیار خوبتون

N
N

عالی