جزوه استوکیومتری شیمی سوم

فصل استوکیومتری یکی از فصل های بسیار مهم شیمی سال سوم می باشد که برای دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی از اهمیت بسیاری برخوردار است .به داوطلبان عزیز توصیه میشود که مطالعه این فصل را در اولویت قرار دهند.

جزوه استوکیومتری شیمی سوم دبیرستان

جزوه استوکیومتری شیمی سال سوم دبیرستان ویژه رشته ی ریاضی و تجربی برای شما دوستان کنکوری آماده شده است. فصل استوکیومتری که همان فصل اول شیمی سوم دبیرستان می باشد برای برخی از داوطلبان کنکور فصلی سخت می باشد. فصل استوکیومتری یکی از فصل های مهم شیمی سوم می باشد و هر سال در کنکور سراسری تعداد قابل توجهی سوال را به خود اختصاص داده است و طراحان سوال کنکور نگاه ویژه ای به این فصل دارند و اگر نگاهی به بودجه بندی فصل استوکیومتری در سال های گذشته داشته باشیم هم در رشته ی تجربی و هم ریاضی به طور متوسط چهار تست از این فصل مطرح شده که سهم قابل توجهی از سوالات شیمی کنکور سراسری را شامل میشود. در کنکور سراسری 96 در رشته ی تجربی از فصل استوکیومتری پنج تست و در رشته ی ریاضی از این فصل چهار تست مطرح شده است.

 جزوه استوکیومتری شیمی سوم

توضیحات جزوه استوکیومتری شیمی سوم 

جزوه استوکیومتری شیمی سوم که توسط دکتر سالاری آماده شده است جزوه ای بسیار جامع می باشد که تمام بخش های فصل اول شیمی سوم را به طور کامل پوشش می دهد . در این جزوه تمام واکنش های شیمیایی مورد نیاز داوطلبین در کنکور سراسری آورده شده است و همچنین با حل سوالات استوکیومتری با روش های مناسب سعی شده است تا دانش آموزان به تسلط خوبی در این بخش دست یابند.

فصل استوکیومتری به دلیل داشتن مسایل حلی در کنکور سراسری میتواند جزء تست های وقت گیر باشد و با توجه به این موضوع که تعداد تست های مطرح شده از این فصل زیاد است باید داوطلب وقت کافی را در دوران مطالعه کنکور برای این فصل قرار دهد. یکی از روش های افزایش سرعت حل سوالات فصل استوکیومتری این است که تعداد حل تست های این بخش در زمان آمادگی برای کنکور بسیار  زیاد باشد همچنین احاطه کامل به بخش موازنه واکنش های شیمیایی فصل اول شیمی سوم بسیار مهم است زیرا معمولا در سوالات شیمی کنکور واکنش ها بصورت موازنه نشده ارائه میشود.

تمام بخش های فصل اول شیمی سال سوم مهم هستند و میتوانند در کنکور سراسری مورد سوال واقع شوند.از بخش های مهمی که باید به آن اهمیت بدهید آشنایی کامل با تمام واکنش های شیمیایی مطرح شده در این فصل و سایر فصل های کتاب شیمی دبیرستان و مهارت کامل در موازنه این واکنش های است . سوالاتی که در بخش هایی مانند روابط حجمی گاز ها ، واکنش های محدود کننده و اضافی و بازده درصدی و سایر مطالب مطرح میشوندو با تمرین تستی زیاد میتوان بر آنها اشراف کامل پیدا کرد.

داوطلبان سخت کوش کنکوری لطفا نظر خود را درمورد جزوه استوکیومتری شیمی سوم  در بخش نظرات این پست اعلام کنید. خوشحال خواهیم شد تا نظرات و پشنهادات خود را با ما و دوستان کنکوری خودتون در این پست و سایر پست های وب سایت همکلاسی در میون بزارید

نویسنده : دکتر سالاری(شیمی)
حجم : 5.37 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 5

N
N

dam şoma garm doktori

N
N

دمتون گرم هر چند نگا نکردم

ه
هستی

عالی بود.میشه لطفا مبحث استوکیومتری رو بیش تر توضیح بدید و نمونه سوال بزارید؟ممنون

N
N

عالیه راضیم

N
N

جالبه