نمونه سوالات امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( نمونه سوم )

در ادامه متن می توانید قسمتهایی از عناوینی که در فایل مطرح شده است را مشاهده کنید و نسبت به دانلود فایل نمونه سوالات املاهشتم نوبت دوم اقدام کنید

در این مطلب برای شما دانش آموزان عزیز پایه هشتم که به دنبال امتحانات نوبت دوم (خرداد)هستید، نمونه سوالات امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( نمونه سوم ) قرار داده شده است که می توانید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

در صورتی که نیاز به نمونه سوالات نوبت دوم ( خرداد ماه) بیشتری دارید میتوانید به صفحه نمونه سوالات امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( خرداد ماه) مراجعه کنید .

ضمنا با توجه به نیاز همکلاسی های شما ، در صورت امکان نظر خودتون را در مورد فایل های زیر اعلام بفرمایید تا همکلاسی ها و دوستانتان با مطالعه نظر شما با دقت بیشتری نسبت به دانلود فایل ها اقدام کنند.

بخشی از موارد مطرح شده در فایل نمونه سوالات املا هشتم نوبت دوم (خرداد ماه):

به مورچه و کوچکی جثّۀ آن بنگر که چگونه عظمت خلقت او با چشم و اندیشۀ انسان درك نمی شود. نگاه کن چگونه روي زمین راه میرود و براي به دست آوردن روزي خود تلاش میکند. اگر اندیشه کنی، از آفرینش وي دچار شگفتی خواهی شد.

علم و فن و همۀ آنچه از رهاورد بشري، پدید می آیند، زمانی مفیدند که در راه خدمت به پیشرفت خلق خدا به کار گرفته شوند و انسان را در مسیر کمال و رسیدن به اخلاق متعالی، کمک کنند، و گرنه به ابزاري براي به پوچی و نابودي کشاندن بشر به شمار می آیند و سبب غفلت و اسارت انسان می شوند.

در دوران جنگ تحمیلی، خیل عظیم نوجوانان و جوانان بسیجی و جان برکفان ارتشی و سپاهی، این پهنۀ خدایی را به بنیانی استوار و سدّي نفوذناپذیر و پایدار در برابر هجوم وحشیانۀ صدّام و حامیان امریکایی او، تبدیل کرد.

مطالب مرتبط

وقتی شما به یک اثر ادبی مانند شاهنامه، گلستان و مثنوي مولوي رو می کنید، چهرة انسانهاي آن جامعه و رفتار و منش اجتماعی اشخاص را پیش چشم خود دارید. اصولاً کلید شناخت هر ملّتی، ادبیات آن ملّت است.

لازم نیست در کارها عجول باشید؛ یعنی نباید بدون تفکّر و تأمّل به کاري اقدام کنید ولی همین که تصمیم گرفتید کاري را انجام دهید، بلافاصله شروع کنید وتعلّل روا مدارید؛ کار امروز را به فردا میفکنید که جز پشیمانی سودي ندارد.

امیرکبیر با صداي رسا خطاب به اطرافیان گفتند: «مسئول جهل مردم، ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، این وضع پیش نمی آید. تمام بچه هاي ایران، فرزندان حقیقی من هستند.

نمونه سوالات امتحانی املا هشتم نوبت دوم ( نمونه سوم )

همچنین در ادامه بخشی از کتاب که مربوط به فایل نمونه سوالات املا هشتم  نوبت دوم (خرداد ماه) می باشد را مشاهده می کنید:

در نوشتۀ زیر نویسنده با درک درست از حسّ شنیداری و دیداری، به نوشتۀ خود قدرت بخشیده و آن را برای خواننده واقعی تر نشان داده است.اين نوشته، نتيجة دقت نويسنده در گوش دادن و دقيق نگاه كردن است. وقتي اين داستان را مي خوانيم و مي شنويم ؛ ذهن ما تصوير رويدادها و صحنه هاي آن را بازسازي مي کند.

«آواز گل تاج خروس، بلند شد؛ قوقولي قوقو، قوقولي قوقو ! صدا بلند و بلندتر شد و در همه جاي جنگل پيچيد. ناگهان درخت ها ساكت شدند؛ گل ها گلبرگ هايشا ن را جمع كردند؛ گل شيپوري فرياد زد: تبر! تبرِ ويرانگر مي آيد. ترس و سكوت، همة جنگل را پر كرده بود. تبر، صداي لرزيدن درخت را شنيد. جنگل لرزيد. ترس درخت ها و گل ها بيشتر شد. گل هاي شيپوري، گوش هاي تيزي داشتند؛ صداي پاي . تبر را شنيدند. فرياد آماده باش جنگل را فراگرفت ...»

دانش آموزان در فضای ساکت کلاس، نشسته بودند و به صدای پراکنده در محیط گوش می دادند؛ صدای معلّم نگارش، صدای هیاهوی بچه ها که توی حیاط دنبال توپ می دویدند. صدای معلّم ریاضی که با آهنگ بلند درس می داد و اعداد و ارقام را بیان می کرد. صدای جیرجیر میز یکی از دانش آموزان و ... توجّه دانش آموزان این بار به صداهای اطراف، طوری بود که گویا اوّلین بار است که می شنوند.معلّم، کلاس را باز هم به سکوت دعوت کرد و گفت:چشمتان را ببنديد و فقط به صداي كسي كه متن را مي خواند، گوش بدهيد؛ كارگاه ذهن شما همزمان با شنيدن صداي كلمات، تصوير آنها را به شما نشان مي دهد يعني تصوير آن در ذهن شما ايجاد مي شود؛ مانند اين نوشته :

صداي پاي پدرم را مي شنوم؛ از پله ها بالا مي آيد ؛ سنگين و سخت. من به صداي باران، صداي جوشيدن آب و صداي سنگين كفش هاي پدر، گوش مي دهم؛ در باز مي شود و نيمي از چهرة پدر. .. آن مرد خيلي شبيه پدر بود؛ اما خودش نبود... صداي پاي كسي را مي شنوم؛ صداي پا، صداي پا و صداي در، مي دانستم كه باز مي گردي!

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 1.7 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسالی

تمامی حقوق متعلق به همکلاسی میباشد
ساخته شده با
همکلاسی