مصاحبه با رتبه چهار کنکور تجربی 96

در این قسمت مصاحبه ای کامل با اقای ارسالان یزد چی نفر چهارم کنکور تجربی 96 داریم.

مصاحبه بارتبه چهار کنکور تجربی 96

مصاحبه با آقای ارسلان یزدچی نفر چهارم کنکور تجربی 96 . آقای یزدچی می گوید که  همواره در تمام مقطع های تحصیلی شاگرد ممتاز در مدرسه بوده ام و در آزمون های آزمایشی که شرکت می کردم نیز رتبه های قابل توجهی را بدست می آوردم. با توجه به اینکه پدر و مادر من هر دو پزشک هستند هیچ اصراری برای مطالعه بیشاز حد من نداشتند و درس خواندن جزء اولویت ها علایق خودم بوده است. در آزمون های آزمایشی شرکت می کردم اما در کلاسهای کنکور شرکت نکرده ام به نظرم کتاب های کمک آموزشی به عنوان منبع ثانویه پس از کتاب های اصلی راه خوبی برای درک و تحلیل مطالب درسی هستند.

 مصاحبه با رتبه چهار کنکور تجربی 96

ادامه مصاحبه با رتبه چهار کنکور تجربی 96

در ابتدای کار تصمیم نداشتم که وارد رشته ی تجربی شوم  و در المپیاد ریاضی در سطح آسیا نیز مقام اول را بدست آوردم  و در المپیاد کشور اندونزی نیز مدال برنز برنده شدم. اما با توجه به نبود پشتوانه‎ کافی در شهر ما تصمیم گرفتم تا رشته تجربی را انتخاب کنم.

 بهتر است که مطالعه برای کنکور سراسری را از همان پایه‎ دهم  ( دوم دبیرستان ) شروع کنند و مطالعه‎ آهسته و پیوسته را نیز فراموش نکنند و در پایه‎ پیش دانشگاهی نیز اهتمام جدی ‎تری را به خرج دهند. تغذیه مناسب و تنظیم خواب و  خانواده نیز در موفقیت دانش اموزان نقش بسیار مهمی را ایفا می‎کنند و من خودم شب‎ها تمرکز بیشتری دارم و از این رو بیشتر شب‎ها مطالعه می‌کردم و از نظر غذایی نیز بیشتر غذاهای ایرانی می‎خوردم و فست فود از برنامه‎ی غذایی من حذف شده بود.

اینترنت و گوشی هوشمند اگر به درستی و در زمان مقول استفاده شوند، هیچ آسیبی به مطالعات درسی  دانش آموزان نمی‎زنند و مدیریت درست و کنترل زمان است که می‎تواند برنامه جامعی را ترتیب بدهد.فریب تبلیغات برخی مراکز را نخورید. زیرا کنترل همه چیز دست خود دانش آموز است و هیچ چیز به اندازه‎‏ تلاش خود فرد در موفقیت او موثر نیست.

در روزهای مدرسه هفت الی هشت ساعت و در روزهای تعطیل نیز 12 ساعت مطالعه میکردم  و طبق درصدهایی که تخمین زده‎ام ادبیات را 95 درصد و بقیه دروس عمومی را 90 درصد پاسخ داده‌ام و در دروس اختصاصی نیز به 85 درصد از سوال های زیست شناسی، 100 درصد از سوالات فیزیک، 96 درصد از سوالات شیمی و 91 درصد از سوالات زمین شناسی پاسخ درست داده‎ام و اولویت اولم در انتخاب رشته پزشکی دانشگاه تهران است و به دانش آموزان توصیه می‎کنم درس زمین شناسی را نیز مانند سایر مواد درسی مطالعه کنند.