جزوه شیمی 3 فصل محلول ها

فصل سه شیمی سال سوم همانند سایر فصل های شمی سوم همیشه مورد توجه طراحان کنکور سراسری بوده و سال در کنکور رشته های ریاضی و تجربی سهم قابل توجهی از سوالات را به خود اختصاص می دهد.

درباره جزوه شیمی 3 فصل محلول ها

پست امروز ما در مورد جزوه شیمی 3 فصل محلول ها است که توسط آقای زارع تهیه شده است. جزوه محلول ها شیمی سه شامل درسنامه ای جامع درباره ی موضوعات مطرح شده در این فصل است . این فصل برای هر داوطلبان هر دو گروه آزمایشی ریاضی و تجربی بسیار مهم است. در جزوه شیمی 3 فصل 3 جدوال مقایسه ای و مطالب مروری از کتاب شیمی سال های قبل را در خورد گنجانده است که از نکات بسیار مهم این جزوه است . تست های تالیفی و تست های کنکور خارج از کشور و کنکور داخل کشور در پایان هر بخش اضافه شده است.

 جزوه شیمی 3 فصل محلول ها

سوالات و بودجه بندی شیمی 3 فصل محلول ها در کنکور

فصل شیمی محلول ها که فصل 3 شیمی سوم دبیرستان می باشد جزء فصل هایی است که طراحان کنکور به آن نگاه ویژه ای دارند. با توجه به بودجه بندی فصل سه شیمی سوم در کنکور سراسری تجربی به طور میانگین چهار تست از فصل محلول ها مطرح شده که در بعضی از سال ها نیز پنج تست مطرح شده است . در بودجه بندی رشته ی ریاضی در کنکوری سراسری برای فصل محلول ها شیمی 3 هر ساله چهار سوال مطرح شده است. در کنکور سراسری 96 فصل محلول ها در هر دو گروه ریاضی و تجربی چهار تست را به خود اختصاص داده است.

ساختار شیمی 3 فصل محلول ها

بخش های فصل 3 شیمی 3 شامل فاز ، حلال ، انحلال پذیری و آنتروپی انحلال  که در بخش اول کتاب توضیح داده شده است. بخش های بعدی فصل محلو ها شیمی سه  شامل آنتالپی انحلال و چگونگی پیدایش محلول ها ، الکترولیت ها و غیرالکترولیت ها ، بخش غلظت ها ، خواص کولیگاتیو و مخلوط ها و پاک کننده ها است. احتمال طرح سوال از تمام بخش های فصل محلول ها به دلیل مهم بودن وجود دارد.

موفقیت در کنکور سراسری به چندین عامل بستگی دارد که یکی از مهم ترین آنها وجود درسنامه کنکوری و تست زنی است . در واقع این دو بخش به هیچ وجه نمیتوان از هم جدا کرد و باید علاوه بر خواندن درسنامه ای جامع و کامل که مطابق با کنکور باشد باید برنامه ای منظم برای تست زنی نیز داشته باشید. پس در درس شیمی همانند سایر دروس کنکور بهترین منابع برای مطالعه را انتخاب کنید.

کنکوری های عزیز اگر نظری در مورد جزوه فصل سه شیمی سوم و منابع برتر جهت مطالعه شیمی کنکور دارید در قسمت نظرات سایت برای دوستان کنکوری خود بنویسید خوشحال میشیم تا از نظرات شما استفاده کنیم.

نویسنده : علیرضا زارع
حجم : 3.98 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 13

y
y

جمع بندی تست ها عالی ....

س
سولی

خیلی خیلی ممنون. واقعا عالیه. ممنون ب خاطر در اختیار گذاشتن مطالبتون.

N
N

خوب بود

N
N

متشکرم از اینکه حاصل سالها تلاشتون رو مجانی در اختیار ما میذاربد خدا خیرتون بده

N
N

خوب بود

N
N

خوب بود

N
N

عالی

N
N

yyyyeeeesss

N
N

تازه دارم دانلود می کنم ولی ایجوری معلومه عالیه

N
N

خوب جمعش کرده بود ایول درکل :)

N
N

عالیه

N
N

خیلی خوب توضیح داده

N
N

خوبه مغز آدم رو به تعادل می رسونه