نمونه سوال امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( نمونه دوم )

در ادامه متن می توانید قسمتهایی از عناوینی که در فایل مطرح شده است را مشاهده کنید و نسبت به دانلود فایل نمونه سوالات املاهشتم نوبت دوم اقدام کنید

در این مطلب برای شما دانش آموزان عزیز پایه هشتم که به دنبال امتحانات نوبت دوم (خرداد)هستید، نمونه سوالات امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( نمونه دوم ) قرار داده شده است که می توانید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

در صورتی که نیاز به نمونه سوالات نوبت دوم ( خرداد ماه) بیشتری دارید میتوانید به صفحه نمونه سوالات امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( خرداد ماه) مراجعه کنید .

ضمنا با توجه به نیاز همکلاسی های شما ، در صورت امکان نظر خودتون را در مورد فایل های زیر اعلام بفرمایید تا همکلاسی ها و دوستانتان با مطالعه نظر شما با دقت بیشتری نسبت به دانلود فایل ها اقدام کنند.

بخشی از موارد مطرح شده در فایل نمونه سوالات املا هشتم نوبت دوم (خرداد ماه):

-خفّاش در روز پلکها را بر سیاهی میاندازد و شب را چونان چراغی برمی گزیند تا در پرتو تاریکی آن روزی خود را جست و جو کند.

-افراد جامعه در برخوردها و داد و ستدها پایبند به اعتقادات و هنجارهای اخلاقی و آداب اجتماعی هستند.

-امیر کبیر با صدای رسا خطاب به اطرافیان گفت:« مسئول جهل مردم ما هستیم. تمام بچّه های ایران ، فرزندان حقیقی من هستند»

-سیّد جمال این روحانی پر شور وقتی نیرنگ استعمار را در کشورش دریافت نامهای به مرجع تقلید شیعیان نوشت تا تنباکو را تحریم کند.

-ابران در طول تاریخ ستم ها و گزندهای فراوانی دیده و از گستاخی ها و بی رحمی های دشمن خون دل ها خورده است امّا هرگز ایمان، عزّت و ارادۀ استوار خود را از دست نداده است.

مطالب مرتبط

-مردی درمی چند در آستین داشت و در عقیدتش خلل بود. در راه طرّاری به وی باز خورد و آن زر به حیلت ببرد.

-مردم دین باور و انقلابی به پیشوایی بنیان گذار فرزانۀ انقلاب و با تکیه بر تعالیم الهی سه اصل اساسی « استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی» را به عنوان هدف اصلی قیام خود به جهانیان اعلام کردند.

-وقت ما در سلسلۀ کائنات جای مخصوص دارد و باید آن را برای کارهای مفید صرف کنیم وگرنه نظام آفرینش را به هم زده ایم و خطای بزرگی مرتکب شده ایم.

-درختان کهن به منظرۀ بیرون زیبایی خاصّی بخشیده بودند و تصویری زیبا از شهر در افق دور دست دیده می شد.

نمونه سوال امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( نمونه دوم )

همچنین در ادامه بخشی از کتاب که مربوط به فایل نمونه سوالات املا هشتم  نوبت دوم (خرداد ماه) می باشد را مشاهده می کنید:

اکنون نوشتة زير را که حاصل گوش دادن های دقیق نویسنده است، با هم مي خوانيم؛ این نویسنده که از توانایی دیدن، بی بهره بوده است تنها از راه گوش دادن و تأمّل در شنیده ها، دریافت های خود را نوشته است:

كودك( طه حسين) به حاجي فيروز سلام مي كرد و در خيابان دراز و تنگ و پرجمعيت پيش مي رفت. عابران: طلاب و تجار و دستفروش و كارگر، گاري هاي الاغي يا اسبي يا قاطري كه گاريچي هاي آنها گاهي با صداي مخصوص، حيوان خود را مي راندند و گاهي هم به حيوان، ناسزا مي گفتند. در سمت چپ و راست اين خيابان، مغازه هاي جوراجور قرار داشت. در بعضي از اين دكان ها غذاي مردم تهيدست، تهيه مي شد. بر اثر پختن اين غذاها، بوهاي تند، فضاي آن حدود را پر مي كرد... در بعضي از اين دكا نها به شيوۀ آرام و دقيق و بدون سروصدا، معاملاتي انجام مي شد يا آنكه بحثشان بسيار كوتاه بود يا آن چنان آهسته سخن مي گفتند كه تنها طرف مقابل مي شنيد. اين سخنان با ادب و نرمي و مهرباني همراه بود... كودك در بين تمام مراكز، رفت و آمد م يكرد، با نيروي حواس خود از بيشتر آنها به خوبي آگاه مي شد. گاه گاه صداهايي پريشان و در گلو شكسته كه نمايانگر بدبختي بود در اين فضا م يپيچيد. ... با شنيدن صداي پاي رهگذران اين صداها اوج مي گرفت و در فضا پخش مي شد. مثل اينكه صاحبان آنها زندگي را تنها از راه گوش، حس مي كردند؛ زيرا آنان هرگاه صداي پايي را مي شنيدند از صاحب آن پا، ياري مي طلبيدند. صداهايي كوتاه و خشن و بريده بريده در پاسخ اين ناله ها به گوش مي رسيد. اين صداها از آن پرندة ويرانه نشين بود. در موارد بسيار اين صداها با صداي به هم خوردن بال هاي اين پرنده در هم مي آميخت.

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 1.57 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسالی

تمامی حقوق متعلق به همکلاسی میباشد
ساخته شده با
همکلاسی