مصاحبه اختصاصی همکلاسی با خانم کیمیا امیری

با سلام خدمت تمامی مخاطبان محترم وب سایت همکلاسی ، در این مصاحبه به سراغ یکی از رتبه های برتر کنکور امسال رفتیم تا بتوانیم از ایشان در مورد رازهای موفقیت و قبولیشون در کنکور سوالاتی را بپرسیم تا به شکلی بتوانیم این انتقال تجربه را از ایشان به داوطلبین جدید انجام دهیم.

لازم به ذکر است که این مصاحبه با همکاری و همراهی پانسیون فرهنگ انجام شده است ، شما میتوانید برای مشاهده مصاحبه همکلاسی با مدیریت پانسیون فرهنگ به این صفحه مراجعه کنید .

ضمنا در این سری جدید مصاحبه ها با رتبه های برتر سعی میکنیم که آیتم ها و ویژگی های جدیدی را در مصاحبه داشته باشیم . برای همین به سراغ تست MBTI رفتیم . تست MBTI  یک پرسشنامه فردی است که برای شناخت نقاط قوت و اولویت های افراد طراحی شده است . این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) تهیه و طراحی شده است و همانطور که گفته شد سعی میکند نقاط قوت و اولویت افراد را برسی کند .

همانطور که در تصویر بالا مشخص میباشد ، تایپ شخصیتی خانم امیری از نوع ENFJ میباشد که از آن با عنوان قهرمان (The Protagonsit) یاد میشود . از مهمترین ویژگی های این تیپ شخصیتی میتوانیم به این ویژگی ها اشاره کنیم :

صمیمی - برنامه ریز - ساختارمند - با انگیزه - همدل - همکاری کننده - خلاق - سرزنده - ارزش گرا

خانم امیری از بابت ویژگی ارتباط با دیگران با امتیاز 78.1% ویژگی برونگرایی را دارند و بقیه آیتم های پردازش اطلاعات ، تصمیم گیری و برنامه ریزی تقریبا با یک درصد مساوی و نزدیک به هم هستند

اگر بخواهیم بدانیم که چه افراد سرشناس و مشهوری دارای این تایپ شخصیتی هستند میتوانیم از افراد مشهور و پر افتخاری مثل اما استون ، کیت وینسلت ، متیو مک کانهی ، بردلی کوپر و مارتین لوترکینگ نام ببریم . 

و اگر هم بخواهیم که کارکترهای معروفی که دارای این تایپ شخصیتی را نام ببریم ، میتوانیم به دنریس تارگرین ( Game of Thrones ) ، اپنهایمر ( کارکتر اصلی فیلم جدید نولان که به تازگی در حال اکران میباشد ) ، Jigsaw (شخصیت اصلی سلسله فیلم های اره ) ، Bella ( شخصیت اصلی سلسله فیلم های The Twilight Saga ) و در نهایت مهمترین و محبوترین کارکتر از نظر لیست IMDB ، ویتو کورلئونه (از شخصیت های اصلی سه گانه The Godfather) اشاره کنیم.

و در نهایت بحث درصد فراوانی این تایپ شخصیتی را برسی میکنیم ، همانطور که در تصویر میبینید تایپ شخصیتی ENFJ جز تایپ های شخصیتی کمیاب و ارزشمند میباشد و اگر بخواهیم دقیق تر آن را برسی کنیم میتوانیم بگوییم که به طور میانگین از هر 100 نفر فقط 2.5 نفر این تایپ شخصیتی را در اختیار دارند.

خب حالا بعد از برسی نتایج تست MBTI به سراغ مصاحبه سایت همکلاسی با خانم امیری میرویم . از شما مخاطبین ارزشمند همکلاسی دعوت میکنیم که در ادامه با ما باشید .

با توجه به تعداد بالای درخواست مخاطبین عزیز نسخه ویدئویی مصاحبه با خانم امیری هم تهیه شد




سلام خانم امیری وقتتون بخیر ، ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتی ، اگه امکانش هست یک مقدار در مورد خودت بگو و یک توضیح مختصری از وضعیت درسیت به بچه ها بده

سلام وقت شما هم بخیر من کیمیا امیری هستم و خوشحال میشم اگه بتونم کمکی با این مصاحبه به بچه ها کنم
اگر اجازه بدید من از دبیرستان به بعد رو میگم . من کلا توی دبیرستان خیلی درس نمی خوندم دهم و یازدهم را ، به ویژه اینکه اواخر دهم به دوره کرونا خورد و من آدمی هستم که داخل خونه اصلا نمیتونم درس بخونم و برای همین به کتابخونه یا پانسیون میرفتم.

اگه بخوام راجع به کرونا هم بگم باید بگم که کرونا ضربه شدیدی به درس من وارد کرد و خیلی خوب نتونستم که توی دهم و یازدهم برای کنکور بخونم برای همین سال دوازدهم شروع کردم به جدی درس خوندن و سه سال رو جمع کردم و چیزی که بهش معتقدم اینه که کنکور تجربی را نمیشه توی یکسال جمع کرد و واقعا دوسال باید براش درس خوند .

فکر میکنی که چرا سال اول نتونستی نتیجه بگیری ؟

من سال اول درس ها را به اندازه کافی خونده بودم واقعا ، ولی خب خیلی نرسیدم که تست و آزمون بزنم و به همین دلیل فکر میکنم که اون رتبه ای را که میخواستم نتونستم بیارم ، و به همین خاطر تلاشم را برای سال آینده انجام دادم

از چه سالی به صورت جدی برای کنکور شروع کردی؟

سال دوازدهم که میشد سال 1401

از آزمون های تحصیلی استفاده میکردی ؟ اگر بله از چه موسسه ای ؟

بله ، اوایل سال آزمون های قلم چی رو به صورت حضوری شرکت میکردم و از یک جایی به بعد همه ی آزمون ها رو در حد توان میزدم.
دوران جمع بندیم که تقریبا از اواخر بهمن به بعد میشد هم ، همه ی آزمون ها مثل سنجش ,گاج ,گزینه دو .... رو سعی میکردم به صورت کامل بزنم.

آیا آزمون هایی را که میرفتی تحلیل میکردی ؟

بله ، تحلیل خیلی مهم هستش و حتما این کار را جز اولویت هام قرار میدادم.

با چه روشی آزمونتو تحلیل میکردی ؟

روشی که من داشتم را با آزمون و خطا یاد گرفته بودم و بعد از یک مدتی یادگرفتم که چجوری باید تحلیل کنم .
اوایل خیلی روش درستی نداشتم ولی بعد از یک مدتی کامل یاد گرفتم که باید چکار کنم . سعی میکردم که تا جایی که میشه آزمون و تست بزنم و بعدش میرفتم دونه دونه سوالاتی که اشکال داشتم را پیدا میکردم ، حتی خیلی جاها از پاسخ نامه اشکال میگرفتم و با معلم هام در میون میذاشتم تا نظرشون را بپرسم .

دونه به دونه این سوالات را پیدا میکردم و بالا یا پایین پاسخ برگم مینوشتم که مثلا ریاضی این مبحث را اشکال داشتم یا زیست این مبحث را اشکال دارم تا بعد از اینکه تحلیلم تموم شد برم و اون مبحث را بخونم و نکته هاش را دربیارم.

همون روز تحلیلت را انجام میدادی ؟ یا اون روز استراحت میکردی و فرداش تحلیل میکردی ؟

نه من همون روز تحلیل را انجام میدادم . همون روزی که آزمون برگزار میشد حتما بعدازظهرش تحلیلم را انجام میدادم.

برای چه درس هایی کلاس میرفتی و اگه دوست داری اسم دبیرهایی که داشتی و ازشون راضی بودی را هم بگو لطفا

من اختصاصی ها را همه رو کلاس میرفتم به جز زمین شناسی . استادهایی که باهاشون کلاس داشتم این اساتید بودن

دبیر فیزیک : استاد حمزه پور
دبیر زیست : استاد اسفندیاری
دبیر ریاضی : استاد کرد
دبیر شیمی : استاد امامی پور

درصد های کنکورت توی درس های مختلف چند بود ؟

زیست 62/9- فیزیک 56/6 – شیمی 47/6 – ریاضی 23/3 – زمین 35/5

یک مقدار در مورد علایق و تفریح هایی که داری با بچه ها صحبت کن ، چه درس ها و رشته هایی را واقعا دوست داری

اگه بخوام در مورد رشته مورد علاقم صحبت کنم ، رشته مورد علاقه ام ریاضی هستش ولی مکانیک ، عمران و معماری هم رشته های مورد علاقه ام هستند .
اگه بخوام در مورد درس مورد علاقه ام بگم بدون شک فیزیک هستش ، دلیل این علاقه هم دبیر فیزیکم آقای خالو بود که از دبیرهای خیلی خوب فیزیک هستند
و اگر بخوام در مورد تفریح هایی که دارم صحبت کنم یکی از بهترین تفریحاتی که من دارم ، وقت گذروندن با دوستام هستش و مادرم میگه که وقتی که من با دوستام وقت میگذرونم اصلا حالم خوب میشه.

سال کنکور اذیت نمیشدی که نمیتونستی با دوستات وقت بگذرونی ؟

نه راستش ، چون که اصلا من خیلی این تایم را کم نکرده بودم و یک جورایی تفریحم را داشتم و با دوستام حتی شده یک تایم کوچک را وقت میگذروندم.

میانگین روزی چند ساعت درس میخوندی برای سال دوم کنکورت ؟

اوایل از 7/5 صبح میخوندم تا 8 شب ( حدودا روزی 10 ساعت ) و اون اواخر روزی حداقل 12 ساعت را توی پانسیون میخوندم و بعدش میرفتم خونه باز سه چهار ساعتی درس میخوندم . یادمه که اواخر به روزی 15 ساعت هم رسوندم ساعات مطالعه ام را.

نقاط قوتت در چه درس هایی بود و با چه روشی اون ها را مطالعه میکردی ؟

کلا نقاط قوت من درس های اختصاصی بود به همین خاطر زمانی که عمومی ها حذف شد خیلی به نفع من شد کلا نمیتونم بگم که کدوم درس را بهتر بودم چون که سعی میکردم همشون را توی یک سطح خوبی نگه دارم .


خب ، چه درسی را از همه بیشتر دوست داشتی ؟

یک ذره سخته گفتنش چون که درصد زیستم از همه بهتر شده ولی زیست را هیچ وقت اونجوری دلی دوست نداشتم ، اگه بخوام بگم چه درسی را دلی دوست داشتم بازم همون فیزیک را میگم .
برای درس فیزیک روش خوندن من به این صورت بود که بنظرم نباید فرمول ها رو حفظ کرد و یک جورایی باید بهشون برسید .
مثلا موقعی که طی بازه ی یک ساعت ونیم (توی نیمه اول سال ) که من باید 40 تا تست میزدم ، بیشتر از 15 تا تست نمیزدم ولی با اون ها کلنجار بیشتری میرفتم و کامل کاری میکردم که ملکه ذهنم بشه و میفهمیدم که راهش چی هست و میتونستم رو سوالهای دیگه پیاده کنم .
کلا من آدمی هستم که حفظ کردن برام کار سختیه و سعی میکردم که اون موضوع را بیشتر بفهمم تا اینکه حفظش کنم ، زیستم هم دقیقا به همین صورت بود .


یک مقدار در مورد دوران جمع بندی بگو ، دوران جمع بندی را چجوری گذروندی ؟

دوران جمع بندی دی را که من فکر کنم که نزدیک به 6 بار همه چیز را جمع بندی کردم ( از مرداد تا دی ماه ) اما برای جمع بندی عید یک مقدار به خودم استراحت دادم ( خیلی هم خوب شد که من به خودم استراحت دادم ) و هفته اول عید را به شمال رفتم و هفته دوم تهران بودم که هفته دوم را ، دو سه تا آزمون هم زدم و یک کمی هم درس خوندم.


از این نظر میگم خوب بود ، چون که استراحت و مسافرت حال من را خیلی بهتر کرد ، مخصوصا برای من که از درس عقب نبودم و جمع بندی هام را چندین بار انجام داده بودم و هر چی نزدیک میشدیم به اواخر کنکور من میدیدم که دوستام خیلی خسته میشدن ولی من به خاطر اون استراحت اصلا این مشکل را نداشتم و حتی اگه کنکور شهریور یا حتی مهرماه هم برگزار میشد من انرژی ادامه دادن را داشتم هنوز .

نقش پدر و مادرتون را توی دوره کنکور را چه جوری میتونید توصیف کنید ؟

از نظر من خیلی مهمه که پدر و مادر ها توی بازه کنکور به بچه ها استرس ندن . میبینیم که بعضی از پدر مادرها از استرس اینکه بچه ها نتیجه نگیرند یک استرس و فشار مضاعفی را به بچه ها انتقال میدن .
خوشبختانه پدر و مادر من کامل به این موضوع آگاه بودند و اصلا این استرس و فشار مضاعف را به من منتقل نمیکردند برای همین وقتی میدونستم که این استرس را ندارم خیلی حالم بهتر بود.
نه اینکه در جریان نباشند در جریان درس ها و درصد هام کامل بودند ، ولی روی این موضوع بهم احترام میگذاشتند


در طول مدتی که داشتی برای کنکور میخوندی انگیزه خودت را چجوری حفظ میکردی ؟ آیا زمانی شد که خسته بشی و دیگه نخوای که ادامه بدی ؟

بله منم سال اول نیمه دوم حالم اصلا خوب نبود و کامل درک میکنم این موضوع را . به نظر من بچه ها باید سال کنکورشون یک مقداری تفریح و از همه مهمتر ورزش را داشته باشن . مثلا من سال دوم همیشه سعی میکردم که هفته ای یک جلسه ورزش را برم ، چون واقعا این جلسه برای من اون شور و نشاط را میاورد .
یکی دیگه از تفریحاتی که داشتم این بود که سعی میکردم هر چند کوتاه روزانه با دوستام وقت بگذرونم و حتی اگر شده در حد یک چایی یا قهوه روزانه همدیگرو ببینیم .
من معتقدم که این تفریح های کوچک کوچک واقعا موثر هستش و یک جورایی از خستگی توی نیم سال دوم جلوگیری میکنه .


مصاحبه تا اینجای کار عالی بود و من حس میکنم که بچه ها کلی تجربه جدید از این مصاحبه دریافت کردن ، ممنون از اینکه در این مصاحبه با ما بودی و در آخر نکته ای داری که به بچه هایی که امسال کنکور دارند بگی ؟

نه خواهش میکنم ، توصیه من به بچه ها اینه که اگه واقعا شما یک سال برای چیزی که میخواید زحمت بکشید و طبق برنامه ریزی عمل کنید ، امکان نداره که نتیجه نگیرید .
من پدرم یک جمله ای به من میگفت که من واقعا بهش اعتقاد دارم و اون اینه که " نمیشه یک نفر درسش رو بخونه و سر آزمون یا کنکور ، یادش بره و نتونه نتیجه بگیره"
من خودم واقعا به این جمله اعتقاد دارم ، خودم هم همینطور بودم و واقعا احساس آمادگی میکردم و نتیجه خوبی هم از نظر خودم گرفتم .
پس هر کسی میتونه اون رضایت درونی خودشو بفهمه و اونقدری تلاش کنه که خودش مطمئن باشه که نتیجش را میگیره.


خب در آخر مصاحبه از خانم امیری تشکر میکنیم و از شما مخاطبین عزیز هم کمال تشکر را داریم که تا این جای کار با همراه بودید ، با توجه به خواهشی که ما از خانم امیری کردیم قرار بر این شد که ایشان پاسخ سوالاتی که در بخش کامنت ها مطرح میشوند را بدهند . برای همین دوستانی که سوالی در مورد مصاحبه یا نحوه مطالعه و … دارند را میتوانند در بخش کامنت ها مطرح کنند .

ر
ریما صدیقی

مصاحبه ویدئویی خیلی جالبتره ، شما شخصیت و ظاهر اونی که توی متنه را نمیتونی تصور کنی ولی با ویدئو خیلی بهتر میشه که با اون آدم ارتباط بگیری

ث
ثمین پوربخش

چجوری میشه ویژگی های تایپ شخصیتی خودمون را بفهمیم ؟

ب
بهناز امیرشاهی

جز بهترین مطالبی بود که توی این مدت خوندم

س
سحر امینی

ای کاش بیشتر به نقش پدر و مادرها اشاره میکردید, من واقعا تحت تاثیر استرسی که خونواده بهم میدن هستم . با اینکه تقریبا مطمئن هستم که قبول میشم ولی واقعا این استرسی که بهم وارد میشه اذیتم میکنه

ف
فاطمه سادات موسوی

از خانم امیری واقعا تشکر میکنم , من سال دومی هست که میخوام برای کنکور بخونم خیلی نا امید هستم . اما تمام سعیم را میکنم واقعا

گ
گلاره نجفی

اون آیتم تایپ شخصیتی واقعا جالب بود

س
سارا جعفری

تبریک به خانم امیری بابت پشتکار بسیار زیادشون

ح
حمید شمسی

ای کاش در مورد بحث مدیریت استرس در آزمون و کنکور یک مقدار بیشتر صحبت میکردید

م
محمدرضا چراغی

مطلب بسیار مفیدی بود با تشکر

س
ساغر نورالهی

یک پیشنهادی دارم مصاحبه ها را ویدئویی ضبط کنید این جوری خیلی عالی تر میشه

س
سحر خسروی

ای کاش مصاحبه ها به صورت ویدئو بود

س
سینا باقری

طبق معمول بهترین و خفنترین مطلبها را دارید

ا
امیرحسین غلامی

سال دوم قبول شدن به نظر من واقعا کار سختی هستش ، من که خودم رفتم رشته پرستاری چون واقعا توانایی این کار را نداشتم دستمریزاد به خانم امیری

غ
غزل موسویان

ممنون از مطلب خوبتون

ز
زهرا ابراهیمی

منابع درسیتون را هم ای کاش میگفتید

م
مژگان پور ایمانی

خانم امیری شما چه مدرسه ای درس میخوندید ؟ فرزانگان ؟

ک
کیمیا امیری

نه. تو مدرسه‌ی خرد درس میخوندم

م
محمدرضا گلپایگانی

به نظرتون بهترین کتاب برای درس نامه زیست کدوما هستش ؟

ک
کیمیا امیری

من خودم بیشتر زیست رو از روی کتاب خوندم و فقط در طی این دو سال برای بعضی جاها از کتاب درسنامه جامع خیلی سبز استفاده کردم.

س
سینا گنجی

وووووااااااااااااای چجوری میشه تا دی ماه 6 بار مباحث را جمع کرد ؟

ک
کیمیا امیری

من چون که از اواخر مرداد شروع کرده بودم و اینکه سال دومم بود، اول هدف گذاری اصلیم کنکور دی بود و خیلی سنگین شروع کردم. چون بیشتر چیز ها رو توی سال اول خونده بودم زیاد طول نکشید تا یک بار همه چیز دوره بشه. بعد اون هم دوره های بعد هی اسون و اسون تر بود برام.

ف
فاطمیا هاشمیان

خانم امیری شما هم زمانی که آزمون یا کنکور میدادید استرس داشتید ؟ چجوری این استرس را مدیریت میکردید

ک
کیمیا امیری

بله بلاخره حتی یک ادمی که هیچ کاری با کنکور هم نداره، توی اون شرایط استرس میگیره ولی مهم اینه که این استرس بیش از حد نباشه و کنترل بشه و به تمرکز شما صدمه نزنه. این هم مهارتیه که باید اروم اروم در طی سال با شرکت در ازمون های آزمایشی حضوری یاد بگیرین.

آ
آرش پور محسن

میبینم توی کامنت ها خیلی از بچه ها استرس دارن که پشت کنکور بمونن یا نه ؟ مطمئن باشید که اگه بخواید میتونید این کار را انجام بدید . همونطور که خانم امیری با تلاش و پشت کاری که داشتن این کار را انجام دادن

گ
گیتی محمدکاظمی

ممنون از بچه های سایت همکلاسی ، خیلی خوبه کارتون دمتون گرم

ل
لیارا محمدی

سلام با تشکر از سایت همکلاسی , لطفا در صورت امکان نسخه ویدئویی مصاحبه را هم تهیه کنید

ن
ندا همدانی

سلام خانم امیری امیدوارم از این بالاتر بری و به آرزوهایی که داری برسی ، شاید خودت باورت نشه ولی این مصاحبه ها به خیلی از بچه ها کمک میکنه . ما امسال حدودا 4 نفریم که قصد داریم برای سال دوم پشت کنکور بمونیم . نمیدونی این مصاحبه تو و نتیجه ای که گرفتی چقدر به ما انگیزه میده

م
مهرزاد صادقی نسب

سلام به همه دوستان . من صادقی نسب مشاور درسی هستم به بچه ها توصیه میکنم که چندبار این مصاحبه را بخونن ، مهمترین نکته ای که به نظرم توی حرفاشون بود افزایش ساعت مطالعه شون نزدیک های کنکور بود . طبق تجربه ای که من دارم بچه هایی که این قدرت ذهنی را دارند که خسته نشوند و ادامه بدن حتما و حتما اون رتبه ای که دلشون میخواد را بهش میرسن . با آرزوی بهترین ها برای شما

ط
طالب زاده

منم آزمون MBTI را دادم دقیقا تایپ شخصیتم شد مثل خانم امیری ENFJ ، برام خیلی جالب بود مرسی

م
مهتاب اقبالی

خانم امیری من سه بار کنکور دادم ولی رشته ای که مورد علاقه ام بود ، قبول نمیشم . به نظر شما امسال بمونم دوباره پشت کنکور ؟

ک
کیمیا امیری

راستش من خیلی ادم مناسبی نیستم برای پاسخ به این سوال.ولی از نظرم اگر که بخواین پشت کنکور بمونین اولین قدم اینه که ببینین مشکلتون توی این سه سال چی بوده که نتونستین قبول بشین. چون اگر نفهمین کجای راه رو اشتباه میرفتین امسال هم نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

ف
فرزاد واعظی

خانم امیری به خاطر اینکه دوباره امسال گویا قرار هست ، درس های عمومی اضافه بشه ، ممنون میشم هم منابع عمومی و هم منابع اختصاصیتون را هم بفرمایید

ک
کیمیا امیری

من راستش برای عمومی ها واقعا نمیتونم کمکتون کنم چون سال اول که عمومی ها تو‌ی کنکور بودن واقعا توشون قوی نبودم و نمیدونم راه و روش درست براشون چیه. برای درس های زیست و شیمی اولین منبعم کتاب بود چون واقعا توی هردوی این درس ها خیلی کتاب پررنگ هست و برای تست چون منابعم زیاد بود واقعا یادم نیست همشون رو نام ببرم ولی سعی میکردم از کتاب های معقول و استاندارد استفاده کنم.

ز
زهرا طباطبایی

تبریک میگم خانم امیری ، منم سال دوم میخوام بمونم پشت کنکور ولی خیلی میترسم ، خیلی از دوستام بهم میگن نمون ولی واقعا از مصاحبه شما من انگیزه گرفتم ❤️

م
مهشید نیشابوری

از همکلاسی و خانم امیری کمال تشکر را دارم :) واقعا نمیدونید خیلی از بچه ها نیاز دارن به یک همچین مصاحبه هایی تا انگیزه بگیرن

پ
پریا یوسفیان

قسمت اول مصاحبه را خیلی خوشم اومد , مخصوصا قسمت کارکترهای اون تایپ شخصیتی

غ
غزل نهاوندیان

چقدر این مصاحبه عالی بود :) حس خیلی خوبی ازش گرفتم

ش
شیدا آقاجانی

یک چیز را بزارید بهتون بگم ، کسی که خودش سال دوم قبول شده میدونه که خانم امیری چه قدر زحمت و تلاش کرده

پ
پویان رمضانی

انشالله که خانم امیری در تمامی مراحل زندگیشون موفق باشند ، همین که تجربه هایی را که دارند با ما در میون میزارن واقعا ممنونم ازشون

ش
شادی عطاردی

سلام ممنون از همکلاسی و خانم امیری ، مصاحبه خیلی جالبی بود . ممنون میشم اگه از این دست مصاحبه ها بیشتر تهیه بشه چون واقعا کمک کننده است

ک
کیانا حبیبی

این ایده خیلی جالبی هست که تایپ شخصیتی مصاحبه شونده را با این آیتم های گرافیکی جذاب توی مصاحبه میزنید .
از خانم امیری هم خیلی تشکر میکنم ، قشنگ معلوم هستش که صحبت هایی را که توی مصاحبه گفتن کامل تجربه های خودشون هستش . من امسال کنکور دارم و امیدوارم که بتونم توی این مرحله سخت از زندگی خودم از این سد به خوبی عبور کنم

م
محدثه جعفری

سلام مثل همیشه بسیار هم عالی . دوستان همکلاسی یک پیشنهادی داشتم ، اگر قبل از مصاحبه بتونن یک جوری سوالهای مخاطبهای سایت را هم جمع آوری کنن عالی میشه . مثلا به صورت یک نظر سنجی سوالات را از مخاطب های سایت جمع آوری کنید و از مصاحبه شونده هاتون بپرسید

ن
نازنین محمدی

ممنون میشم اگه خانم امیری منابع مطالعاتیشون را هم معرفی کنند

ک
کیمیا امیری

من اولین منبعم توی درس شیمی و زیست کتاب بود و عملا کتاب های هر سه سال رو حفظ کرده بودم و بعد از کتاب رفتم سراغ جزوه یا درسنامه های دیگه. برای تست زدن راستش نمیتونم تمام کتاب هایی که تو‌ی این دو سال استفاده کردم رو نام ببرم ولی سعی کردم کتاب هایی که دیگران بهم پیشنهاد میکردن که تست هاش منطقی و استاندارد هستن رو استفاده کنم.

ب
بهاره عباسی

خانم امیری ، اگه امکان داره یک مقدار در مورد پانسیون بفرمایید . من دیدم که توی مصاحبه تون راجع به پانسیون هم صحبت کردید . پیشنهاد میدید بریم به پانسیون ؟

ک
کیمیا امیری

راستش خیلی به فرد بستگی داره. اگر شما میتونین توی خونه به خوبی درس بخونین و زمان های مطالعه و استراحتتون منظم و دقیق هست، دلیلی نیست که فضاتون رو عوض کنین. ولی من خودم نمیتونستم هیچ جوره توی خونه اون تمرکزی که لازم هست رو داشته باشم و برای همین یه جای با نظم مثل پانسیون برای کسی مثل من عالی بود.

پ
پگاه عقیلی نسب

واقعا آفرین به ایشون ، تماما سعی و تلاش خودشونه ، درسته که امکانات و پدر و مادر فهمیده ای داشتن ولی بهترین صفت ایشون از نظر من تلاششونه . من خیلی از بچه ها را دیدم که سال دوم واقعا نتونستن قبول بشن

م
محدثه حاجیان

پدر و مادرهای عزیز من یک روانشناس هستم و خیلی از مراجعه کننده هام بچه هایی هستند که کنکور دارن و از دست فشاری که خانواده روشون میزارن واقعا به ستوه اومدن . جالب اینه که خیلی از پدر و مادرها را من میارم کلینیک و باهاشون صحبت میکنم ، به جرئت 90 درصدشون به خاطر چشم و هم چشمی این کار را دارن میکنن . به خاطر این که مثلا دخترخاله اون دانش آموز داره پزشکی میخونه و اعتقاد دارن که اون هم باید بخونه . خواهش میکنم بس کنید این روال در بلند مدت بچه های شما را به شدت افسرده میکنه و بعدا خیلی از راه ها را به خاطر اعتماد به نفس پایینشون نمیتونن برن و دیگه اون موقع واقعا از هیچ کسی کاری بر نمیاد

ک
کیان الهی

من پدر و مادرم واقعا توی درس ها بهم کمک میکنن و اصلا ناراحتی نمیکنن ولی وقتی ترازهام کم میشه به جایی که بهم غر بزنن ، میرن توی خودشون و من واقعا ناراحت میشم . ای کاش منو میزدن به جای این که ناراحت بشن . از همین جا میخوام بگم دوستتون دارم ❤️

ب
بهار بدری زاده

از خانم امیری خواهش میکنم فرایند تحلیل آزمونوشون را یک مقدار دقیق تر بیان کنن . مثلا دقیق تر بگن که چه قدر روی تحلیل وقت میذاشتن ، آیا فقط همون روز تحیلی را انجام میدادند یا در طول هفته هم باز برمیگشتن و سوالها را برسی میکردند

ک
کیمیا امیری

راستش دقیقا یادم نیست که تحلیل چقدر طول میکشید ولی اگر اشتباه نکنم بیشتر از سه یا چهار ساعت نمیشد کلِ فرآیند بررس دوباره‌ی ازمون و حل کردنِ دوبار‌ه‌ی سوال ها. تقریبا تو همه‌ی درس ها ولی به ویژه زیست معمولا فرآیندش از یک روز بیشتر طول میکشید و بجز دوره‌ی اون مطلبی که مشکل داشتم بلافاصله بعد از تحلیل، اگر بعدا هم تو آزمون دیگه‌ای به اون موضوع میرسیدم، یا تو درس خوندنم اون موضوع رو میدیدم تو ذهنم سوالی که اشتباه حل کردم رو دوره میکردم که مطمئن بشم یک اشتباه رو چند بار دوره نمیکنم. چون از نظرم مهم ترین بخش تحلیل آزمون اینه که اولا مشکلاتتون به چشمتون بیاد و دوما اشتباهاتی که داشتین رو بفهمین و دوباره تکرارشون نکنین

س
سپنتا ملکی

خانم امیری براتون بهترین ها را آرزو میکنم ، برای منی که امسال میرم دوازدهم و سال های پایه را اصلا خوب نخوندم چه توصیه ای دارید ؟ واقعا استرس دارم

ک
کیمیا امیری

راستش خیلی نمیدونم چی بگم. اولین قدم اینه که درس ها رو خیلی خوب بهشون مسلط بشین. چون بدون تسلط، تست و آزمون زدن خیلی مفید نیست. ولی از تست زدن هم غافل نشین چون یک مهارتیه که لازمه تا روز کنکور یاد بگیرین.

ف
فاطمه بهارمست

خانم امیری ، من دخترم امسال کنکور داره و به شدت استرس داره به حدی که از استرس واقعا خیلی از آزمون هاش را خراب میکنه . توی خونه وقتی خودش آزمون ها را میزنه درصد خوبی میاره ولی وقتی میره سر جلسه آزمونشو خراب میکنه . واقعا نمیدونم باید چه کار کنم

ک
کیمیا امیری

حتما از نظرم از یک فردی که به طور تخصصی میتونه بهتون نظر بده کمک بگیرین. ولی از نظرم تا جایی که میشه ایشون رو تشویق به آزمون های حضوری کنین. چون ازمون های ازمایشی صرفا برای محک زدن فرد هستن و اگر هم ایشون چندین تا ازمون رو به خاطر استرس خراب کنن اونقدر اهمیتی نداره، در عوضِ اینکه کم کم بتونن کنار بیان با شرایط و عادت کنن چون در هر صورت تو روز کنکور نمیتونن ازمون رو توی خونه بدن و باید حضوری شرکت کنن توی ازمون. هرچقدر که الان بتونن بیشتر با این شرایط کنار بیار روز کنکور براشون راحت تر میشه.

د
داریوش موسوی

یک مصاحبه درست و درمون ، همین که تبلیغ ایکس و ایگرگ را توش نکردید ، دست مریزاد دارید

س
ستاره کریمی

از همکلاسی یک خواهشی دارم , در صورتی که امکان داره راجع به نقش پدر و مادرها توی سال کنکور بیشتر محتوا تهیه کنید . سعی کنید از پدر و مادرهایی که اینقدر روشن هستند و به بچه هاشون بال پرواز میدن مصاحبه و فیلم تهیه کنید تا ما به پدر و مادرامون نشون بدیم واقعا . تا بلکه دست از استرس دادن به ما بردارن

ن
نگار زندی

چیزی که باعث میشه همیشه به این سایت سر بزنم همین محتواهای خوبشه

ی
یاسمن بقایی

خانم امیری من یک سوالی دارم ، آزمون های مختلف برنامه ها و سرفصل های مختلفی دارند ، آیا میرسیدید به سرفصل های همشون ؟ منظورم دقیق تر اینه که از آزمون ها جلو و عقب نمی افتادید ؟

ک
کیمیا امیری

من اوایل، برنامه‌ی درسیم یکی از اهداف هفتگیش رسیدن به همین سرفصل ها بود ولی بعد از دوره‌ی اولم (دی) دیگه کم کم بی توجه به اون سرفصل ها درس میخوندم، چون همه‌چیز رو خونده بودم و دوره کرده بودم، صرفا در ازمون ها اطلاعاتی که از اون مطلب یادم مونده رو محک میزدم. از نظرم وقتی بتونین بدون اینکه در طی هفته برای اون آزمون خاص درس بخونین، بتونین که تو ازمون نتیجه مطلوب داشته باشین یعنی به یه حد مناسبی رسیدین. من خودم که این حس رو داشتم.

ا
ارسلان شهیدی

خانم امیری واقعا عالی تبریک میگم بهتون که چنین پشتکار و تلاشی داشتید ، برای این که آدم سال دوم قبول بشه واقعا باید آدم قوی باشه

پ
پرنیا مرتضوی

مطالب به روز و حرفه ای خیلی ممنونم بابت مصاحبه به شدت کمک کننده است به بچه هایی که امسال کنکور دارند

آ
آیدا امامی

خانم امیری آزمون های آزمایشی به من استرس خیلی زیادی وارد میکنن ، به نظرتون کار درستیه که این آزمون ها را نرم و بخوام خودم توی خونه کار کنمشون ؟

ک
کیمیا امیری

شما بلاخره چه بخواین و چه نخواین باید سر ازمون کنکور حضوری برین در حوزه و امتحان رو بدین. برای همین من با این کار موافق نیستم و از نظرم باید از همین الان در ازمون ها حتما حضوری شرکت کنین تا کم کم این استرس کنترل بشه. من خودم اوایلی که در ازمون های قلمچی شرکت میکردم استرس میگرفتم و نمیتونستم بهترین حالت خودم باشم ولی کم کم انقدر شرکت کردم تا استرسم کم و کمتر شد و به شما هم همین رو پیشنهاد میکنم.

ر
ریحانه حسینی

سلام ، یک سوالی از خانم امیری دارم ، سال اول رتبه شون چند شده بود ؟

س
سینا اسلامی

یکی از مهمترین موضوعات خانواده است ، تو رو خدا به بچه ها استرس اضافه ندید . بچه ها به اندازه کافی خودشون استرس دارن

ن
نرگس مددی

همونطور که توی متوسطه اول بیست بودید اینجا هم عالی هستید . من از دهم مخاطب سایت شما هستم

ن
نگین موسوی

راجع به منابع مطالعاتی ایشون هم لطفا بگید برای درسهای اختصاصی از چه کتاب هایی استفاده میکردند ؟

ک
کیمیا امیری

من همونطور که در یک کامنت دیگه هم جواب دادم، اولین منبعم توی درس شیمی و زیست کتاب بود و عملا کتاب های هر سه سال رو حفظ کرده بودم و بعد از کتاب رفتم سراغ جزوه یا درسنامه های دیگه. برای تست زدن هم سعی کردم از کتاب هایی استفاده کنم که معلم هام بهم معرفی میکردن و یا میدونستم که تست های منطقی و استاندارد هستن.

م
محمدرضا کریمی

من یکی از ضعیفترین درسام فیزیک هستش ، ای کاش خانم امیری این را کامل تر توضیح میدادن که باید به فرمول برسید دقیقا چجوری میشه ؟ امیدوارم منظورمو رسونده باشم

ک
کیمیا امیری

این بستگی به هر فرد داره که موضوعات رو چطوری درک میکنه. ولی منظورم از اون جمله این بود که در سوالات مختلف (چه سخت و چه آسون) سعی میکردم که کاملا درک کنم که دلیل هر مرحله تو‌ی اون سوال چیه و تا قانع نمیشدم که مثلا دلیل استفاده از اون فرمول توی اون سوال چیه، دست بر نمیداشتم که باعث میشد خیلی عمیق تر بتونم بفهمم فرمول ها رو.

م
مهتاب قاسمی

خیلی خوشحالم که خانواده خانم امیری بهشون احترام میگذاشتن و فشاری بهشون وارد نمیکردند . من امسال کنکور قبول نشدم و واقعا خانواده داره استرس زیادی را به من وارد میکنه ، جوری که حس میکنم باید کنکور را قبول بشم تا اونا را راضی کنم نه این که رشته و درسی که خودم علاقه دارم را قبول بشم

ع
عاطفه حمزه لو

آیا شده بود که در جایی از سال فکر کنید که نحوه درس خوندتون مشکل داره و باید روشتون را عوض کنید ؟ من خیلی این مشکل را دارم ، همش فکر میکنم که روش درس خوندنم مشکل داره

ک
کیمیا امیری

بله ادم بلاخره یه جاهایی با آزمون و خطا پیش میره ولی یه جایی میرسه که هم خودتون میفهمین که درک خوبی از درس ها دارین و هم نتایج ازمون ها و تست هایی که میزنین هم همین رو نشون میدن و لازم نیست که چندین بار مدل درس خوندنتون رو عوض کنین.

م
مهسا امیراحمدی

پیشنهاد میکنم که به صورت ویدیویی هم این مصاحبه را اجرا کنید . ایده خیلی جالبی هستش

ث
ثمین مستوفی

به نظرم بهترین راه رسیدن به یک چیز اینه که ببینید کسایی که بهش رسیدن چه عاداتی داشتن و چه کارهایی را انجام میدادن . واقعا از خانم امیری و همکلاسی تشکر میکنم

س
سعیده لطفی

بهترین سایت درسی ، من از متوسطه اول با همکلاسی کیف میکنم . مرسی که هستید بچه ها

م
ملیکا محمودی

به نظر من خانم امیری سال دوم واقعا کار سختی داشته ، من خیلی از دوستام سال دوم بریدن و درس را کلا کنار گذاشتن

ک
کیمیا امیری

بله. واقعا مهم ترین نکته در سال دوم تداوم و استمرار هست.

م
مبین احمدی

مصاحبه متفاوتی بود ، کمتر افرادی سعی میکنن که اینقدر صادقانه راجع به ابعاد درسی و سال کنکورشون صحبت کنن . از خانم امیری خیلی تشکر میکنم

ز
زهرا ستوده

خیلی ممنون از سایت همکلاسی از این جنس محتواها ممنون میشم بیشتر بزارید .

م
ماهک بختیاری

اون قسمتی که تیپ شخصیتی مصاحبه شونده هم به مصاحبه اضافه کردید کار خوبی بود ، باید قبول کنیم که انسان ها با هم متفاوت هستند و هر انسانی شخصیت و ویژگی های متفاوتی با بقیه داره

ا
امین عسکری

من امسال قبول نشدم ولی اصلا انگیزه ام را از دست ندادم ، وقتی میبینم خیلی از بچه ها هم سال اول قبول نشدن میفهمم که این موضوع فقط برای من نیست و سعی میکنم امسال تمام تلاشمو بزارم

آ
آتوسا سیدی

عالیه عالی با حرف های خانم امیری به شدت موافق هستم . کنکور تجربی به شدت سخت شده و خیلی سخت میشه توی یک سال جمعش کرد

ا
الناز نجفی

من تقریبا از سال هشتم هستش که با همکلاسی آشنا شدم و امسالم کنکور دارم . ممنون از همکلاسی که سعی میکنه با این مصاحبه ها به بچه ها کمک کنه ❤️

آ
آرین نامدار

ممنون از خانم امیری به نظر من مصاحبه عالی بود ، من به شدت با حرف های خانم امیری موافقم که باید تفریح ها را به اون صورت کم نکنید بچه ها . منم دقیقا مثل خیلی از بچه های دیگه آخرای کنکور کم آوردم و به نظرم اصلی ترین دلیلش هم همین موضوع بود