مسئله حذف کنکور سراسری

خبر های مربوط به حذف کنکور سراسری و یا عدم حذف آن این پست خبری می توانید مطالعه کنید .

خبر مسئله حذف کنکور سراسری

با توجه به مسائل اخیر در مورد حذف کنکور سراسری دوباره مسئله ی حذف به بحث داغی تبدیل شده است و شما در اینجا اظهارات آقای زرافشان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و آقای میرزاده عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این مورد را مطالعه نمایید .

علی زرافشان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه با اینکه سازمان سنجش آموزش کشور مخالف حذف کنکور سراسری است اما مجلس شواری اسلامی قانونی برای حذف کنکور سراسری مصوب ننموده است .

مسئله حذف کنکور سراسری

سال 1392 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که طی پنج سال آینده باید هشتاد و پنج درصد از ظرفیت آموزش عالی بدون کنکور پذیرش شود؛ اما در طی سالیان اخیر و با توجه به تلاش های مسئولان آموزشی کشور در این مورد و برجسته نمودن رشته های شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای و از طرف دیگر ظرفیت های پذیرش های دانشگاهی در این رشته ها افزایش چشمگیری داشته اما هم چنان مسئله کنکور سراسری به عنوان دغدغه مهم دانش اموزان بوده و بیشتر زمان دانش اموزان به جای درک و فهم عمیق مطالب درسی در کلاس های مدارس ، در کلاس های کنکوری مختلف صرف می شود . علت این وضعیت در چیست ؟

مجلس شورای اسلامی مدعی است که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری همچنان 25 درصد باقی مانده است و باید دولت در جهت حذف تدریجی کنکور سراسری ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی را در کنکور افزایش دهد . اما گویا در دولت  این مسئله طرفداران چندانی ندارد .

علی زرافشان با اشاره به اینکه بر اساس قانونی که در مجلس شواری اسلامی مصوب شده است سه راه برای محک و ارزیابی دانش اموزان وجود دارد گفت که این سه راه شامل این موارد می باشد . روش اول پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی  و دو روش دیگر بهمراه برگزاری کنکور می باشد که یکی بر پایه تاثیر گزاری درس عمومی و دیگری بر پایه تاثیر گزاری دروس عمومی و اختصاصی می باشد .

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه راجع به حذف کنکور گفت در قوانین مربوط به حذف کنکور توسط مجلس تاریخ معینی مشخص نشده است و خواسته مجلس حذف تدریجی کنکور سراسری می باشد .

علی زرافشان در ادامه توضیح داد با توجه به اینکه هشتصد هزار نفر داوطلب شرکت در گروه آزمایشی تجربی رشته ی تجربی هستند نمیتوان فقط صرفا به سوابق تحصیلی دانش اموزان اتکا نمود  و این سوابق تحصیلی می تواند جوابگوی هشتاد و پنج درصد از رشته های دانشگاهی باشد و برای پانزده درصد باقی مانده که در واقع رقابت اصلی در آن است و همچنین با توجه به اینکه رشته های شامل رشته های عالی و پرطرفدار می باشد طبیعی است که رقابت وجود داشته باشد . 

علی زرافشان با اشاره به اینکه به دلیل همین رقابت برای پذیرفته شدن در رشته های پرطرفدار در دانشگاه‌های پرطرفدار، برگزاری کنکور سراسری الزامی می باشد گفت: سازمان سنجش اموزش کشور مخالف حذف کنکور سراسری بوده و هست اما مجلس شورای اسلامی قانونی را مبنی بر حذف کنکور سراسری مصوب نکرده است.

اقدام مجلس برای حذف کنکور

زرافشان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حالی از موافقت مجلس شورای اسلامی مبنی بر پذیرش دانشجویان به شکل فعلی سخن به میان اورده است که چندی قبل سید حمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش مجلس گفته بود: ما مجبور به حذف کنکور سراسری هستیم و کنکور را به علت مشکلاتی که به همراه داشته است اصلا به صلاح نمیدانیم.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس با اشاره به احتمال لابی موسسات کمک آموزشی درکنکور سراسری برای جلوگیری از حذف کنکور اظهار نمود : در صورتی که دولت اقدامی را در جهت حل معضل قدیمی کنکور سراسری نکند، مجلس شورای اسلامی با تمام قدرت پیگیر مسئله حذف کنکور خواهد شد.

ا
ایوب

سلام بنظر من اگه کنکور باشه بهتره اگه کنکور برداشته بشه ک نمیگن هرکی هر رشته ای دوس داره بره همه رشته های تاپ رو همونا میرن که پارتی دارن.خیلی شدیدتر از الان، که بعضی از صندلیهای رشته های تاپ مال اوناییه ک در حد رتبه ۲۰۰ هزار هم نیستن التماس تفکر

م
مهدی

بلارخه تا کی میخواد اینطوری بمونه باید حذف بشه تا کی این موسسات از مردم پول بچاپن شما فقط برو از دو نفر سوال کن هر کدوم بالای سه چهار میلیون پول جزوه سوال و کلاس داده که چی بشه تو این اوضاع اقتصاد مگه کم پولیه تازه اگر موفق بشی یا نشی کلا کنکور به معنای ساده اینکه با انتخاب یک گزینه بین چهار گزینه سرنوشت خودت رو میسازی چقدر افراد الان هستن که از سر همین کنکور بدبخت شدن طرف کلی هزینه کرده قبول نشده به نظر شما اون خانواده اجازه میدن باز هزینه کنه و مردود شه ؟

ر
رضا زارعی

باید حذف بشه

س
سید علی موسوی

اره باید کنکور برداشته شود من دوسال دیگه کنکور دارم و دوست دارم بدون کنکور دندانپزشکی قبول شم

س
سجاد

کنکور نباید حذف شه

ز
زهرا

به نظر من کنکور بهتره که برداشته نشه...چون ماهم دوست داریم مزه‌ی کنکورو بچشیم

S
SANA

همچین مزه ی خوبی هم نداره زیاد مشتاق نباش .وقتی با تمام استرس و دلهره ای که داری و سر جلسه میری .وقتی که از استرس همه چی رو یادت رفت و گریه ات گرفت اونوقته که میدونی مزه کنکور چقدر تلخه . به اون کسایی فکر کن که این فشار های عصبی چقدر واسشون مضر ه

ز
زهرا

به نظر من کنکور بهتره که برداشته نشه...چون ماهم دوست داریم مزه‌ی کنکورو بچشیم

ز
زهرا

به نظر من کنکور بهتره که برداشته نشه...چون ماهم دوست داریم مزه‌ی کنکورو بچشیم

F
Farzad

سلام من با نظرتون کاملا مخالفم و خیلی از دانش آموزا و خانواده ها هستن که به خاطر این مسِله کنکور تحت فشار هستن . دانش آموزا از لحاظ روحی و روانی( اظطراب و استرس و.....) و خیلی از خانواده ها هم به دلیل هزینه های سنگینی که کلاس های کنکور داره واقعا تحت فشارن که در این بین فقط و فقط درآمد زایی میشه واسه موسسات کنکور و ... بعد از این همه مشکل هم اگه اون رشته ی دلخواهت رو نتونی قبول بشی یک سال از عمرت به طور کامل به هدر رفته و دوباره باید همه چیو از اول شروع کنی و ممکنه بازم سال های بعد هم به همین صورت باشه در ضمن اگر یه رشته ای مثل رشته ی تجربی رو بخوایم در نظر بگیریم خوب مثلا یه نفر دو یا سه سال پشت کنکور مونده 7 سال دیگه رو هم باید تو دانشگاه بگذرونه تازه با چقدر مشکلاتی که تحمل کرده تازه بتونه بشه کسی که بشه بهش گفت دکتر ..

س
سجاد

خواهشا کنکور را بر ندارید چون تخلفات زیاد میشود

ز
زهرا

به نظر من کنکور بهتره که برداشته نشه...چون ماهم دوست داریم مزه‌ی کنکورو بچشیم

س
سجاد

سلام.من مخالفم.کنکور باید برداشته بشه.الان در تمام کشور های دنیا دانشگاه رفتن در هر رشته ای بدون مشکل است.اما در کشور ما با مسئله کنکور دارن کشورو به فنا میدن.تو تجربی تنها 6 درصد افراد در رشته خوب قبول میشن.94 درصد ول معتلن.یعنی جمهوری ایران از تمام کشور های امریکایی و اروپایی بیشتر میدونه که کنکور گذاشته.آیا واقعا کشور های خارجی عقلشون به اینجا قد نمیداد؟

S
SANA

من با شما کاملا موافقم بخاطر همین که خیلی از ایرانیا میرن خارج واسه درس خوندن من کاملا درکشون میکنم امیدوارم حذف بشه