زمان ثبت نام مدارس شاهد سال تحصیلی 97 - 98

در این بخش زمان ثبت نام مدارس شاهد در دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی 97 - 98 بررسی می شود .

مشاوره زمان ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98

هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان شاهد و غیر شاهد در مدارس شاهد ثبت نام می کنند . با توجه به اینکه ثبت نام مدارس شاهد در سه مقطع اول ابتدایی و متوسطه اول و دوم شامل هفتم و دهم در بازه های زمانی متفاوتی صورت میگیرد اطلاع کامل از مقطع زمانی ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی و هفتم و دهم بسیار مهم می باشد . در این پست قصد داریم زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام تیزهوشان در سال تحصیلی 97 - 98 را به طور کامل توضیح دهیم .

زمان ثبت نام مدارس شاهد سال تحصیلی 97 - 98

درباره زمان ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98

طبق روال هر ساله ثبت نام مدارس شاهد در سه باز زمانی صورت می گیرد که احتمالا در سال تحصیلی 97 - 98 نیز به همین صورت خواهد بود . بازه زمانی اول مربوط به ثبت نام پایه اول ابندایی می باشد در تاریخ 97/3/1 لغایت 97/3/15 انجام میشود  . بازه زمانی دوم مربوط به ثبت نام پایه هفتم متوسطه می باشد که در تاریخ 97/4/1 تا 97/4/14 میباشد و بازه زمانی آخر مربوط به پایه دهم است که زمان ثبت نام سال دهم در تاریخ 97/4/10 الی 97/4/24 می باشد . پیش ثبت نام مدارس شاهد در وب سایت سامانه سجا به آدرس student.sajaa.medu.ir صورت می گیرد که این پیش ثبت نام الکترونیکی شامل دانش آموزان شاهد و غیر شاهد می باشد . همچنین در جدول زیر می توانید مقاطع زمانی ثبت نام مربوط به هر پایه را مطالعه نمایید . جدول زمانی مربوط به مراحل ثبت نام و زمان ثبت نام و اعلام نتایج غیر قطعی و قطعی در جدول زیر درج شده است .

جدول زمان بندی اول ابتداییسال هفتمسال دهم
زمان ثبت ناماول تا پانزده خرداداول تا چهارده تیردهم تا بیست و چهارم تیر
ارسال نتایج غیر قطعی از طریق سایت و ارسال پیامک توسط مدارس17 تا 19 خرداد ماه16 تیر ماه25 تیرماه
بررسی مدارک تحصیلی دانش آموزان توسط ستاد ثبت نام مدرسه و تایید در سایت سجا20 تا 27 خرداد ماه17 تا 27 تیرماه26 تیرماه تا 3 مرداد
تایید مدارک ثبت نام دانش آموزان از سوی منطقه و استان و اعلام نتایج قطعی به والدین27 خرداد تا 3 تیر28 تیر تا 3 مرداد ماه3 تا 17 مرداد ماه

درمورد نحوه ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98

تمامی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد باید پیش ثبت نام خود در سال تحصیلی 97 - 98 را در زمان مقرر در سایت سجا انجام دهند . دانش آموزان شاهد شامل فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان پنجاه درصد و بالاتر می باشد که ثبت نام آنها پس از ثبت اطلاعات ثبت نامی خود در سایت سجا در زمان تعیین شده و ارائه مدارک ثبت نام توسط والدین دانش آموز به مدارس به صورت قطعی انجام میگیرد . دانش آموزان غیر شاهد شامل دانش آموزان با اولویت ایثارگری و سایر اولویت ها میباشند . ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در دو مرحله ثبت نام موقت و ثبت نام اصلی می باشد . ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد بصورت امتیاز بندی از طریق سامانه سجا می باشد و ثبت نام قطعی این دانش آموزان منوط به کسب امتیاز لازم و احراز سایر شرایط درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد می باشد . جدول زمانی ثبت نام و اعلام نتایج قطعی ثبت نام مدارس شاهد پس از انتشار از  سوی سامانه سجا در این پست اعلام خواهد شد .